Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pomógł by mi ktoś nad dobraniem diety dla mojej obsady? Może ktoś ma podobną do mojej? Rdzawe są już dorosłe a reszta maluchy ok 6-8 cm w zależności od odmiany jeżeli ma to jakieś znaczenie.

Obsada to

Red redy 

yellow

cynotilapia afra

johanni

Iodotropheus Sprengerae

Jezeli chodzi o pokarm suchy posiadam takie karmy jak na zdjęciu.Nie są to karmy z wyższej półki no ale takie posiadam.Ktorymi karmami nie karmić a jakie kupić w zamian? 

Coś mięsnego też by się coś przydało prawda? Głównie dla yellow.

Co oprocZ pokarmów suchych mogę jeszcze im dawać i jak czesto ? Z góry dziękuję.

 

 

 

IMG_20180812_145154.jpg

Opublikowano

Witaj Damianie!

Moim zdaniem pokarmami które posiadasz możesz spokojnie karmić swoją obsadę...Gdy je zużyjesz to mogę potem podać listę innych karm ''premium'' ,bo szkoda wyrzucać pokarmy które posiadasz...

Jedynie bym zrezygnował z tych dwóch,które zaznaczyłem na czerwono...

IMG_20180812_145154.jpg.f8becf5ff4c63928cdcb210bba66b6aa.thumb.jpg.066ffe5ab876f463556c5ec42d1454b3.jpg

CICHLID COLOR to pokarm dla wszystkożernych i mięsożernych więc Labidochromis Caeruleus,oraz Cynotilapia Hara Gallireya Reef(jak podejrzewam to ten gatunek posiadasz? ) nie będą po szkodzie ;) 

Reszta to pokarmy roślinne...Także jak będziesz codziennie podawał jeden z tych sześciu pokarmów to spokojnie zaspokoisz potrzeby żywieniowe ryb...

Jedynie mała uwaga z mojej strony...

1.Pokarm Hikari przed podaniem wypadało by namoczyć(2-3 min starczy),bo zwiększa on swoją objętość,a nie chciałbyś aby rybkom się zapchały jelita...

2.Sugerowałbym też ogólnie pokarmy granulowane,oraz chipsy przed karmieniem przemielić przez młynek do pieprzu/soli (oczywiście mowa o nowym nie używanym)  ,z uwagi na to że ich gradacja jest troszkę za duża,a w efekcie czego może doprowadzić do tego o czym pisałem w pkt.1 czyli zapchania ryb...

Opublikowano

Posiadam afra jalo reef. 

O namaczaniu  hikari wiem ale jak narazie podałem tylko raz.

Chciałem dokupić coś w granulkach.

Może być coś takiego?

 https://allegro.pl/cichlid-granulat-400g-pokarm-malawi-premium-i5791048142.html

I coś takiego w granulkach podawać codziennie czy potraktować to jako dodatek i podawać rzadziej? 

Dzięki za pomoc ;)

Coś z przysmaków żywych lub mrożonych też czasem podawać? Jak tak to co?

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Damian1993 napisał:

 

Coś z przysmaków żywych lub mrożonych też czasem podawać? Jak tak to co?

Ja karmię najczęściej wodzieniem, czasami daję kryla lub artemię. Pokarm żywy lub mrożony powinien pochodzić z pewnego miejsca bo inaczej możesz narobić sobie problemów, ja kupuję od lat w sprawdzonym sklepie zoologicznym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
Opublikowano
5 godzin temu, Damian1993 napisał:

Chciałem dokupić coś w granulkach.

W takim razie polecam -

Te dwa pokarmy o gradacji 1mm - 

Roślinny  http://www.northfin.pl/Sklep.php#!/Formula-Northfin-Veggie/p/108802751/category=0

Mięsny http://www.northfin.pl/Sklep.php#!/Formuła-Northfin-Cichlid/p/108886418/category=0

 

Lub te dwa gradacji M -

Roślinny https://www.clarias.pl/naturefood-supreme-plant-m-soft-120g-miekki-pokarm-dla-ryb-do-8cm-p-27567.html

Mięsny https://www.clarias.pl/naturefood-premium-cichlid-m-95g-dla-ryb-miesozernych-p-7215.html

Co do mrożonek to kolega napisał w poście nr.5...

