Skocz do zawartości

Filtr do 150l


Yellowek

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego dobrze że Yellowek zobaczy opinie o tych filtrach od dwóch różnych osób. Ja je polecam bo miałem styczność z dwoma egzemplarzami i żaden nie sprawiał nigdy problemów. Ty piszesz że Twój egzemplarz miał swoje minusy, teraz decyzja osoby zainteresowanej.

Ja w dalszym ciągu, nawet jak zawory by ciekły raz na rok - wolałbym kupić nowy filtr z gwarancją, bez ryzyka przytaszczenia jakiejś choroby itd. Druga kwestia - kto powiedział że używany nie będzie nieszczelny? A tam już gwarancja tego nie ogarnie.
Jest niestety jeden minus tego filtra.
I jest to jego moc.
Chyba jestem skłonny kupić wersje 800 jeżeli dolocze do mocy tego wiekszego pobór skimmera i falownika to wyjdzie ponad 25w....

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1kWh kosztuje zależnie od regionu Polski około 50gr. 31 dni x 24 godziny = 744 godzin. 744 x 25W = 18600
18600 / 1000 = 18,6 kWh
Miesięcznie koszt utrzymania takiego zestawu (25W) to 9złotych i 30 groszy.
Dla porównania gdybyś miał bardzo energooszczędny zestawik, powiedzmy 10W (Aquael Unimax 250) to płaciłbyś 3,72zł. Czyli AquaNova wychodzi o w przybliżeniu 6zł drożej na miesiąc. Rocznie wychodzi 72zł.
Zakup AquaNova, mocny model = 250zł, zakup np. Unimax'a 250 = 400zł. Rożnica w cenie 150zł. Użytkując Unimax'a 250 zacząłbyś na nim oszczędzać dopiero po 2 latach.

Nie wiem, ja tam wolę przyoszczędzić na oświetleniu baniaka (Aquael leddu tube retrofit 18W plant zamiast 2x30W albo 2x36W) niż na filtracji.  Mam nadzieję nie dałem ciała i nie walnąłem się w obliczeniach :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1kWh kosztuje zależnie od regionu Polski około 50gr. 31 dni x 24 godziny = 744 godzin. 744 x 25W = 18600
18600 / 1000 = 18,6 kWh
Miesięcznie koszt utrzymania takiego zestawu (25W) to 9złotych i 30 groszy.
Dla porównania gdybyś miał bardzo energooszczędny zestawik, powiedzmy 10W (Aquael Unimax 250) to płaciłbyś 3,72zł. Czyli AquaNova wychodzi o w przybliżeniu 6zł drożej na miesiąc. Rocznie wychodzi 72zł.
Zakup AquaNova, mocny model = 250zł, zakup np. Unimax'a 250 = 400zł. Rożnica w cenie 150zł. Użytkując Unimax'a 250 zacząłbyś na nim oszczędzać dopiero po 2 latach.

Nie wiem, ja tam wolę przyoszczędzić na oświetleniu baniaka (Aquael leddu tube retrofit 18W plant zamiast 2x30W albo 2x36W) niż na filtracji.  Mam nadzieję nie dałem ciała i nie walnąłem się w obliczeniach
Też mam mało światła, ale chyba po prostu jestem sknerą...
No nic , zastanowię się ale ogromne dzięki za pomoc.

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1kWh kosztuje zależnie od regionu Polski około 50gr. 31 dni x 24 godziny = 744 godzin. 744 x 25W = 18600
18600 / 1000 = 18,6 kWh
Miesięcznie koszt utrzymania takiego zestawu (25W) to 9złotych i 30 groszy.
Dla porównania gdybyś miał bardzo energooszczędny zestawik, powiedzmy 10W (Aquael Unimax 250) to płaciłbyś 3,72zł. Czyli AquaNova wychodzi o w przybliżeniu 6zł drożej na miesiąc. Rocznie wychodzi 72zł.
Zakup AquaNova, mocny model = 250zł, zakup np. Unimax'a 250 = 400zł. Rożnica w cenie 150zł. Użytkując Unimax'a 250 zacząłbyś na nim oszczędzać dopiero po 2 latach.

