Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, egon44 napisał:

@stan  nie orientujesz się czasem jakiej gradacji jest pokarm S ?

Będzie miał 1mm?

Coś podobnego do Northfin 1mm tylko bardziej nieregularny ma kształt i deko miększy od Northfin.

  • Lubię to 1
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Mija ponad półtora roku odkąd pojawił się ten pokarm na rynku. Jestem ciekaw Waszych spostrzeżeń odnośnie jego skuteczności pod względem cech prozdrowotnych.

Moje spostrzeżenia są następujące. Na początku karmiłem raz lub dwa razy na tydzień. Nic wyjątkowego nie działo się z rybami. Dopiero gdy jakieś pół roku temu zacząłem go podawać codziennie rano szczyptę zauważyłem, że odchody ryb z cieńszych, rozwleczonych stały się grubsze i bardziej jednolite. Nie jestem w stanie stwierdzić, że ryby przez to stały się zdrowsze. Dodam tylko, że karmię nim nonmbunę i drapieżniki. Wielkość pokarmu to size M. 

  • Lubię to 3
Opublikowano

Dokładnie jak @iquitos68 mogę potwierdzić że kiedy po raz pierwszy poddawałem go testom byłem sceptyczny.Teraz jest to mój podstawowy pokarm.Przy codziennym stosowaniu faktycznie odchody są grubsze i zbite. Ryby  wyglądają bardziej zdrowiej. Karmię i maluchy i dorosłe . Rozmiar S.

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 8.12.2019 o 14:55, iquitos68 napisał:

Mija ponad półtora roku odkąd pojawił się ten pokarm na rynku. Jestem ciekaw Waszych spostrzeżeń odnośnie jego skuteczności pod względem cech prozdrowotnych.

Jeśli chodzi o cechy prozdrowotne,to po niecałym roku karmienia ryb tym pokarmem takowych nie mogę stwierdzić,bo moje ryby nigdy nie chorowały(nawet jak nie używałem tego pokarmu zanim pojawił się na rynku) i trudno powiedzieć,czy w czasie chorób ryb,ten pokarm by pomógł im w rekonwalescencji .

W dniu 8.12.2019 o 14:55, iquitos68 napisał:

Dopiero gdy jakieś pół roku temu zacząłem go podawać codziennie rano szczyptę zauważyłem, że odchody ryb z cieńszych, rozwleczonych stały się grubsze i bardziej jednolite.  

W dniu 8.12.2019 o 15:13, pavlofico napisał:

Przy codziennym stosowaniu faktycznie odchody są grubsze i zbite. 

Po tygodniu od pierwszego karmienia tym pokarmem ryb,również zauważyłem że odchody ryb są grubsze i krótkie,przez co jestem w stanie stwierdzić że są w większym stopniu przyswajalne przez organizm ryb. Druga sprawa,to odchody ryb dość szybko są rozkładane przez bakterie,niż w przypadku odchodów ryb po karmieniu innymi pokarmami z dolnej półki cenowej,którymi kiedyś miałem okazję karmić ryby. Odchodów z pokarmów z dolnej półki cenowej było dwa razy więcej i były one dłuższe,co wskazuje na to ,że takowy pokarm nie jest dobry jeśli chodzi o jego przyswajalność.

Tak na koniec śmiało mogę polecić każdemu ten pokarm do codziennego stosowania,jak i do urozmaicenia diety ryb np. mieszając go z innymi pokarmami granulowanymi którymi karmimy swoje ryby.

  • Lubię to 3
Opublikowano

Wracając do tematu Pro Defence oto dodatkowe info które wyczytałem na stronie producenta -

Źródło w tym linku - 

 

Dla tych co nie posiadają FB opis poniżej - 

 

Czy wiecie jak działają organizmy probiotyczne?

👉 Organizmy probiotyczne tak na prawdę są wyrafinowanymi zabójcami. Mechanizmy, którymi dysponują pozwalają im na kolonizację jelit i skuteczne pozbycie się konkurencji, wśród której znajdują się organizmy patogenne.

👉 Organizmy probiotyczne wykazują ogromne zdolności do osiedlania się na powierzchni nabłonka jelitowego. Zyskują w ten sposób dogodne miejsce do życia. Tworzą rodzaj bariery, uniemożliwiając osiedlanie się innym bakteriom. Ponadto wytwarzają szereg substancji hamujących rozwój mikroorganizmów. Należą do nich kwasy organiczne, które obniżają pH w jelitach, ograniczając tym samy występowanie wielu patogenów. Nadtlenek wodoru, który rozrywa mostki disiarczkowe w białkach bakterii, a także białka proteilityczne, które działają destrukcyjnie na ściany komórkowe bakterii oraz bakteriocyny - naturalne antybiotyki.

👉 Żywotność jaką odznaczają się organizmy probiotyczne sprawia również, że ograniczają one zasoby pokarmowe innym mikroorganizmom.
Jednak to co jest szczególnie interesujące to immunostymulacja. Niezwykle skomplikowany mechanizm oddziaływania organizmów probiotycznych na układ odpornościowy gospodarza. Bakterie pobudzają system limfatyczny związany z przewodem pokarmowym do produkcji limfotyców, a te z kolei produkują przeciwciała immunoglobuliny IgA, które stanowią pierwszą linię obrony organizmu przed szkodliwymi czynnikami środowiska zewnętrznego.

 

 

Drugi temat to -

Jak stosować pokarm z probiotykiem u ryb?

Źródło w poniższym linku - 

Dla tych co nie posiadają FB opis poniżej - 

Jak stosować pokarm z probiotykiem u ryb❓ #prodefence

 Przy pomocy pokarmu z probiotykiem można wpływać na skład mikroflory przewodu pokarmowego. Probiotyk podajemy rybom, które dysponują już dojrzałą mikroflorą przewodu pokarmowego. Aby ich udział w ogólnej masie mikroorganizmów osiągnął poziom, przy którym ich działanie jest widoczne, musi upłynąć czas, a podawanie wraz z pokarmem powinno być w pierwszym okresie stosowaniu pokarmu regularne.

 

 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Również polecam ten pokarm. Wydaje mi się, że odkąd zacząłem stosować, ryby ogólniej chętniej pobierają pokarm. A daję go również Pielęgnicom Szmaragdowym, które są bardzo wybredne ostatnio. Stosuję go obecnie wraz z:

Tropical SoftLine Arowana L

Hikari Cichlid Gold

Tropical D-Allio

  • Lubię to 1
Opublikowano

Bacillus subtilis to bakterie wyizolowane z przewodu pokarmowego karpia (mrigala) . Organizmy te rozkładają związki pochodzenia roślinnego. Nasuwa się pytanie, czy ten pokarm sprawdzi się u ryb mięsożernych.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjpzN7m7r7mAhXjsYsKHYDfCeQQFjAAegQIAxAB&url=https%3A%2F%2Fpl.wikipedia.org%2Fwiki%2FLaseczka_sienna&usg=AOvVaw2bWNllFRgjvSTO-nPdIqyV

  • Lubię to 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
    • A502PS ma właśnie pochłaniać związki i zanieczyszczenia organiczne po to żeby PA202 mogła spokojnie pracować i pochłaniać NO3 🙂  Przy okazji pytanie czy ktoś kto używał może testu na DOC - Rataj ANTIALGAE CHSK? https://www.invital.pl/rataj-antialgae-chsk-test  Jeżeli tak, to czy jego wyniki rzeczywiście pokażą poprawę po zastosowaniu Purigenu lub A502PS?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.