Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rozumiem, Więc jak pisałem, ogranicza mnie jedynie hodowla, co Wy byście dobrali z tej oferty? może być mbuna, bo jeden gatunek to lipton :D
 

Opublikowano

Do chyba dobrze że przekonujesz się do mbuny :). Mam nadzieję że odezwą się spece od mbuny i coś Ci doradzą. Zobacz też sam na proponowane i sprawdzone obsady tu na forum.

Opublikowano

1/ Jedyną rybą z grupy non-mbuna, w ofercie tego sklepu, aktualnie w nim dostępną i nadającą się do 120cm jest Aulonocara baenschi. Może się uda kilkusamcowo, ale gwarancji nie ma. Można na wstępie nabyć np 6-8 szt

2/  Z oferty jak w linku (spoza non-mbuny) można by dodać Labidochromis caeruleus.

3/ Niezbyt dużo kamieni, ale koniecznie wysokich, by "podciągnąć" ryby do góry.

Opublikowano

Wiec reasumując : a. Beanschi 6-8szt i L. caeruleus ? 
A jakiś gatunek do tego? zawsze moge kupić wiecej a uprzednio się dogadac by nadywżke mu oddać i zostać przy docelowej obsadzie

znalazłem jeszcze jedną hodowle w żorach, wiec mam wieksze pole do popisu :D
Tom, co byś zrobił na moim miejscu>? jakie ryby tam wrzucił by jak mówiłem był ruch i kolorowo? 

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Amateurx napisał:

Tom, co byś zrobił na moim miejscu>?

Nie ograniczałbym się do oferty sklepu z linku.

9 godzin temu, Amateurx napisał:

a. Beanschi 6-8szt i L. caeruleus

i bym zostawił. Jeśli już to "Pseudotropheus sp. elongatus neon spot" lub "labidochromis sp, mbamba". Czyli ryby relatywnie łagodne. Wtedy wszystko docelowo 1+2. Z lekką korektą diety w stronę wszystkożerności. Ale to tylko moje zdanie.

Edytowane przez tom77
Opublikowano
19 godzin temu, Amateurx napisał:

Rozumiem, Więc jak pisałem, ogranicza mnie jedynie hodowla, co Wy byście dobrali z tej oferty? może być mbuna, bo jeden gatunek to lipton :D

A ja trochę zakręce Tobie w głowie,i może przekonam Cię do mbuny ;) 

Nie martw się ''Nie taki diabeł straszny,jak go malują'' :D 

Oto moja propozycja-

Metriaclima sp.”elongatus Chailosi” Chitande Island

Labidochromis joanjohnsonae Likoma Island

Idotropheus sprengerae Makokola Reef

 

Druga propozycja-

Cynotilapia aurifrons Luwino Reef

Pseudotropheus johanni Gome

Labidochromis caeruleus Nkhomo Reef

 

Trzecia propozycja-

Cynotilapia sp. „hara” Gallireya Reef

Labidochromis caeruleus Lion’s Cove

Idotropheus sprengerae Makokola Reef

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, egon44 napisał:

Trzecia propozycja-

Cynotilapia sp. „hara” Gallireya Reef

 Labidochromis caeruleus Lion’s Cove

 Idotropheus sprengerae Makokola Reef

To mi odpowiada bardzo :D
Będzie super się odzwierciedlać z czarnym tłem i ciemnymi kamieniami.
teraz tylko, ile? :D
1+3 czy 1+2 czy nawet więcej?
No i oczywiście ułożenie kamieni, więcej ich tzn gruzowisko czy jednak dać parę za to wysokich by wypchnąć ryby do góry? :)
psst. Egon44 najlepiej mi pokazał, a mianowicie już dobrane pary ryb które mogę razem trzymać, bo trochę się nie łapałem jako iż zielony w tym jestem.

Edytowane przez Amateurx
Opublikowano
Godzinę temu, Amateurx napisał:

To mi odpowiada bardzo :D
Będzie super się odzwierciedlać z czarnym tłem i ciemnymi kamieniami.
teraz tylko, ile? :D
1+3 czy 1+2 czy nawet więcej?

Kupujesz po 10szt młodych ryb z każdego gatunku i czekasz na rozwój sytuacji...Dopiero gdy ryby podrosną i będziesz w stanie określić płeć,to zredukujesz ewentualny nadmiar samców zostawiając sobie określone układy haremowe np. 1+4 ...

Godzinę temu, Amateurx napisał:

No i oczywiście ułożenie kamieni, więcej ich tzn gruzowisko czy jednak dać parę za to wysokich by wypchnąć ryby do góry? :)

Przy rybach z grupy mbuna wskazane jest zagruzowanie zbiornika...

Godzinę temu, Amateurx napisał:

psst. Egon44 najlepiej mi pokazał, a mianowicie już dobrane pary ryb które mogę razem trzymać, bo trochę się nie łapałem jako iż zielony w tym jestem.

Pyszczaki nie trzymamy w parach a w haremach,gdzie na jednego samca przypada kilka samic ;) 

Opublikowano
20 minut temu, egon44 napisał:

Pyszczaki nie trzymamy w parach a w haremach,gdzie na jednego samca przypada kilka samic ;) 

Rozchodziło mi się ze przedstawiłeś mi parę rodzai które mogę trzymać razem ;)

Lipa trochę z kasą by kupić tyle ryb, aczkolwiek może dorwę dorosłe a jak nie to poczekam chwile i kupię tak jak powiedziałeś jak dozbieram kasę.

Myślę że tyle, chwalić się akwarium będę w oddzielnym poście, od razu wrzucę zdjęcia jak zaleje baniak i jak wpuszczę rybki.
(tak mam dojrzały baniaczek po piraniach, ale muszę i tak poczekać chwile aż się biologia ustabilizuje bo filtr nowy, i wystrój też, jedynie szkło nowe)

kupiłem anty glon, żywe kultury bakterii, wiec pewnie przyśpieszy to proces.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.