Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szybkie pytanie do @AndrzejGłuszycai @agentj23. Jak rozumiem u Was pompy są na zasysie i po prostu luźno sobie zwisaja za akwarium ? Nie wykorzystujecie przyssawek aby w jakiś sposób przymocowac je do akwa tudzież szafki?

Opublikowano

Napisałem do aquaela w tej sprawie. W odpowiedzi napisali, że pompa nie powinna tak wibrowac, halasowac i mam ja wysłać do serwisu. Dziś będę ja wysyłał i dam znać jak to się zakończy.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

U mnie wisi za akwa, na zasysie i węże niczego nie dotykają. Był tylko ten problem, że prefiltr Eheim dotykał tła z CX i trochę hałasował. Ale to był detal. Z tego co piszecie to mam po prostu szczęście do cichej pompy. Ale pamiętam, że jak ją kupiłem to od razu smarowalem wirnik. Czy to miało znaczenie? Nie wiem.Ale aby ją czuć, że pracuje muszę wziąć w rękę.

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
Opublikowano

U mnie też wisi na zasysie za akwarium. Przyssawek nie mogłem zastosować bo mam z tyłu naklejone tło i nie trzyma się tego przyssawka. Rurka dotyka tylko tylnej ścianki z 18mm płyty ale hałas pochodzi od pompy bo jak w dłoni ją ścisnę to jest dużo ciszej. Pod rurki wkładałem gąbki i inne wyciszenia ale to nic nie dawało bo sama pompa hałasuje.

Andrzeju @AndrzejGłuszyca smarowałeś silikonem do uszczelek cały wirnik czy tylko jakiś jego element?

Opublikowano

Komorę magnesu wirnika wypełniłeś smarem? Tylko ten koniec można w zasadzie posmarować jak widziałem po rozłożeniu na części pierwsze. Jakiś konkretny smar polecasz?

Opublikowano (edytowane)

Ja w weekend planuję montaż pompy i midikani więc się okaże czy pompa chodzi głośno czy również mam szczęście. :) Pytałem o montaż pompy ponieważ trochę waży i nie chcę aby pod jej ciężarem zssunął się wąż z rurki zasysającej.

A jeszcze pytanie do Ciebie Andrzeju @AndrzejGłuszycadlaczego smarujesz końcówki ośki? Ona ma za zadanie prawidłowo centrować wirnik. W swoim AC smaruję ośkę a z zewnątrz magnes wirnika. Dzięki temu wirnik powinien gładko pracować na ośce.

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

No i wczoraj wieczorem odpalilem tytułowy zestaw. Na samym początku miałem w zamyśle zastosować rurki przelewowe od Ultramaxa jednak za nic nie mogłem węży od Midikani założyć na te rurki. Zastosowałem więc wszystko oryginalne. 

Szczerze powiedziawszy nie wiem jak węże 16 mogą pasować na Unipumpa biorąc pod uwagę fakt, że Midikani ma 14mm i wchodzą bardzo gładko. Sama pompa glosnoscia przypomina mojego AC1500 czyli nie miałem szczęścia tak jak to było w przypadku Andrzeja @AndrzejGłuszyca;)  Po prostu słychać, że pracuje.

Filterek bardzo fajny tj. budowa bardzo prosta i obsługa również wydaje się przyjazna. U siebie koszyki wypelnilem następująco: 1 kosz oryginalna czarna gąbka przecieta na pół, 2 i 3 kosz łącznie jakieś 1.5 litra ceramiki (pomieszany Matrix, BioCeraMAX 1200 i 1600) oraz 4 kosz również czarna gąbka - jej druga połowa. Przepływ ustawiłem zgodnie z zaleceniami producenta czyli od dołu. Na wyjściu trójnik gdzie będzie podpięty hw-603 przeznaczony pod absorbery. 

Przepływ? Na końcu rurki wylotowej zastosowałem dwa kolanka - większe niż są w zestawie. Przez ostatnie miesiące pracowała u mnie pompa od Multikani z HW-603 więc od razu widać moc. Wcześniej miałem Eheima Classica 2215, Unimaxa 250 i Unimaxa 500 i Unipump ma z nich wszystkich największy flow. Nie mierzylem ile ale może mnie kiedyś najdzie to sprawdzę. Kolanka są większe niż na filmie Andrzeja więc przeplyw wydaje się mniejszy.

Podsumowując uważam, że wydana kasa nie poszła w błoto. Na dzień dzisiejszy jestem zadowolony z zakupu i eksperymenty z filtracja biologiczno-chemiczna w swoim akwarium uważam za zakończone. :)2114352890_Unipump1500Midikani_01.thumb.jpg.320fe918d0ff61a56df75870f4c64ff1.jpg

 

Unipump1500+Midikani_02.jpg

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Sorki za trzy posty jeden pod drugim (można je połączyć). Dziś mija tydzień odkąd odpalilem zestaw. W zasadzie wszystko działa jak należy. Po tygodniu pompa nabrała wigoru tj. ucichla. Po wyłączeniu wieczorem wszystkich sprzętów pompy nie słychać. Na początku jej hałas był porównywalny z AC1500 ale teraz właśnie on najbardziej halasuje. Nie wiem Andrzeju gdzie kupowales swojego Unipumpa ale ja w Trzmielu.

Opublikowano

Mi wczoraj w mechaniku jedna pompa siadła. Najpierw zauważyłem ze pompa jest cieplejsza niż zawsze a później zaczęła przerywać. Pracowała i nagle stop. Jakby wirnik się blokował. Rozebrałem ją i wyczyściłem. Nie była mocno brudna pracuje zaledwie od 4 miesięcy. Zauważyłem w komorze wirnika osad na ściance który również usunąłem. Po zmontowaniu nie było poprawy. Posmarowałem wszystko silikonem ale nic nie dało.

Na szybko zmieniłem pompę z biologa na oryginalny z midikani a ten z biologa uni 1500 do mechanika. Pompę będę reklamował. Od początku głośno chodziła ale nie wiem czy to miało wpływ.

 

Jak często czyścicie pompy w środku?

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
    • A502PS ma właśnie pochłaniać związki i zanieczyszczenia organiczne po to żeby PA202 mogła spokojnie pracować i pochłaniać NO3 🙂  Przy okazji pytanie czy ktoś kto używał może testu na DOC - Rataj ANTIALGAE CHSK? https://www.invital.pl/rataj-antialgae-chsk-test  Jeżeli tak, to czy jego wyniki rzeczywiście pokażą poprawę po zastosowaniu Purigenu lub A502PS?
    • Tylko faktycznie gęstość 45ppi to może się bardzo szybko zapchać. Średnio przepływ przez długość sumpa to spiętrzenie nawet do 5cm, więc na takiej gąbce będzie spiętrzać, aż pójdzie górą, a wtedy pompa sucha. Zatem też się zgadzam, by jednak odpuścić tą gąbkę.  Natomiast gąbki 20ppi daj wszędzie, gdzie tylko zostanie ci miejsce, jako składowisko biologii. Możesz nawet z 50 litrów objętości gąbkami dać i wcale nie będzie za dużo, a woda kryształ.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.