Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Strasznie chaotycznie piszesz - postaraj się używać chociaż znaków interpunkcyjnych ponieważ sposób w jaki opisujesz pewne kwestie można różnie interpretować.

Jak rozumiem, miesiąc temu wymieniłeś 5-letni filtr zewnętrzny Unimax 250 na identyczny, nowy filtr.

Moje pytanie jest następujące:

Czy podczas wymiany sprzętu przeniosłeś złoże biologiczne ze "starego" filtra do tego "nowego" ?

  • Lubię to 3
Opublikowano

nie dostalem kompletny nowy zestaw do srodka wiec nowe wszystko wsadzilem ale mowie bylo wszytsko ok od 2 tyg tak mam 

MOJE TESTY WODY  W AKWARIUM

no3   5 mg/l
no2 0,3 mg,l
ph - 8
gh- 18
kh- 18

po4- brak bo nie mam testow 

 

MOJE TESTY WODY KRANOWA

ph- 7
gh- 22
kh- 15

 JA  mysle ze przyczyna metnej wody moze byc araznacja te kamienie ktore mam napewno sa wapienno pomimo ze sa czerwone na poczatku nie vylo problemy mam je od marca byc moze moze tak byc ze to one mi zaczely farbowac ?? albo rozkladac się ?? kto doradzi ? 

no2.jpg

no3.jpg

Opublikowano
6 minut temu, dawidmalawi napisał:

 dostalem kompletny nowy zestaw do srodka wiec nowe wszystko wsadzilem ale mowie bylo wszytsko ok od 2 tyg tak mam 

MOJE TESTY WODY  W AKWARIUM

no3   5 mg/l
no2 0,3 mg,l
ph - 8
gh- 18
kh- 18

po4- brak bo nie mam testow 

 

Kolego, biologia w twoim akwarium leży. Wyrzuciłeś dojrzałe złoże i włożyłeś jałowe ze sklepu. Po zawartości NO2 widać, że I stopień NH4 na NO2 ruszył, natomiast II stopień z NO2 na NO3 stoi. Zmętnienie jest spowodowane niedojrzałością zbiornika. Rób podmianki 30% wody, czystej kranówki bez kombinacji z RO, solami i buforami, dodaj czystych bakterii bez pożywki bo tej masz w nadmiarze, np Prodibio Biodigest lub Equo Bacterya. Co do kamieni, to nie są one przyczyną zmętnienia, ale według mnie te wapienie filipińskie i pąkle mógłbyś wywalić. 

  • Lubię to 4
Opublikowano
28 minut temu, darkon napisał:

Wyrzuciłeś dojrzałe złoże i włożyłeś jałowe ze sklepu

Jeśli nic nie zmieniał w aranżacji akwarium, a to rzeczywiście stoi od 5 lat, to nie ma prawa paść biologia, to co ma w piachu i na skałach uciągnie baniak.

Jednak objawy i parametry zdradzają jej brak, więc coś tam musiało być jeszcze na rzeczy... podmiana na chlorowaną wodę ? leki ?

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, darkon napisał:

Kolego, biologia w twoim akwarium leży. Wyrzuciłeś dojrzałe złoże i włożyłeś jałowe ze sklepu. Po zawartości NO2 widać, że I stopień NH4 na NO2 ruszył, natomiast II stopień z NO2 na NO3 stoi. Zmętnienie jest spowodowane niedojrzałością zbiornika. Rób podmianki 30% wody, czystej kranówki bez kombinacji z RO, solami i buforami, dodaj czystych bakterii bez pożywki bo tej masz w nadmiarze, np Prodibio Biodigest lub Equo Bacterya. Co do kamieni, to nie są one przyczyną zmętnienia, ale według mnie te wapienie filipińskie i pąkle mógłbyś wywalić. 

Ja kamien filipinski już dawno wywalilem zostal kamien zielony i czerwony napewno ten czerwony to z wapns bo kruszy się 

55 minut temu, Pleziorro napisał:

Jeśli nic nie zmieniał w aranżacji akwarium, a to rzeczywiście stoi od 5 lat, to nie ma prawa paść biologia, to co ma w piachu i na skałach uciągnie baniak.

Jednak objawy i parametry zdradzają jej brak, więc coś tam musiało być jeszcze na rzeczy... podmiana na chlorowaną wodę ? leki ?

Ja mam to od marca i wszystko bylo ok od 2 tyg mi się tak metnie zrobilo wczesniej byla krystaliczna woda nic nie dawalem zadnych lekow woda z kranu wiadomo zawiera chlor ale to nie od tego i szukam przyczyny 

Opublikowano

Co masz od marca?

7 minut temu, dawidmalawi napisał:

woda z kranu wiadomo zawiera chlor ale to nie od tego i szukam przyczyny 

Chlor zawarty w wodzie zabił ci biologię, przestań już szukać przyczyny zmętnienia. Jest już znana, wodę do podmian nalewaj przez węgiel, ustrojstwo typ 1, albo dodawaj uzdatniacza Kordon Amquel Plus, bardzo dobry i sprawdzony, zresztą tego uzdatniacza powinieneś teraz też dodać żeby usunąć z wody amoniak ,azotany i azotyny.

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

Jak dla mnie to zakwit pierwotniaków, przyczyna niestabilny świeży baniak.

Kolego jak masz napowietrzacz to włącz go na maxa, nie karm ryb i nie zapalaj światła przez 2 dni i daj znać co się zmieniło.

Edytowane przez eljot
Opublikowano
3 godziny temu, Pleziorro napisał:
1 godzinę temu, eljot napisał:

Zobacz wczoraj byla podmiana wody filtr czyscilej dzisiaj jeszcze gorzej moze te cale kamienie wywalic tez co? 

 

20180510_163333.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.