Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Też bym stawiał bez problemu, z kilkoma podwójnymi przegrodami taka szafka będzie pancerna, tylko weź ją potem gdzieś przenieś :P stelaż tyle nie waży, to kolejna jego zaleta, ale przecież nie jest konieczny ;)

Opublikowano (edytowane)

Miałem szafkę pod akwarium co prawda tylko 150 cm z płyty  26 mm. Plecy również z takiej płyty plus dodatkowo  wzmocnienia tez z 26 mm. Można było postawić na niej samochód.  Panowie jak wnosili  na 4 piętro już  skreconą to myślałem ze ducha wyziona.  Szafka  wytrzyma na 100 % tylko będzie ważyć  z 200 kg. 

Edytowane przez Tom74
Opublikowano

No właśnie waga. Dlatego jak uda mi się ogarnąć taniego spawacza to może lepiej stelaż, który później obije płytą 10mm

  • Lubię to 1
Opublikowano
21 godzin temu, JemioloSeba napisał:

Mam akwarium 200x70x70 na szafce meblowej.

Nie słuchaj głupot. Jeśli tylko nie dopuścisz do wycieku wody i puchnięcia płyty to taka szafka wytrzyma 2 razy więcej niż Twoje akwarium.

Mam szafkę z podwójnej płyty 18mm. 5 przegród włącznie z bocznymi ściankami. Takiej szafki nic nie powali. 

Jedyne co Ci doradzę to przemyśl sprawę narurowca. Ja też się zapierałem i myślałem, że się nie zmieści a teraz w szafce od whisky mam pompę. Narurowiec naprawdę wiele miejsca nie zajmuje.

Szacun, ja nadal bym się nie odwazyl ?

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dobra. Inaczej a dysponuje ktoś może projektem stelażu pod takie akwarium. Może być zwykły szkic z opisem jakie profile zastosować. Stelaż ma być wysoki na jakieś 65cm wraz regulowanymi nóżkami. 

Opublikowano
30 minut temu, jaras napisał:

Dobra. Inaczej a dysponuje ktoś może projektem stelażu pod takie akwarium. Może być zwykły szkic z opisem jakie profile zastosować. Stelaż ma być wysoki na jakieś 65cm wraz regulowanymi nóżkami. 

Ja posiadam ale moj jest wydziwiony bo wyjezdza z niego telewizor.

Opublikowano
1 godzinę temu, jaras napisał:

Dobra. Inaczej a dysponuje ktoś może projektem stelażu pod takie akwarium. Może być zwykły szkic z opisem jakie profile zastosować. Stelaż ma być wysoki na jakieś 65cm wraz regulowanymi nóżkami. 

Witaj. Mówisz ze stawiasz na drewnianej podłodze- jeśli masz watpliwości co do jej sztywności- tym bardziej sugerowałbym stelaż. Jeśli nawet w nim nie miałby byc narurowiec / choc sam jestem w trakcie jego budowy/ , to zawsze mozesz zaaranżować szafkę  ?.  A podparcie  dla 1 tony- pewne. A co do projektu stelaża- myślę ze dobra kolejność prac to filtracja, potem stelaż, a na końcu zbiornik.  W stelażu bez problemu przesuniesz nogę o kilka cm. I nie masz ograniczeń  przy filtrach. Ale wiadomo- nie zawsze moze byc tak dobrze ?

Opublikowano

Co do filtracji to już postanowiłem, że będzie kaseta. Liczę na jakieś projekty, bo nie wiem jakich przekroji profili użyć. Oczywiście mogę kupić gotowca ale 800zl na dzień dzisiejszy wydaje mi się  zbyt dużo 

Opublikowano (edytowane)

@jaras a nie myślałeś czasem o filtracji umieszczonej za tłem strukturalnym?

Oczywiście jeśli masz plan w ogóle takowe tło umieścić w akwarium...

Sorki za OT w tym temacie...

Edytowane przez egon44

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.