Opublikowano

Wodzień żyje w kwaśnych środowiskach, większość ciała wodzienia to głównie woda... mało wartościowy pokarm.

Artemia w postaci dorosłej jest również "pustym" pokarmem, chodzą słuchy, że jest niebezpieczna dla roślinożerców.

 

Pyszczaki w postaci balastu potrzebują tego co zawiera chitynę, czyli kryl, lasonogi (mysis), cyklop, dafnia...

Na mysisie ludzie odchowują cały miot koników morskich i ich całe życie, jest to bardzo bogaty i pożywny pokarm. Krylem odżywiają się wieloryby, ma sporo pożytecznych składników odżywczych i porządną chitynę :) 

 

Owszem, można dawać wodzienia i artemię, i będzie ok... ja wolę nie przekarmiać ryb, a jak karmić to już z sensem (tak już mam)

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, Raffy napisał:

Wodzień żyje w kwaśnych środowiskach, większość ciała wodzienia to głównie woda.

Wodzień żyje praktycznie w każdych wodach (również w malawii ;) ) pod warunkiem że są czyste. Nasz hodowlany żyje w wodach z ph +/- 7,5 a przynajmniej w takiej wodzie jest sprzedawany (mierzyłem).  Prócz wody jest też chityna, pewnie mniej niż w krylu czy lasonogach ale jest :).  IMHO kryl jest zbyt treściwy dla roślinożerców więc byłbym ostrożny jeśli chodzi o częstotliwość i ilość podawania.

Edytowane przez eljot
  • Lubię to 2
Opublikowano

Wodzienia jest 16 gatunków, pewnie w skrajnie różnych warunkach żyją :) W starych książkach czytałem, że pochodzi z kwaśnych wód i to mi utkwiło w pamięci.

Ja na krylu i mysisie jako dodatku trzymałem całe lata między innymi Tropheusy czy demasoni, nigdy ale to przenigdy nie zauważyłem skutków ubocznych. Jeśli miałbym je skarmiać balastem, to już sensownie niż dawać wodzienia który ma za dużo białka, a mało chityny - zauważyłem już kiedyś, że roślinożercy źle na to reagują. Chityna główny składnik, białko dodatek (zresztą przyswajają białko roślinne) i jest dobrze.

Ale to ja ;) Dorzuciłem swoje 5 groszy, niech każdy wyciągnie swoje wnioski i... nie zapominajmy o obserwacji ryb, czasem qpa mówi wszystko ;) 

Opublikowano
14 godzin temu, Raffy napisał:

Wodzień żyje w kwaśnych środowiskach, większość ciała wodzienia to głównie woda... mało wartościowy pokarm.

Artemia w postaci dorosłej jest również "pustym" pokarmem, chodzą słuchy, że jest niebezpieczna dla roślinożerców.

