Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam na imię Malwina. Posiadam zbiornik 170x55x60. Od 10 dni jest zalany wodą, powoli sobie dojrzewa, testy w drodze, a ja wybieram obsadę :) Jestem totalnie początkująca, będzie to mój pierwszy zbiornik z Malawi. Zależy mi, aby wszystko fajnie się udało, dlatego chcę prosić o radę specjalistów. Czy taka obsada do redukcji będzie odpowiednia? Co ewentualnie zamienić, poprawić, ulepszyć? Każda uwaga będzie dla mnie cenna. Pozdrawiam :) 

1. Pseudotropheus Acei Luwala x9

2. Pseudotropheus Demasoni pombo Rock x9

3. Labidochromis Caerules Kakusa x9

4. Pseudotropheus Socolofi Tumbi Point x9

5. Cynotilapia Hara Gallireya Reef x9

6. Pseudotropheus Cyaneorhabdos Maingano x9

malawi.thumb.jpg.9830558764ae134c2f26a47a0b459f9f.jpg

Opublikowano

Wg mnie za dużo tych gatunków. Zrezygnowałbym z conajmniej z 2- zbyt duża różnorodność nie wygląda dobrze, bo robi się pstrokato. Proponuję odrzucić demasoni- to problematyczna ryba, żeby się udało je utrzymać trzebaby wpuścić min. 20szt, poza tym to stricte roślinożerca i często nastręcza problemów układem trawiennym (bloat), a już na pewno nie pasuje połączenie z caeruleusem, który jest raczej miesożercą. Odrzuciłbym jeszcze socolofii, ale to już kwestia gustu. Co do ilości, to wiadomo- im większa, tym większe prawdopodobieństwo uzyskania założonej proporcji płci. Przy 9szt myślę, że przy odrobinie szczęścia będzie ok. Powodzenia ;)

 

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Może w takim razie zamienić demasoni i careuleus na np. saulosi? Z socolofi nie chcę rezygować, bo bardzo bardzo mi się podobają :) Ile sztuk z każdego gatunku powinnam kupić, aby jak piszesz zwiększyć prawdopodobieństwo  uzyskania złożonej proporcji płci? Po 12 sztuk?

Opublikowano (edytowane)

Możesz zrezygnować z yellow i demasoni na rzecz saulosi a dodatkowo odpuscilbym cynotilapia hara bo kolorystycznie trochę podobna do socolofi. Przy 4 gatunkach wziął bym po 12 sztuk na początek.

Edytowane przez SlavekG
  • Dziękuję 1
Opublikowano
43 minuty temu, mallow_ka napisał:

Może w takim razie zamienić demasoni i careuleus na np. saulosi?

Dobry pomysł.

Zamiast acei Luwala kup odmianę itungi. Luwala jest zbyt podobna do socolofi.

Dorzuć kamieni, dla mbuny tu jest za skromnie.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
26 minut temu, Merlot napisał:

Witaj na forum :)

Czy wybrana przez Ciebie, wstępna obsada to "pewniaki", czy może jednak mozna zaproponować coś zupełnie innego :)

Nie są to "pewniaki". Jestem otwarta na coś innego :) Pewne jest jednak, że chcę kolorową obsadę, która będzie cieszyć oko. Generalnie ma być kolorowo, ale nie tandetnie i pstrokato.

11 minut temu, SlavekG napisał:

Możesz zrezygnować z yellow i demasoni na rzecz saulosi a dodatkowo odpuscilbym cynotilapia hara bo kolorystycznie trochę podobna do socolofi. Przy 4 gatunkach wziął bym po 12 sztuk na początek.

Dzięki za sugestię. Chyba faktycznie zrezygnuję z cynotilapia hara. Pójdę też za radą @pozner i zamienię acei luwala na itungi. Będzie bardziej różnorodnie, ale dalej minimalistycznie :)

Opublikowano
22 minuty temu, mallow_ka napisał:

Dzięki za sugestię. Chyba faktycznie zrezygnuję z cynotilapia hara. Pójdę też za radą @pozner i zamienię acei luwala na itungi. Będzie bardziej różnorodnie, ale dalej minimalistycznie :)

Też uważam że itungi są ładniejsze niż luwala. Dobra decyzja.

  • Lubię to 1
Opublikowano
52 minuty temu, mallow_ka napisał:

Będzie bardziej różnorodnie, ale dalej minimalistycznie :)

4 gatunki w takim akwarium to optymalna ilość. Przy tej ilości możesz liczyć na wielosamcowy układ...ale musisz dodać kamieni.

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 godzinę temu, mallow_ka napisał:

Może w takim razie zamienić demasoni i careuleus na np. saulosi? Z socolofi nie chcę rezygować, bo bardzo bardzo mi się podobają :) Ile sztuk z każdego gatunku powinnam kupić, aby jak piszesz zwiększyć prawdopodobieństwo  uzyskania złożonej proporcji płci? Po 12 sztuk?

Dobry wybór ;)

12szt. dla uzyskania haremu 1+3/4 to dobry wybór, ale jak wiadomo jest to loteria. Ja przy moich maisonach z 12szt miałem 3 samice, a z kolei przy msobo przy 23szt tylko 2 samce. W przeszłości również zdarzało mi się nabyć np. 10 samców, ale przy 12szt trzeba mieć pecha, żeby tak trafić ;)

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.