Skocz do zawartości

Alternatywa dla Hagen Power Glo 24W


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj jakoś tak mnie naszło i powiedziałem papa obecnemu Aquaelowi Retrofit Sunny 16W. Na samym początku byłem bardzo zadowolony z tego oświetlenia jednak od jakiegoś czasu barwa 6500k zaczęła mnie lekko denerwować. O ile samice Saulosi wyglądały bardzo zacnie to ogólny wygląd akwarium już mi nie grał - było zbyt żółtawo. Postanowiłem zamontować zwykłą świetlówkę, którą przez jakiś czas używałem - JBL Ultra Solar Marin Day. Barwa 15000k czyli baniak zdecydowanie się wybielił. Jest jedno ale. Świetlówka ma moc aż 39W co poprzednio zaowocowało masakrycznym wysypem glonów - główna przyczyna dlaczego zrezygnowałem z tego oświetlenia. Przed zakupem JBLa myślałem nad Power Glo jednak dostać coś sensownego w T5 jest niezwykle trudne. Od tamtego czasu nic się nie poprawiło i nadal jest coś nie tak z dostawami tego produktu. Dobra. W takim razie rezygnuję z Hagena i wybieram coś innego. Jeżeli nie 39W to 24. Obecnie aby nie dostać glonisk świecę bardzo krótko. Wiem jednak, że przyjdzie jesień i zima no i wypadało by jednak czymś świecić. Obecnie myślę nad:

- Pacific Sun Pigment Int+ - barwa 18000k;

- ATI Coral Plus - barwa 15000k;

Miał / ma ktoś jakieś doświadczenie z tymi produktami? A może polecanie jeszcze coś innego?

PS. Wiem, że równie dobrze mogę zainwestować w moduły led plus sterownik i tam zacząć zabawę w jasność, sterowanie kanałami no ale właśnie zabawę. Cenowo jak zaczynami liczyć to jakoś super tanio nie jest. Świetlówkę wyciągam z pudełka i już wiem czego się spodziewać.

Opublikowano (edytowane)

Hej,

Ja 8 miesięcy używałem Power Glo T8 - 30W przesłoniętej folią aluminiową w 30%.

Teraz jej dostępnym oficjalnym odpowiednikiem jest Fluval Power (temp. wciąż 18000k). Przeszedłem na t5 24w i to też jest aż nad to - wisi bardzo wysoko. Wybarwienie ryb / wpływ na występowanie glonów identyczne do poczciwego Power Glo Hagen.

Widmo sprzyja rozwojowi glonów zielonych/brunatnych, ale wszystko idzie wyregulować długością świecenia, po4/No3. Ja chcę mieć glony, bo w moim mniemaniu są bardzo ładne z tego widma i świecę około 12h. Po4/no3 też trzymam 0,2/15 żeby miały co jeść, a efekt widać w Galerii - zdjęcie w 95% odzwierciedla faktyczny stan "widzialny" bo robione bez lampy błyskowej.

 

Edytowane przez Xime
Opublikowano
57 minut temu, AndrzejGłuszyca napisał:

..nie widać zdjęcia.

W sumie, to liczyłem po cichu, że kolega znajdzie sam, bo pisałem na szybkości - aczkolwiek po sugestii dodałem również link do zdjęcia w poście :)

Opublikowano

Ja też nie lubię żułci w akwarium, przed ledami świeciłem jbl marine day 15000k, to było najlepsze światło, ostre białe z taką minimalną dawką niebieskiego w toni, świetnie podkreślającego kolory ryb.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za uwagi. Ostatecznie zostaje przy sprawdzonym JBLu. Nie obejdzie się bez obklejenia świetlówki folia tudzież myślałem aby założyć opaskę termokurczliwa. Miał ktoś coś takiego u siebie? @Ximepowiedz mi proszę czy według Ciebie ten fluval świeci biało czy już bardziej wpada w niebieski? Obecny jbl według mnie świeci na biało.

Jeszcze kilka słów dla potomnych.  Pod żadnym pozorem nie kupujcie ATI Coral Plus do naszego biotopu. Niby 15000k ale dodatkowo ma dolozona lekką nutkę ultrafioletu i purpury. Nie idzie na to patrzeć. Dramat. Ryby po włączeniu wszystkie siedziały w kamieniach - akwarium puste. Siedziały w szczelinach i ciężko oddychaly. Nie wiem co takiego jest w tej barwie ale mi oraz moim rybom ona kompletnie nie odpowiada.

 

Opublikowano
8 godzin temu, Jerry_jerry napisał:

Nie obejdzie się bez obklejenia świetlówki folia tudzież myślałem aby założyć opaskę termokurczliwa. Miał ktoś coś takiego u siebie?

Miałem folię aluminiową i jest to super sprawa bo owszem..nagrzewa się ale oddaje szybko ciepło. Dodatkowo  miałem na świetlówce odbłyśnik (na przedniej  bo i tak tylnej nie miałem) pomalowany na czarno. Chodziło o to ,że kierowałem sobie światło albo bardziej do tyłu albo  do przodu celem zwiększenia efektu głębi. Tam gdzie na moich zdjęciach nie widać tła to właśnie min. tego efekt.

Opublikowano
23 godziny temu, Jerry_jerry napisał:

 @Ximepowiedz mi proszę czy według Ciebie ten fluval świeci biało czy już bardziej wpada w niebieski?

Powiem tak, widmo tej swietlówki wpada już lekko w fiolet nawet ( ale zimny, nie pudrowy - wg mnie najciekawszy, ) - im bardziej przepalona, tym bardziej robi się to widoczne , ale spokojnie do 8-10 miesięcy nie było to zupełnie zauważalne "gołym okiem", natomiast kamery/aparaty w trybie hdr jak najbardziej już to zarejestrują (widoczne najbardziej na piasku).

Tutaj bardzo dobrze widać jaki daje efekt ta świetlówka (oczywiście widmo Fluvala traktuj tak samo jak widmo power glo):

 

Opublikowano

No dobra. Dzięki. Wychodzi na to, że obecnie będę swiecil jblem a jak dojdzie do wymiany to zobaczę czy jeszcze raz zakupie to samo czy może faktycznie tego fluvala. 

Dzięki Panowie jeszcze raz.:)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.