Nie wiem, ja tam wolę przyoszczędzić na oświetleniu baniaka (Aquael leddu tube retrofit 18W plant zamiast 2x30W albo 2x36W) niż na filtracji.  Mam nadzieję nie dałem ciała i nie walnąłem się w obliczeniach
Teraz po ponownym przeczytaniu zauważyłem, że ni płace 50gr tylko 90gr a energia wciąż rośnie

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dalszym ciągu nie kupiłbym używanego kubełka. Jak już to zaoszczędziłbym w jakiś sposób na nieco droższy, co za tym idzie oszczędniejszy filtr. Ultramax 1000 kosztuje 399zł (allegro), pobiera 10W.
Midikani 800 - 6W, 230zł
Eheim Classic 2213 - 8W, 260zł+ - wada, nie zalewa się sam (wiem bo mam kilka już lat), trzeba go wpierw zalać
JBL E901 - 11W, 367zł (bierze więcej prądu i jest już starą konstrukcją, wolałbym dopłacić 30zł i kupić ultramaxa, nowa konstrukcja
Unimax 250 - tak samo jak przy JBL - stara konstrukcja, kosztuje 30-40zł mniej od ultramaxa.

Jeśli chcesz zejśc poniżej 300zł to zostaje midikani, osobiście użytkuję  nieco podobnego minikani, spotkałem się jednak z opinią że midikani potrafił przeciekać (nie wiem ile w tym prawdy, na 100% piszę tylko wtedy gdy sam użytkowałem dany filtr).

Poza firmowymi, poniżej 300zł - jedynie prądożerne potwory.

Edytowane przez Artur67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dalszym ciągu nie kupiłbym używanego kubełka. Jak już to zaoszczędziłbym w jakiś sposób na nieco droższy, co za tym idzie oszczędniejszy filtr. Ultramax 1000 kosztuje 399zł (allegro), pobiera 10W.
 
A co myslisz o filtracji narurowej?

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edytowałem dosyć konkretnie mój poprzedni post, przeczytaj znowu.
Z filtracji narurowej to mam jedynie ,,zalążek" -> prefiltry narurowe, przed dwoma kubłami Unimax 250. Nie wiem czy:
a) wyjdzie Cię to taniej niż kupno kubła (hydraulika, przynajmniej w moich rejonach jest chole...e droga, za prefiltry itd. zapłaciłem prawie 200zł
b) nie wiem jaką pompę byś tam wpakował żeby zarazem uciągnęła, a zarazem by brała mniej prądu niż te powiedzmy 12-15W.

