Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Regulamin Galerii "Klubu Malawi"

1. Galeria "Klubu Malawi" poświęcona jest tylko i wyłącznie akwarystyce i hodowli pielęgnic z jeziora Malawi. Służy do publikacji zdjęć akwariów i ich mieszkańców, relacji spotkań klubowych, pionierskich rozwiązań w dziedzinie sprzętu, tła oraz oświetlenia.

2. Galeria "Klubu Malawi" jest częścią serwisu internetowego Polskiego Stowarzyszenia Miłosników Pielęgnic "Klub Malawi", znajdującego się pod następującym adresem: www.klub-malawi.pl

3. W Galerii "Klubu Malawi" można umieszczać tylko i wyłącznie zdjęcia własnego autorstwa. Jeśli z jakiegoś względu umieszczamy zdjęcia wykonane przez innych autorów należy posiadać zgodę tych osób, podając ten fakt w opisie zdjęcia.

4. Aby móc zamieszczać zdjęcia należy zarejestrować się na forum "Klubu Malawi". Rejestracja jest bezpłatna i ma na celu zachowanie porządku oraz ułatwienie wyszukiwania.

5. Użytkownik powinien dołożyć wszelkich starań, aby zdjęcia publikowane w Galerii "Klubu Malawi" były dobrej jakości, aby fotografowane obiekty były ostre, wyraźne, odpowiednio doświetlone, fotografowane i przygotowywane do publikacji z zachowaniem najwyższych standardów.

6. Osoby administrujące Galerią "Klubu Malawi" zastrzegają sobie prawo do usuwania zdjęć lub kont bez podania przyczyny.

7. Osoby administrujące Galerią "Klubu Malawi" zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmian w Galerii oraz do modyfikowania regulaminu Galerii "Klubu Malawi". Wszelkie wprowadzone zmiany będą ogłaszane na serwisie internetowym PSMP "Klub Malawi", w tym na ogólnodostępnym forum dyskusyjnym oraz w specjalnym dziale na forum przeznaczonym dla osób posiadających status Klubowicza. Jeśli użytkownik nie akceptuje zmian regulaminu Galerii "Klub Malawi" może usunąć zamieszczone przez siebie zdjęcia.

8. Zabrania się umieszczania w Galerii "Klubu Malawi" zdjęć niezgodnych z prawem obowiązującym na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej, fotografii nieetycznych, czy też naruszających poczucie dobrego smaku i estetyki.

9. Zamieszczane zdjęcia muszą obligatoryjnie zawierać - pod rygorem usunięcia - następujące elementy:
a) Tytuł zdjęcia, na podstawie którego będzie można jednoznacznie ustalić przedmiot zdjęcia (np. w przypadku zamieszczenia zdjęcia akwarium należy podać litraż zbiornika, a w przypadku ryb niezbędne jest umieszczenie pełnej nazwy łacińskiej prezentowanego gatunku),
b) Opis zdjęcia - należy możliwie szczegółowo opisać prezentowany na zdjęciu obiekt. W przypadku zamieszczenia zdjęcia akwarium niezbędne jest umieszczenie informacji odnośnie:
 - wymiarów akwarium (długość x szerokość x wysokość)
- wykorzystywanego sprzętu akwarystycznego służącego do filtracji,
- obsady (należy podać pełną nazwę łacińską
W opisie zdjęcia można fakultatywnie umieścić informację odnośnie wystroju akwarium (opis kamieni, roślin, podłoża itp.).

10. Galeria "Klubu Malawi" podzielona jest na działy i użytkownik zobowiązany jest do umieszczania zdjęcia zgodnie z tematyką poszczególnego działu. Nie zastosowanie się do powyższego może spowodować usunięcie zdjęcia.

11. Wszelkie zdjęcia niedostatecznej jakości (np. z nieostrymi rybami, zbiornikami "ze skosa", niedoświetlone, ziarniste, z telefonu komórkowego) lub niedające się jednoznacznie zakwalifikować do danego działu (np. przedstawiające wybrany fragment zbiornika jednak bez wyraźnego ukazania ryby) będą usuwane bez ostrzeżenia.

12. Nie należy zamieszczać "serii zdjęć" (kilku, kilkunastu zdjęć dodanych równocześnie) o podobnej treści/tematyce, chyba że istnieje wyraźny powód takiego działania opisany pod zdjęciem.

13. Jeśli kwestionujesz prawidłowość działań osób administrujących Galerią "Klubu Malawi" przysługuje Ci prawo wniesienia uwag w powyższym zakresie do Zarządu PSMP "Klub Malawi" na następujący adres poczty elektronicznej: kontakt@klub-malawi.pl

14. Przyjmuje się, że wszelkie zdjęcia publikowane na łamach Galerii "Klubu Malawi" stanowią własność objętą prawami autorskimi, a działania polegające na kopiowaniu, publikowaniu, czy też wykorzystywaniu zdjęć w inny sposób bez zgody autora, narażają taką osobę na odpowiedzialność z tytułu naruszenia przepisów regulujących materię praw autorskich.

15. Zamieszczenie zdjęcia w Galerii "Klubu Malawi" jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie go również w innych działach serwisu internetowego PSMP "Klub Malawi". Jeśli usuniesz zdjęcie z Galerii "Klubu Malawi", a zostanie ono wcześniej wykorzystane w serwisie przysługuje Ci prawo do wystąpienia z prośbą o jego usunięcie z serwisu internetowego PSMP "Klub Malawi". Usunięcie zdjęcia nastąpi w ciągu 30 dni od złożenia prośby.

16. Umieszczając zdjęcie w Galerii "Klubu Malawi" wyrażasz zgodę na nieodpłatne umieszczenie zdjęcia w tym serwisie i jednocześnie potwierdzasz zapoznanie się z regulaminem i akceptację warunków w nim zawartych. 

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
  • Lubię to 1
  • marek_z_81 podpiął/eła i promował(a) ten temat
  • marek_z_81 przestał(a) promować temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
    • A502PS ma właśnie pochłaniać związki i zanieczyszczenia organiczne po to żeby PA202 mogła spokojnie pracować i pochłaniać NO3 🙂  Przy okazji pytanie czy ktoś kto używał może testu na DOC - Rataj ANTIALGAE CHSK? https://www.invital.pl/rataj-antialgae-chsk-test  Jeżeli tak, to czy jego wyniki rzeczywiście pokażą poprawę po zastosowaniu Purigenu lub A502PS?
    • Tylko faktycznie gęstość 45ppi to może się bardzo szybko zapchać. Średnio przepływ przez długość sumpa to spiętrzenie nawet do 5cm, więc na takiej gąbce będzie spiętrzać, aż pójdzie górą, a wtedy pompa sucha. Zatem też się zgadzam, by jednak odpuścić tą gąbkę.  Natomiast gąbki 20ppi daj wszędzie, gdzie tylko zostanie ci miejsce, jako składowisko biologii. Możesz nawet z 50 litrów objętości gąbkami dać i wcale nie będzie za dużo, a woda kryształ.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.