Skocz do zawartości

Moje pierwsze Malawi 240l - filtracja


agentj23

Rekomendowane odpowiedzi

Być może u mnie przyczyną "buczenia" było własnie to, że unipump umiejscowiony był w szafce i choćbym nie wiem jak się starał, to i tak zawsze mogły być gdzies punkty stuku węży z szafką i drgania się przenosiły. Instalacja u mnie wykluczyła możliwość innego montażu, niż wewnątrz szafki. Być może , gdybym zamontował tak jak @AndrzejGłuszycatj. poza szafką, nie było by problemu. No i równolegle, czego już dziś nie sprawdzę, mógł zaistniec czynnik niejednorodności egzemplarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, luck83 napisał:

choćbym nie wiem jak się starał, to i tak zawsze mogły być gdzies punkty stuku węży z szafką i drgania się przenosiły.

Właśnie...nie napisałem ,że otwór przez który przechodzą węże mam znacznie powiększony właśnie po to aby węże nie dotykały pleców. Szafkę mam z drzwiami więc nic nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja połączyłem HW-603 z pompą N-RMC 4000 https://www.plantica.pl/produkty/pompy-i-glowice/pompy-obiegowe/n-rmc-4000-pompa-obiegowa-kontroler-4000lh-30w-9350 Cenę rekompensuje duża wydajność i wysoka kultura pracy (jest praktycznie nie słyszalna)

 

20180723_212707.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Jerry_jerry napisał:

OT

A powiedz mi @Bartek_Deczy nie myślałeś aby wlot do HW dac dołem a wylot górą? Wszystkie media będą równo obmywane niczym w Eheimach Classicach.

EOT

Myślałem, a nawet w pierwszej wersji miałem tak podłączone, ale wysoka wydajność pompy powodowała zapowietrzanie układu, po prostu pompa wysysała wodę z HW szybciej niż zdążyła ona napłynąć, nie wiem jak to dobrze wytłumaczyć, ale tak było. Zapewne spowodowane jest to tym, że pompa zamontowana jest za prefiltrem z obawy na zassanie piasku.

12 minut temu, Jerry_jerry napisał:

Wszystkie media będą równo obmywane niczym w Eheimach Classicach

Tam jest tylko gąbka i wata JBL Symec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Odpisuje z opóźnieniem bo ciągle pochłaniam informację z działu Technika a jest tego ogrom. Głowa już boli ile akwariów tyle rozwiązań. Kubły, narurowe, kaseciaki itp. itd. a każdy trochę inaczej skonfigurowany :) Jedno co wiem to nie ma jednego słusznego rozwiązania.

Ale wracając do tematu to z pompy Uni pump 1500 i prefiltra HW-603A zrezygnuję ponieważ  czytając forum, szczególnie temat http://forum.klub-malawi.pl/topic/19273-pełna-zewnętrzna-filtracja-hw302-hw603a-unipump-1500 kolegi luck83 wychodzi na to, że pomimo mocnej pompy to ten kubełek mocno ogranicza przepływ. Realny przepływ który jest to trochę ponad 400 l/h, a zalecacie 1000-1500 l/h przy akwa 240l. Więc gra nie warta świeczki.

Ciekawą propozycją są filtry narurowe. Prześledziłem kilka rozwiązań z forum i naprawdę ciekawie to wygląda i działa. Przede wszystkim duża wydajność oraz brak hałasu. Na razie tego nie mogę zastosować u siebie ale w przyszłości trzeba będzie wziąć to rozwiązanie pod uwagę.

Na razie najbardziej skłaniam się jednak do zakupu dużego kubełka np. Unimax 500. Mam tylko takie pytanie czy może on robić jednocześnie jako mechanik i biolog ? I czy na wejściu można np. wstawić mu prefiltr, żeby za często go nie otwierać, a tylko prefiltr czyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@agentj23 ja u siebie mam Unimaxa 500. Na pierwszym zasysie zastosowałem prefiltr narurowy a na drugim HW-603. Sznurek 50 mikronów w narurowcu zmieniam co tydzień a HW czyszczę co dwa tygodnie chociaż mógłbym rzadziej. Jako plus w Unimaxie można zaliczyć dwa wloty i dwa wyloty. Niestety sam przepływ nie urywa pupy ponieważ całą moc należy rozłożyć na dwa. Szczerze? Piszę tylko dlatego, że ten filtr posiadam więc uważam, że mogę. Poważnie zastanów się nad tym filtrem. Czy kupiłbym go drugi raz? Raczej nie. Podwójne wloty i wyloty niby fajne ale masz plątaninę czterech sztywnych węży. Na Twoim miejscu bym poczekał na nowy model czyli Ultramaxa 2000.

Powracając do Unipumpa i HW. Według mnie to u Łukasza było coś nie halo. Andrzej ostatnio tę pompę zastosował i jest bardziej niż zadowolony. Jaki ma przepływ to nie wiadomo ale mocna pompa z 1500 litrów za nic nie może mieć 400 litrów. Połowę ok. ale tylko 1/4 mocy?! WTF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, agentj23 napisał:

Ale wracając do tematu to z pompy Uni pump 1500 i prefiltra HW-603A zrezygnuję ponieważ  czytając forum, szczególnie temat http://forum.klub-malawi.pl/topic/19273-pełna-zewnętrzna-filtracja-hw302-hw603a-unipump-1500 kolegi luck83 wychodzi na to, że pomimo mocnej pompy to ten kubełek mocno ogranicza przepływ. Realny przepływ który jest to trochę ponad 400 l/h, a zalecacie 1000-1500 l/h przy akwa 240l. Więc gra nie warta świeczki.