Wodzień i artemia to najbardziej kaloryczne pokarmy, zawierają  dużo białka. W dużych ilościach szkodliwe dla roślinożerców, jednak niewielkie ilości nie zaszkodzą są dobrym urozmaiceniem diety. Białko dla roślinożerców powinno pochodzić z roślin, glonów.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Napięcie jak u S.  Kinga. Dobrze, że wszystko się poprostowało.
    • Witam malawijskie towarzystwo! Minęły już 3 miesiące od mojego ostatniego wpisu. Od tamtej pory mocno ruszyły glony, ryby podrosły a akwarium w końcu żyje pełnią życia. Oczywiście znalazła się też masa problemów - od nich właśnie chciałbym zacząć dzisiejszą aktualizację. Podczas codziennego obserwowania ryb grupy mbuna z jeziora malawi zawsze najbardziej robiła na mnie wrażenie ich ruchliwość, która w połączeniu z niebanalnymi kolorami pyszczaków dawała oczom prawdziwy spektakl skrawka pięknego biotopu w moim własnym salonie. Pierwszy problem pojawił się wtedy, gdy ryby przez przeszło miesiąc czasu żyły w ciszy pod kamieniami. Było to o tyle kłopotliwe, że ani ja nie mogłem się cieszyć widokiem ryb, ani ryby nie mogły cieszyć się odpowiednio szybkim wzrostem. Ich płochliwość spowodowała zmniejszenie apetytu a co za tym idzie spowolnił także ich przyrost masy. Przyczynę problemu wykryłem dość szybko. Jak tylko wykluczyłem możliwość zbyt słabych parametrów wody odkryłem, iż mój kot notorycznie wrzucał zakrywkę od pokrywy akwarium do jego środka. Duża częstotliwość takiego działania spowodowała strach do pływania w toni u ryb. Jak tylko połączyłem kropki zabezpieczyłem zakrywkę tak, aby kot już nie mógł wrzucić jej do akwarium. Same ryby zacząłem na nowo przyzwyczajać do człowieka stosując głodówkę (oczywiście w granicach rozsądku - zamiast 3 razy dziennie dostawały raz). Gdy ryby zaczęły wychodzić zza kamieni przy karmieniu z powodu większej chęci do jedzenia szybko zaczęły z powrotem przyzwyczajać się do człowieka. Największy problem nastąpił około miesiąc temu: Otóż nie myśląc za dużo przy montowaniu oświetlenia opartego na modułach led postawiłem na przyklejenie go akrylem do pokrywy akwarium… Jak można się domyślić akryl w środowisku olbrzymiej wilgotności nie miał prawa wyschnąć, co poskutkowało odpadnięciem całej listwy z oświetleniem prosto do środka akwarium. O zaistniałej sytuacji dowiedziałem się dopiero po powrocie z pracy, kiedy to woda była już na tyle mętna od akrylu, że bałem się o zdrowie ryb. Od razu zabrałem się za podłączenie węży do akwarium, jeden pompował wodę przez balkon a drugi nalewał świeżej z kranu. Po godzinie okazało się, że wąż odprowadzający wodę z akwarium nie wyrabiał nad tym dolewającym i w salonie miałem wody po kostki. Szczęście w nieszczęściu, że żadna ryba nie ucierpiała. Nie mniej jednak wyciek wody spowodował zwarcie w zasilaczu od oświetlenia, który przez to, że leżał na podłodze za akwarium został zalany wodą. Po ogarnięciu sytuacji i ponownym zamontowaniu oświetlenia tym razem na śrubach, sytuacja się ustatkowała. Nie będę ukrywał, że spodziewałem się zdziesiątkowania populacji mojego akwarium, co na szczęście nie miało miejsca i ani jedna ryba nie przypłaciła mojego błędu życiem. Od tamtej pory wszystko śmiga jak należy więc mogę teraz napisać coś o samych rybach. Zacznę od gatunku Metriaclima Fainzilberi Makonde - ryba która tak jak wcześniej pisałem jest najbardziej związana ze środowiskiem skalnym przez co nie jest stałym bywalcem toni wodnej. Omawiany gatunek prawdopodobnie trafił mi się w statystyce 9+6 - o ile nie mylę się, iż samice mogą być tylko OB. Mooże jeszcze coś wyjdzie w ciapki ale szczerze wątpię. Z aż 9 samców tylko dwa dają się we znaki reszcie obsady. Dzieli ich +- 1cm wielkości. Większy osobnik zajmuje grotę po środku akwarium i nie narusza zbytnio cielesności innych ryb. Mniejszy samiec okupujący grotę w prawej części akwarium dużo bardziej natarczywie pokazuje swoją dominację na tym obszarze akwarium, ale nie robi przy tym większej krzywdy innym rybom. Nieustannie odgania nieproszonych gości ze swojego terytorium, ograniczając się przy tym jedynie