Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Tak jak już w kilku moich tematach, tak i tu napiszę, planuje akwarium 323x80x65 h czyli waga koło 3 ton. Akwarium ma stanąć w salonie, pod salonem jest piwnica. Strop między piwnicą a salonem ma 15-17 cm, zazbrojony, beton b20 lub 25, na to styropian chyba 10 cm, wylewki z 14 cm. Akwarium stanie w rogu między ścianą zewnętrzną a ścianą nośną. Dom konstrukcji szkieletowej. Ściana nośna w piwnicy zrobiona z pustaków 25 cm, zazbrojonych i zalanych betonem.

I pytanie, wytrzyma mi strop takie obciążenie ? Mogę go podeprzeć w piwnicy 2-3 belkami.

opcja 2:

wmontować akwarium w ścianę, wtedy 30 cm będzie wystawało na salon na strop opisany wyżej, 25 cm będzie nad pustakami nośnymi, 25 cm na pokój za ścianą, tam chudziak jest już bezpośrednio na ziemi.

Wydaje mi się że opcja 2 jest dużo bezpieczniejsza

Edytowane przez darkdivinity
Opublikowano

Strop wytrzyma,ja u siebie na poddaszu mam akwarium prawie 1000l,stoi na trzech filarach z suporka na blacie 4.5cm,strop lany z betoniarki o grubości 12cm+styropian+wylewka pod ścianą szczytnią już 4-lata.

Opublikowano

wlasnie nie wiem, takie akwarium to waga ponad 2000 kg, na tym metrażu wychodzi ponad 700 kg na m2 a to już jest sporo ponad norme, dzie wynosi ona 150 kg na m2.... Nie wiem czy nie skrócę akwarium do 300 cm, wbuduje całość w ścianę tak żeby środek wyszedł na ścianie nośnej, wtedy ciężar rozłoży się na 3 pomieszczenia...

Opublikowano (edytowane)

Chyba na wyrost się martwię, właśnie robiłem eksperyment, szafka dociążona do 100 kg +ja, żona i dziecko na jednym m2, łącznie ponad 280 kg i nie zgadniecie, nie wpadłem do piwnicy :)

Zrobię to w następujący sposób:

W piwnicy pod długością i szerokością akwarium, wykopie doły 15x15x40 h, zazbroję i zaleje je betonem b20, 4 sztuki, na nich zakotwię podpory, o takie:

https://allegro.pl/oferta/podpory-sztyce-stempel-szalunki-stropy-7151576809

i rozporowo podeprę nimi kantówkę która będzie odbierała ciężar ze stropu. Dam je co 70 cm, na szerokości 75 cm od ściany nośnej(akwarium ma 80 cm). W specyfikacji mają nośność 10 kN przy 2 metrach. Myślę że to załatwi sprawę.

Podejrzewam że i bez tego nic się nie stanie, ale będę spokojniej spał.

 

Stelaż będzie na nóżkach do ewentualnej regulacji, może lepiej byłoby dać te podpory na szerokości 45 cm od ściany ? Albo 50 ?

Edytowane przez darkdivinity
Opublikowano

Myślę, że będzie dobrze :) Podpory odbiorą co najmniej 4 tony nacisku.

Temat można zamknąć/usunąć

Dziękuje za pomoc.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.