Skocz do zawartości

500l - czas zacząć .......będzie ciekawie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zagrożenie ,nie czaje ? 

Oczywiście porównuje po kolorach w kółkach , ale skala kolorów ( jak kolor przechodzi ) pokazuje troszeczkę co innego . 
Jeśli mam patrzeć na kołeczka ,to koloru żółtego brakuje co jest jednoznaczne , że wynik jest poniżej >0,05 .

Jeśli patrzę na pasek kolorów to niestety wynik jest zupełnie inny . 
Każda paleta barw  niestety pokrywa się z paskiem 😕

Edytowane przez mazilo
Opublikowano

Wynik porównujesz z paskami, czyli jeśli masz żółty to Twój wynik to <0,05 co według paska mieści się w zakresie zielonym czyli bezpiecznym. Gdybyś miał próbkę koloru mocno zielonego, prawie już niebieską to wymik jest 5 czyli zakres czerwony - śmierć ryb

Opublikowano (edytowane)

Bartku teraz to się zakręciłeś , albo ja .

1.Zgodnie z instrukcją ,kolory porównujemy z kółeczkami .

2.Kolor żółty to kolor jaśniejszy niż jasno zielony , czyli>0,05

3.Wydaje mi się ze NH4 -0 to kolor przezroczysty .

4. Pasek kolorów zaprzecza 2 pkt .- i tu mam wielkie halo .....

Nie bardzo przyrównujemy kolory  z paskiem .Gdyby tak było to np . 0,4 byłby w odcieniu czerwonym a nie jak kółko pokazuje , ze w zielonym .

Zwróć uwagę np. na inny parametr , Na PH . Pasek a kuleczka to zupełnie inna  bajka .

 

Edytowane przez mazilo
Opublikowano

Nie patrz na pasek kolorów, on pokazuje zagrożenie dla różnych grup ryb. Nie wiem jak mam Ci to jeszcze wytłumaczyć. Spójrz na kartę NO3, dla każdej grupy ryb wygląda to inaczej, nas interesuje pasek środkowy, czyli ryby słodkowodne, dolny pasek to Koi one mają całkiem inne wymagania, pasek górny to ryby morskie. Cyfry są powiązane z kolorowymi kółkami, każdy kolor to inny wynik

Opublikowano (edytowane)

No to chyba mamy inne instrukcje ?

8C2C4C28-BF2D-44AE-80D6-120BF078D94F.thumb.jpeg.1f72d1dd6c501718060ce0a3129e5a17.jpegBartku przepraszam za swoją wnikliwość , ale wynik > 0,05  a wynik około 0,1 to ogromna przepaść . 
Czy zwróciłeś uwagę na znak > ?

Edytowane przez mazilo
Opublikowano (edytowane)

Tak, ja mam starsze testy i ja przy NH4 mam jeden pasek. U Ciebie górny to ryby słodkowodne, środkowy to Koi a dolny to morskie. I teraz, jeśli miałbyś kolor próbki lekko zielony (drugie kółko) wynik to 0,1 czyli wchodzi już w zakres żółty, nie jest źle, ale to sygnał, że coś niedobrego dzieje się w akwarium. Jeśli miałbyś 0.2 (trzecie kółko) tu już zaczyna wchodzić w zakres czerwony co oznacza, że nie jest dobrze itd... Teraz rozumiesz?

A dla ryb morskich wynik 0,1 już jest w czerwonym zakresie, czyli bardzo niebezpieczny

 

a848fe4212e7db9de5881d040fcd951d.jpg

Edytowane przez Bartek_De
Opublikowano (edytowane)

Rozumiem wszystko , ale mój kolor był żółty .Dlatego zacząłem się zastanawiać na paskiem kolorów . Skoro kolor żółty jest jaśniejszym kolorem niż zielony to idąc za logiką mój wynik jest poniżej 0,05 , zaś pasek pokazuje ze kolor żółty to przedział między 0,05 a 0,1 

Zauważ że trzyma je się paska zaprzecza tej logice .

73B0A252-D341-4B29-B92E-9E629C381D7E.thumb.jpeg.d571405a9f76a0d5bcb5e764afba827b.jpeg

Kolor  paska pomarańczowy wskazuje skale PH w zakresie od około 8,3 , zaś kulko wskazuje wynik 7,4 

Edytowane przez mazilo
Opublikowano

Sory, ale Ty tego nie rozumiesz. Pasek pokazuje: zielony - bezpiecznie, żółty - neutralnie, czerwony niebezpiecznie. Nie ma nic wspólnego z kolorami w kółkach!!!!!!!!!!!!!!!

  • Lubię to 2
Opublikowano

Zaraz mnie trafi ....

No właśnie o tym mówię ze pasek jest całkowicie inny niż kółka . 
 

Godzinę temu, Bartek_De napisał:

Pasek pokazuje zagrożenie, że się tak wyrażę. Porównujesz z kolorowymi kółkami. Twój wynik jest jak najbardziej w porządku.

 

42 minuty temu, Bartek_De napisał:

Wynik porównujesz z paskami, czyli jeśli masz żółty to Twój wynik to <0,05 co według paska mieści się w zakresie zielonym czyli bezpiecznym. Gdybyś miał próbkę koloru mocno zielonego, prawie już niebieską to wymik jest 5 czyli zakres czerwony - śmierć ryb

????, dwie różne odpowiedzi . 
 

Podsumowując , trzymamy się kołek ?

Kolor   żółty to wynik > 0,05 ( zwróć uwagę na znak >)???
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.