Ale koniec końców niech lepiej wypowie się ktoś kto się na tej filtracji zna, bo mówię - ja mam tylko jej zalążek, w dodatku w moim przypadku wcale nie tak tani do sklecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
    • Kurcze wy się więcej zastanawiacie nad przepływem niż nad rybami... wiecie,  że te ryby to mają w du**e wasze problemy...
    • 1. Podnoszenie 30 tyś l/h wody o _jeden_ metr to moc ok. 82 W (bez uwzględnienia strat w związku z wydajnością pompy). Moduły to bardziej energooszczędne rozwiązanie - nie ma tego podnoszenia. Duży moduł w części za filarem + kilka pomp i sump ze wszystkimi komplikacjami nie nie potrzebny. 2. 16 cm - wejdzie np. Jebao dcp 20000. 2 - 4 sztuki? ? Wg moich obserwacji sprawność jest większa przy niższych obrotach. 3. Ryba 20 cm zanieczyszcza wodę, jak 5 sztuk po 10 cm.... Jedna 30 cm - jak 12 szt po 10 cm.  
    • Racja, po prostu kasa, czy też moda wymuszona oszczędnościami właśnie. Zobaczymy, kogo nie odstraszą koszty zakupu dużego zbiornika, sprzętu i rachunków za prąd, ten będzie szukał rozwiązań w zasilaniu np. kaseciaka falownikiem. Chyba sam tak zrobię do planowanego dużego akwarium. Przewiduję nową odsłonę obumarłego wątku o filtrze kasetowym, choć jest tam co czytać, ponad 1800 postów. 😄 Byle było co do tego akwarium wpuścić, nie za horrendalne pieniądze...
    • Niestety ale biotop Malawi wymaga dużych zbiorników i jest do duża przeszkoda w dobie szukania oszczędności na prądzie. Dla nas 200L dla saulosi to takie minimum i to niezbyt atrakcyjne, ponieważ mamy tylko jeden gatunek, dla wielu to bariera nie do przejścia. Dlatego pewnie gatunki ryb wymagające dużych szkieł jak pyszczaki, dyskowce czy inne duże pielęgnice są w odwrocie a powraca moda na małe ryby oraz akwaria w stylu low-tech.  
    • Jeszcze o tym bardzo nie myślałem. Na pewno będzie mix i na pewno zbiornik nie będzie na początku przerybiony. Co będzie po kilku latach, to się okaże jak uda się kontrolować narybek. Na pewno chcę mieć predatory + mbuna w dużych ławicach - taki wstępny plan. @yaro nie mam tutaj miejsca na pomyłki. Jak dam za mało rur na spływ do sumpa, to poprawienie tego będzie karkołomne. Jeżeli dam za dużo, to nie będzie problemem. Więc wolę dmuchać na zimne. Wiem na pewno, że wolny przepływ przez biologię, to mit akwarystyczny. Pytanie tylko gdzie jest złoty środek, bo przelać 30000L/h przez sumpa, a potem wypompować to na 2m, to dość trudny case, ale nie jest niewykonalny. Być może złotym środkiem będzie podwójna filtracja, czyli sump + filtr w dużym module/kominie. Po rozmowę z hydraulikiem i człowiekiem od wylewek wiem już, że mogę dać pod akwa zamiast styropianu 15cm, dobry xps 5cm + 5cm wylewka. To daje mi 66cm pod zbiornikiem więc sump mógłby mieć 40cm wysokości. 16cm na sumpem wystarczy? Czy lepiej dać niższy sump?
    • 10000 litrów robi wrażenie 👍 Ile ryb będziesz chciał mieć docelowo? Przy przykładowym przeliczniku 50 litrów na rybę daję aż 200 sztuk. 
    • Hm… moje akwarium produkuje ok. 9 ppm azotanów tygodniowo. Odpowiada to godzinowej produkcji 0,015 ppm NH3. Przyjmując że ryby wydalają  NH3 ze stałą prędkością, to stężenie obserwowane w testach to 0,015ppm/krotność przepływu przez filtr. Nawet jeśli miałbym całkowitą krotność filtracji na poziomie 0,4 (jak twierdzisz, że masz) to i tak obserwowany wynik 0,0375 ppm jest na granicy oznaczalności testów. Ale z tego co pamiętam, to masz filtry po 2 stronach i znając życie gąbka będąca kilka razy lepszym od ceramiki filtrem biologicznym, została zaliczona do „mechanika”. Do tego nitryfikacja jest bardzo łatwa… dla mojego zbiornika wystarczy 0,6l gąbki 20ppi, by nie było problemu. Aby woda była czysta trzeba znacznie więcej. Pojęcie czystości jest bardzo względne… No ale inaczej definiujemy pewne pojęcia. Jestem pewien, że Cię nie przekonam W każdym razie rekomendacja, żeby robić przepływ przez sump na poziomie 0,4 jest dosyć oryginalna. Zazwyczaj poleca się 3-5x, w morskich x10. 
    • W całym procesie myślowym jest jedna niedoskonałość, mam w swoim akwarium tyle ryb, że nie są w stanie zanieczyścić mi wody do poziomu by filtracja nie wyrabiała. Potwierdzają to testy, a nie wzory których nie znam i nie umiem z nich korzystać. Abyś nie myślał, że to jakiś osobisty atak. Po prostu uważam , że w wielkich baniakach utrzymujemy relatywnie mniejsze zarybienie niż w mniejszych akwariach.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.