Skocz do zawartości

Oświetlenie aquael retro fit planta+ ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Rozpoczynam swoja przygode z pysiami i mam pytanie . Posiadam przygotowane akwarium z roslinkami z odwietleniem retro fit planta firmy auael ( https://aqua-light.pl/moduly-retro-fit-aquael/1148-leddy-tube-retrofit-plant-16w-8000k-aquael.html)

Czy ktos moze cos takiego posiada bo chce do tego dokupic takze retro fit z aquala wersje sunny lub marine i niepotrafie się zdecydowac ktora opcja byla by lepsza

SUNNY - https://aqua-light.pl/moduly-retro-fit-aquael/1149-leddy-tube-retrofit-sunny-16w-6500k-aquael.html

MARINE - https://aqua-light.pl/moduly-retro-fit-aquael/1177-leddy-tube-retrofit-marine-16w-10000k-aquael.html

Edytowane przez Voldimer
Opublikowano

Ja w swoim akwarium posiadam Retrofita 16W Sunny. Barwa ta bardzo ładnie podkreśla kolory moich ryb tzn. Saulosi. O ile niebieski nie kłuje w oczy to żółty jest bardzo ładny. Według mnie sunny jest za żółty i sam zastanawiam się aby zmienić na planta albo marinea. Przywołam może do tablicy Bartka @Bartek_De, który posiada zarówno planta jak i marine. W zasadzie marine miał i obydwie świetlówki jakie obecnie posiada to planty.

Opublikowano

Ja posiadam 2x retrofit plant 18W. Wcześniej mialem plant + marine i nie byłem do końca zadowolony. Wiadomo, że każdy postrzega barwy inaczej. Dla mnie belka marine wprowadzała żółtą poświatę co bardzo mi się nie podobało. Obecnie przy dwóch belkach plant uważam, że mam białe, zimne światło z delikatną, fioletową poświatą i to mnie satysfakcjonuje. Już jedna belka plant umieszczona z przodu daje bardzo fajny efekt, ale chciałem jednak doświetlić tło. Gdybym miał czarne tło na pewno zostawiłbym jedną belkę plant z przodu.

A tak to wyglada 2x retrofit plant 18W
68d0878b2ef866b1c479cca6812216f2.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Haha idealnie Jarku

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Nie mam wlasnie tla w akwarium  bo mam je posrodku pomieszczenia czyli z kazdej strony jest widoczne. Ta poswiata bardzo mozno na zolto nadaje? U mnie i tak 18w nie wejdzie tylko 16W 

Edytowane przez Voldimer
Opublikowano

Na zdjęciu poniżej jest plant z tylu i marine z przodu. Zwróć uwagę na kolor kamieni, są jakieś takie żółto-zielone, a w rzeczywistości wyglądają tak jak na zdjęciu z wcześniejszego posta. Jeśli masz akwarium widoczne z obu stron to zakładaj dwa planty i będzie pan zadowolony
becb7b042218a2db2b1eb5d88ee88696.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

klik tutaj są moje fotki z jedną lampa plant 18w.

Zaatanawiam się czy jednej sunny 16w nie dać bo mogę za 65zl mieć ale chyba zrezygnuje po powyższych informacjach.

Opublikowano

Plant są świetne. Mam w jednym zbiorniku (akurat nie Malawi) moduły Samsunga, oraz równolegle te retro-fity Aquaela i wydaje się, że te Aquaele świecą dużo ładniej i jaśniej.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ale Plant, to barwa 8000K, a więc różowa, tak jak świetlówka Sylvania Grolux, którą mam, a której nie świecę z uwagi na kolor. Obecnie świecę tylko 1x T8 30W białą 865. Nie będzie zbyt "cukierkowo"?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.