Skocz do zawartości

zakladanie akwarium 450 l od podstaw razem z wami opinie pomoc uwagi


kpaprocki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

No I stalo się. Rozpoczynam przygode z akwarystyka.

Impulsem bylo to ze dostalem w prezencie Akwarium z czesciowym osprzetem. 

miesiac spedzilem na tym forum, I przyszedl czas by mam nadzieje razem z wami zalozyc moje nowe akwarium. 

Tu dodam ze funkcjonowalo ono przez jakis czas jako biotop Malawi, ale niestety przy braku wiedzy  zaczelo to raczej przypominac zielona breje z kilkoma rybami roznego rodzaju. 

Rybki oddalem, to co mialem ze sprzetu rozlozylem na czynniki pierwsze wyczyscilem wypolerowalem I zaczalem czytac… I czytac I czytac.. 

I niestety jako ze jestem ( bylem kompletnie zielony w te klocki nadmiar wiedzy mnie przygniotl ) wszystko się już kompletnie pomieszalo. 

Ogolny zarys i podstawowa wiedze wyczytalem tu by rozpoczac zabawe z akwarium ( cyrkulacja filtry podmiany ipt itd. )

Dlatego zdjecydowalem się o tym by tu wszystko opisywac I mam nadzieje otrzymac porady I opinie o tym co bedzie dzialo się z moim zbiornikiem przez najblizsze kila tygodni.

Ale ok do rzeczy. 

 Wyposarzenie:

Akwarium posiadam: 

   Diversa 150x60x50 AP o pojemnosci 450 litrow

IMG_0958.jpg.14ec158158826467138acee5d2c273b9.jpg

 

Filtry zewnetrzne 

   Eiheim II 2126 z termostatem ( bez mediow )

   Eheim 2275  ( z kompletem mediow od Eheima nowe )

IMG_0959.jpg.e305b5f916c2c41ed0a1487ec4f64f1e.jpg

IMG_0957.jpg.a42ca8ca705b400dc07873ed8b8c519a.jpg

Do tego dwa prefiltry mechaniczne

    SunSun 603

Wave maker 

Jebao RW8 max 8000L/h 

Piasek 0,5 1mm ze starego akwarium ( przeplukany i lezy w wiadrze od 3 tygodni) I dokupilem 20 kilko kwarcowego bialego 0.5  1mm

Kamienie: 

    60 kilo Vivarium rock Malawi  ( mniejsze, wieksze )  dosc sporo tego.

Tlo czarne Juvenel 

Media:

    Sachem Phosguard 1 litr

     Sachem Matrix Bio 

     Sachem Purigen 200ml     

     Active Carbon ( dwa opakowania 1000g