Skocz do zawartości

1080l pierwsze Malawi.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie.

W obecnym baniaku, były już palety, AC i teraz wreszcie odwazyłam się skoczyć do zasadowej wody... Szykowałam się do Malawi od lat ale z racji ma moja bardzo miękką kranovite do realizacji planu nie dochodziło. Po restarcie baniaka, miałam wrócić do AC ale stwierdziłam, że a moze jednak warto zaryzykować. Tak się już Wam mowie jaki jest plan i spiesze z garscią pytań. Wstępnie krotki opis baniaka:

Szkło: 300x60x60cm

Filtracja: FX6 1 lub dwa w zaleznosci od potrzeby.

Ogrzewanie kable CO

Woda w kranie Ph 6.5 testy kropelkowe

Oświetlenie led.

Chyba o niczym nie zapomniałam. A teraz przejde do pytań :

Kamienie/skały:  Mam do wyboru nie za wiele tylko : Kwarc rózowy, marmur, piaskowiec, ewentualnie jak się uda znaleźć wapień cotswolds.  Planuje kupić kilka większych skał i dodac kilka znalezionych. Z tych co oglądałam wizualnie najlepiej wyglądał piaskowiec ale chyba marmur podniesie Ph najbardzie prawda ? Co z powyższych polecacie ?

Co najlepiej dac pod kamienie na kable zeby wszystko było solidne i bezpieczne. Nie wiem czy szukac jakichs krat do podzwirówki zeby nie dotykały kabli czy mozna połozyc jakas krate prosto na bakle na to kamienie i zasypac piaskiem.

Filtr: Mam 2 kubły Fx6 przy mniejszej obsadzie uzywam jednego przy wiekszej dwóch. Myslałam o załozeniu prefiltra np https://www.ebay.co.uk/itm/External-Aquarium-Fish-Tank-add-on-Filter-2-3L-All-Pond-Solutions-EF-2-Booster/401150482497?hash=item5d666e9841%3Ag%3A4SMAAOxyjNlR3~wU&_sop=15&_sacat=0&_nkw=EF-2+External+Filter+Booster+Supplimentary+Canister&_from=R40&rt=nc.

Co o tym sadzicie. ?

Bedę wdzieczna za wszystkie sugestie.

Opublikowano (edytowane)

Co do prefiltr, znajdziesz na aliexpres podobną cenę ale darmowa wysyłka. 

Tylko czy zakładać go do fx6? 

 

Edytowane przez solohan
Opublikowano (edytowane)

Według mnie to do FXa tylko prefiltry narurowe z kroccami 1 cal połączone równolegle. Takie rozwiązanie posiada u siebie kolega @BombeL. Z całą pewnością napiszę coś więcej.;)

Edytowane przez Gość
Opublikowano
32 minuty temu, Jerry_jerry napisał:

Według mnie to do FXa tylko prefiltry narurowe z kroccami 1 cal połączone równolegle. Takie rozwiązanie posiada u siebie kolega @BombeL. Z całą pewnością napiszę coś więcej.;)

Tak używałem tego rozwiązania ale na próbę, obecnie fx pracuj a bez prefiltra bo doskonale daje sobie rade (parametry wody prawidłowe i stabilne) filtr otwieram raz na pół roku, wymieniam od razu purigen. Jeżeli toś nie lubi, nie chce otwierać tak często to ten prefiltr sprawdza się świetnie i nie tłumi przepływu.

Opublikowano (edytowane)

Wpływem kamieni na pH się nie przejmuj, zawsze możesz je podnieść sodą do odpowiedniego poziomu. No i gdzie jak gdzie ale akurat w okolicy Cairngorms fajnych kamieni do baniaka nie brakuje. ;)

Edytowane przez hilux
Opublikowano (edytowane)

hilux, mieszkam w Centraliej Szkocji i tu raczej nie ma wapieni.  No i ile tej sody na 1000l wody dawac jak mam dosc mocne pompy i podniane trzeba robić, ata potrafi miec w rurach PH 6.3....

Jakie te skały polecacie z  tych wyzej wybranych ?

Jakie pewnie widzicie jestem na tym forum od 9 lat bo stale wracam do tematu z roznymi baniakami i z tym samym kłopotem zwanym woda.

Btw, jak podłaxczyc filtr fx6 do kuprusów zwazywszy na średnice weży chociazby ? Prefiltr musi byc bo mma piasek play sand a ten jest drobny i leci do kubła. Nie zatrze wirnik ale zapacha media.

Tak wygladaja kable w akwarium. Jak na nie cos polozyc bez uszkodzenia dna . Na zdjeciu 1 kable są obok siebie, nie jeden na drugim.

 

kable2.jpg

Kable 1.jpg

Edytowane przez Carfen
Opublikowano (edytowane)
7 hours ago, solohan said:

Co do prefiltr, znajdziesz na aliexpres podobną cenę ale darmowa wysyłka. 

Tylko czy zakładać go do fx6? 

 

To się pytam czy zakładać :)   Wy podpowiadacie.  Wysyłka jest za free w podanym linku :)

 

Edytowane przez Carfen
Opublikowano (edytowane)
10 hours ago, BombeL said:

Tak używałem tego rozwiązania ale na próbę, obecnie fx pracuj a bez prefiltra bo doskonale daje sobie rade (parametry wody prawidłowe i stabilne) filtr otwieram raz na pół roku, wymieniam od razu purigen. Jeżeli toś nie lubi, nie chce otwierać tak często to ten prefiltr sprawdza się świetnie i nie tłumi przepływu.

Dziekuje za rade xx

 

Edytowane przez Carfen
Opublikowano (edytowane)

Zacznij ostrożnie, od 1 łyżeczki na 200 litrów wody. Jeśli skoczy za mało to przejdź na 1 łyżeczkę na 100 litrów tak jak poleca większość osób na forum.

Kamienie to nie musi być wapień, ja mam u siebie granit z gór Wicklow i gra muzyka. Kamień ma cieszyć twoje oko, być w wystarczajacej ilości dla ryb i nie syfić niczym do wody, dlatego nie szukaj go np na budowach i sprawdź czy nie błyszcza kawałki miki. Większość kamieni jakie możesz znaleźć w górach spełnia te wymagania.

Edytowane przez hilux
Opublikowano
9 godzin temu, Carfen napisał:

Tak wygladaja kable w akwarium. Jak na nie cos polozyc bez uszkodzenia dna . Na zdjeciu 1 kable są obok siebie, nie jeden na drugim.

Przede wszystkim musisz sobie zadać pytanie jaką temperaturę wody masz bez jej podgrzewania. Może się okazać, że problem sam się rozwiąże bo nie będą one wcale potrzebne.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.