Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pozwólcie, że odświeże temat bo nic innego nie znalazłem.

Otóż mój RW15 po półtorej odmówił posłuszeństwa :( Nie chce ruszyć .... Może ktoś miał podobny problem i wie jak go ożywić ? Co gorsza nie mam rachunku a jest jeszcze na gwarancji ?

Opublikowano (edytowane)

Też bym tak zrobił.  Ja głupi zamiast sprawdzić do kiedy gwarancja to kupiłem najpierw Tunze. Nie dość,  że nie potrzebnie bo sprzęt naprawili i odesłali to jeszcze średnio jestem zadowolony z nowego zakupu. Sporej wielkości Tunze 6065 i brak możliwości regulacji przepływu dosyć mocno mnie rozczarowały.

Edytowane przez JemioloSeba
Opublikowano

A ja wręcz przeciwnie, kupiłem Tunze 6065 i jestem MEGA zadowolony. Przede wszystkim nie słychać tego cyrkulatora co o Jebao nie można tego napisać.

Co prawda nowy z pudełka buczał, ale po paru dniach cisza, że się przeraziłem iż już się zepsuł a on dmucha jak odrzutowiec.

Brak regulacji przepływu w ogóle mi nie przeszkadza ma dmuchać i dmucha pięknie (można tak go ustawić, że regulacja jest zbędna).

Do zakupu Tunze przekonały mnie posty @stanna temat Jebao, jak i własne doświadczenie z RW4 piszczało to jak odkurzacz (co z tego ze na 3 biegu mniej piszczał jak to było za mało, a czym wyżej tym większa tragia).
Na koniec napiszę taki Jebao może czyścić plastik Tunze.

Morał: Jebao chińskie wyroby :):):)

  • Lubię to 3
Opublikowano
Godzinę temu, aurban6 napisał:

Na koniec napiszę taki Jebao może czyścić plastik Tunze.

Morał: Jebao chińskie wyroby :):):)

Hmmmm. Ja mam zupełnie inne zdanie. U mnie Jebao pracowało ciszej i lepiej od Tunze... jak do tej pory. Resztę opiszę za rok albo dwa.

Opublikowano

Mam rw15, tunze 6125, koralie 8

Wszystkie dużo ponad rok...

Tylko rw leży poza akwarium bo ja nie jestem pilotem śmigłowca...

3... 2... 1... rozruch  palcem i już wiem że chodzi... cała rodzina wie... 

Koralia mega dmucha, ale nie wyobrażam sobie schować tej kuli w 375 ... 

Wielkość tunze wg mnie w sam raz większa  od kukuruźnika cichsza oraz mocniejsza.  Słabsza i mniejsza od korali....

Regulacji nigdy nie używałem.  Dla mnie to nieudana fanaberia albo marketing.... 

 

Ps oddam w dobre ręce rw15 :) ( 145zl) taniej o 5 zl niż połowa bo śmigło do mycia ?

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, crav napisał:

Regulacji nigdy nie używałem.  Dla mnie to nieudana fanaberia albo marketing.... 

Jak regulacja może być marketingiem? Tunze 6065 delikatnie za mocna więc chciałbym minimalnie skręcić... nie da się.RW 15 miał zapas mocy więc skręcałem nieco i było lux.  Ktoś w przyszłości planował przesiadkę na większe akwarium to brał mocniejszy falownik i skręcał sobie aby na przyszłość móc podkręcić. Tutaj przy tunze trzeba wstrzelić się z modelem jak Ruski czołgiem aby nie był ani za słaby ani za mocny. Wytłumacz mi gdzie tu marketing bo ja chyba inny jestem. Wielkość  Tunze to nieporozumienie. Wpakowali cały zasilacz do środka falownika i super - nie mam zasilacza pod akwarium - jest za to w środku w kuli o wielkości globusu mojej córki. Może w Twoim akwarium 4000 litrów wielkość OK ale nie zapominaj, że większość tutaj ma o wiele mniejsze akwaria (w Twoim pewnie nawet globus mojej córki byłby mało zauważalny :P )

2 godziny temu, crav napisał:

Tylko rw leży poza akwarium bo ja nie jestem pilotem śmigłowca...

 

Jak się zepsuł to napraw a nie lamentuj - rzeczy czasami się psują. Kup nowy wirnik za 30zł a nie kręć palcem jak pilot.

2 godziny temu, crav napisał:

Wielkość tunze wg mnie w sam raz większa  od kukuruźnika cichsza oraz mocniejsza.  Słabsza i mniejsza od korali....

 

W akwarium 4000 litrów mogę się zgodzić. Ja kilka dni temu trzymałem w ręku RW15 i Tunze 6065 i uważam, że Tunze nie jest w sam raz do 200x70x70. Jest sporo większa od Jebao i dla mnie to ogromna wada. Na ch*j mnie zasilacz w środku akwarium skoro można go ukryć pod.

 

Ogólnie mam kaca więc sorry jeśli napisałem coś nie tak :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Nasmarowałem wirnik i na próbę podłączyłem w akwarium. Działa !
Odłączyłem, żeby poprowadzić z powrotem kable i ustawić na swoim miejscu a tu zonk ! Nie działa !
Kolejne nasmarowanie, próbowanie go ruszyć paluchem nie pomaga .... Teraz się wacham czy to w ogóle wina wirnika czy dać sobie spokój z nim

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.