do krótkiej pogoni. Z obserwacji tej dwójki nadal ciężko mi dojść do tego, który z nich jest rzeczywistym liderem u tego gatunku. Wielkość oraz okupowana przestrzeń skłania mnie ku stwierdzeniu iż to większy samiec wiedzie prym. Z drugiej jednak strony mniejszy osobnik wykazuje większą agresję wobec innych ryb i wcale nie schodzi z drogi temu pierwszemu. Myślę, że moje wątpliwości rozwieje zaobserwowanie wyczekiwanego przeze mnie ich spotkania na neutralnym gruncie, które podpowie mi kto tu jest maczo. Drugi gatunek to Metriaclima Msobo Magunga - gatunek widoczny non stop, uwielbiający pływanie w toni. Tutaj nie mam za dużo do powiedzenia. Wszystkie ryby tego gatunku to nadal żółtki nijak odróżniające się od siebie nawzajem. Jedyne co wiem to to, że dwa osobniki powoli nabierają „brudnej żółci” co świadczyć może o ich powolnym wybarwianiu się ku niebiesko-czarnym kolorom dorosłych samców. Trzeci i ostatni już gatunek w moim akwarium to Metriaclima Kingsizei Lupingu - ryba widoczna najczęściej ze wszystkich, bojąca się człowieka najmniej. Wiecznie zainteresowana wszystkim spoza i w akwarium, pierwsza do jedzenia i pogodnie nastawiona. Tutaj o jakimkolwiek samcu nie mam pojęcia, każda ryba wygląda identycznie a odróżnia ich jedynie wielkość. Nie mogę się doczekać momentu, kiedy jakiś samiec wybarwi się na kolory dominanta. Przy istniejącej sytuacji zbiornika i takim a nie innym usposobieniu gatunków póki co w akwarium jest zdecydowanie za żółto. Przełom w tej sprawie będzie dopiero w nowym, większym baniaku po dodaniu czwartego gatunku, kiedy to bilans ryb o tym kolorze troche zmniejszy się w stosunku do całości obsady. Tutaj jeśli jeszcze ktoś to czyta prosiłbym o sugestie jaki gatunek mógłbym dodać. Chciałbym utrzymać akwarium w klimacie ryb z rodzaju Metriaclima. Nowy baniak będzie miał 700l także możecie pisać swoje propozycje co by do niego pasowało, uwzględniając oczywiście dopasowanie do obecnej obsady. Póki co na celowniku mam Metriaclima hajomaylandii. Tak akwarium prezentuje się na dzień dzisiejszy: IMG_8375.mov   Na koniec wrzucam filmik z wczorajszego wieczornego karmienia i życzę wszystkiego dobrego, pozdro! IMG_8269.mov  
    • No  i sprawa wyjaśniona w tym konkretnym przypadku. Ja cały czas stosuje coś takiego jak w linku .  Ma zwolenników i  sceptyków. Osobiście polecam. https://www.ustm.pl/produkt/wkłady-sedymentacyjno-weglowe-sto/
    • Odpisali mi z zoolka. Oto co napisali: W przypadku preparatów firmy ZOOLEK wskazujemy termin do którego produkt zachowuje swoje właściwości. Nie podajemy terminu przydatności po otwarciu. Jeśli chodzi konkretnie o preparat Antychlor, to spokojnie zachowuje on swoje działanie nawet po przekroczeniu terminu. OK to gitara. Mogę spokojnie używać ten antychlor. Nie musze się przejmować jakąkolwiek datą ważności.
    • Przeczytałem ten artykuł co podałeś, wynika z niego że mam ten nowy prefiltr bo mam 2 kosze zamiast jednego wielkiego.
    • Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale kiedyś był problem z obiegiem wody w JBL. Firma zmieniała konstrukcję górnego koszyka. Może to właśnie Twój problem? https://www.akwarystyczny24.pl/artykul/nowy-prefiltr-w-filtrach-jbl-cristal-profi-greenline-ii-158
    • Napisałem wczoraj do zoolka. Może dzisiaj odpiszą.
    • Data  na opakowaniu antychloru to data ważności produktu w zamkniętym i oryginalnym opakowaniu ( w odpowiednich warunkach) .  Masz racje poddając wątpliwości. Po otwarciu substancje aktywne mogą się  pomału ulatniać i degradować. napisz do producenta to udzieli wyjaśnień .
    • Chyba napisze do zoolka bo czuje że nic się tutaj nie dowiem... 
    • Nie zadawaj mi takich pytań bo ja na przykładzie testów kropelkowych miałem na myśli ważność antychlorów na np. pół roku albo więcej. Przykładowo bo chce się tego dowiedzieć. Nic nie pisałem o 48h bo to bzdura. Moje pytanie kieruje do kogoś kto zna się na chemii i czy może mi powiedzieć ile czasu ważności mają antychlory po pierwszym użyciu?  Do kogoś kto się naprawde na tym zna.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.