To może zastosuj patent kolegi Andrzeja z filtrem Midikani 800 + pompą Uni Pump 1500...

Na pewno jest to lepsze rozwiązanie niż powyższy patent z prefiltrem HW-603A na tej samej pompie...

Zobacz w poniższym temacie,jaki sik wody jest z tego filtra...

 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, egon44 napisał:

To może zastosuj patent kolegi Andrzeja z filtrem Midikani 800 + pompą Uni Pump 1500...

Na pewno jest to lepsze rozwiązanie niż powyższy patent z prefiltrem HW-603A na tej samej pompie...

 

Dzięki. Faktycznie ten patent wydaje się wydajniejszy. Dodatkowo otwieranie i czyszczenie filtra jest ułatwione przez  bypass.

Edit: Ten filtr minikani 800 ma 4 kosze na wkłady filtracyjne. U mnie będzie pracował jako mechanik. Czym polecacie go wypełnić ? Jakimi gąbkami?

Edytowane przez agentj23
edycja postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
    • Kurcze wy się więcej zastanawiacie nad przepływem niż nad rybami... wiecie,  że te ryby to mają w du**e wasze problemy...
    • 1. Podnoszenie 30 tyś l/h wody o _jeden_ metr to moc ok. 82 W (bez uwzględnienia strat w związku z wydajnością pompy). Moduły to bardziej energooszczędne rozwiązanie - nie ma tego podnoszenia. Duży moduł w części za filarem + kilka pomp i sump ze wszystkimi komplikacjami nie nie potrzebny. 2. 16 cm - wejdzie np. Jebao dcp 20000. 2 - 4 sztuki? ? Wg moich obserwacji sprawność jest większa przy niższych obrotach. 3. Ryba 20 cm zanieczyszcza wodę, jak 5 sztuk po 10 cm.... Jedna 30 cm - jak 12 szt po 10 cm.  
    • Racja, po prostu kasa, czy też moda wymuszona oszczędnościami właśnie. Zobaczymy, kogo nie odstraszą koszty zakupu dużego zbiornika, sprzętu i rachunków za prąd, ten będzie szukał rozwiązań w zasilaniu np. kaseciaka falownikiem. Chyba sam tak zrobię do planowanego dużego akwarium. Przewiduję nową odsłonę obumarłego wątku o filtrze kasetowym, choć jest tam co czytać, ponad 1800 postów. 😄 Byle było co do tego akwarium wpuścić, nie za horrendalne pieniądze...
    • Niestety ale biotop Malawi wymaga dużych zbiorników i jest do duża przeszkoda w dobie szukania oszczędności na prądzie. Dla nas 200L dla saulosi to takie minimum i to niezbyt atrakcyjne, ponieważ mamy tylko jeden gatunek, dla wielu to bariera nie do przejścia. Dlatego pewnie gatunki ryb wymagające dużych szkieł jak pyszczaki, dyskowce czy inne duże pielęgnice są w odwrocie a powraca moda na małe ryby oraz akwaria w stylu low-tech.  
    • Jeszcze o tym bardzo nie myślałem. Na pewno będzie mix i na pewno zbiornik nie będzie na początku przerybiony. Co będzie po kilku latach, to się okaże jak uda się kontrolować narybek. Na pewno chcę mieć predatory + mbuna w dużych ławicach - taki wstępny plan. @yaro nie mam tutaj miejsca na pomyłki. Jak dam za mało rur na spływ do sumpa, to poprawienie tego będzie karkołomne. Jeżeli dam za dużo, to nie będzie problemem. Więc wolę dmuchać na zimne. Wiem na pewno, że wolny przepływ przez biologię, to mit akwarystyczny. Pytanie tylko gdzie jest złoty środek, bo przelać 30000L/h przez sumpa, a potem wypompować to na 2m, to dość trudny case, ale nie jest niewykonalny. Być może złotym środkiem będzie podwójna filtracja, czyli sump + filtr w dużym module/kominie. Po rozmowę z hydraulikiem i człowiekiem od wylewek wiem już, że mogę dać pod akwa zamiast styropianu 15cm, dobry xps 5cm + 5cm wylewka. To daje mi 66cm pod zbiornikiem więc sump mógłby mieć 40cm wysokości. 16cm na sumpem wystarczy? Czy lepiej dać niższy sump?
    • 10000 litrów robi wrażenie 👍 Ile ryb będziesz chciał mieć docelowo? Przy przykładowym przeliczniku 50 litrów na rybę daję aż 200 sztuk. 
    • Hm… moje akwarium produkuje ok. 9 ppm azotanów tygodniowo. Odpowiada to godzinowej produkcji 0,015 ppm NH3. Przyjmując że ryby wydalają  NH3 ze stałą prędkością, to stężenie obserwowane w testach to 0,015ppm/krotność przepływu przez filtr. Nawet jeśli miałbym całkowitą krotność filtracji na poziomie 0,4 (jak twierdzisz, że masz) to i tak obserwowany wynik 0,0375 ppm jest na granicy oznaczalności testów. Ale z tego co pamiętam, to masz filtry po 2 stronach i znając życie gąbka będąca kilka razy lepszym od ceramiki filtrem biologicznym, została zaliczona do „mechanika”. Do tego nitryfikacja jest bardzo łatwa… dla mojego zbiornika wystarczy 0,6l gąbki 20ppi, by nie było problemu. Aby woda była czysta trzeba znacznie więcej. Pojęcie czystości jest bardzo względne… No ale inaczej definiujemy pewne pojęcia. Jestem pewien, że Cię nie przekonam W każdym razie rekomendacja, żeby robić przepływ przez sump na poziomie 0,4 jest dosyć oryginalna. Zazwyczaj poleca się 3-5x, w morskich x10. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.