Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Pleziorro napisał:

Gość ma 2 miesięczne akwarium, a Ty mu chemię polecasz ? 

@piterssss zmierz najlepiej Salifertem Po4, mam nadzieję że nie używasz żadnych żywic jonowymiennych ? jeśli tak to na razie odstaw i daj dojrzeć baniakowi :) Zmniejszenie światła jak najbardziej.

Metod pozbycia się sinic na forum było trochę opisanych z różnymi skutkami i czasem do tego potrzebnym. Robota żmudna i czasochłonna. Zaproponowałem jedną ze sprawdzonych i skutecznych metod, środkiem stworzonym specjalnie dla akwarystki. Więcej na ten temat można poczytać w internecie. Decyzje jaką metodę zastosuje pozostaje w gestii kolegi pietrasss.  Nasze akwarium to też "sztuczna" próba odtworzenia biotopu idąc tym tokiem myślenia. Borasol też "naturalnym" tworem nie jest. Mam nadzieję że kolega znajdzie samozaparcie do pozbycia się sinic metodami jak najmniej inwazyjnymi w negatywnym tego słowa znaczeniu. Z pewnością kwestia oświetlenia miała istotne znaczenia, pozostaje jeszcze kwestia obiegu wody w akwarium. Z P04 w moim przypadku miałem wynik 0 a mimo wszystko również pokazały się sinice.

Edytowane przez Ritter
  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Witajcie. Pozwolę sobie odkopać temat i się do niego dołączyć.

Również mam problem z wykwitem sinic w jednym miejscu.

Akwa 120x40x40, 22 dorosłe saulosi, filtr kasetowy z AT2000 oraz cyrkulator jvp-130, oświetlenie 12h świetlówka LED 6500K no-name 120cm 20W i Sylvania Aquastar 30W.

Parametry wody mierzone testami Salifert: NO3 25, PO4 0,00 - 0,03 (trudno rozpoznać).

Jak świeciła tylko świetlówka LED, to tego problemu nie było.

Na razie co jakiś czas przegrzebuję piasek, ale sinica dalej w tym miejscu wychodzi. Cyrkulacja w tym miejscu jest dość dobra.

DSC00881.thumb.JPG.b51e09377e3c58f6b0e4643f5c4014f6.JPG

DSC00883.thumb.JPG.5f34789634705b0cbd88c39ee5f5e719.JPG

DSC00882.thumb.JPG.6e9e50aef22a3e667ba8b0653fed89aa.JPG

Edytowane przez prezesik25
Opublikowano

Napiszę post pod postem.

Dalej wisi problem sinic.

Zmierzyłem Salifertem jeszcze raz azotany i fosforany po podmianie 50% - NO3 15 (przed podmianą 25), PO4 0,25 (przed podmianą 0,00, ale chyba źle mierzyłem). Obsada 22 dorosłe saulosi na 192 litry brutto. Reszta danych o zbiorniku w poprzednim poście.

Czy redukcja obsady do 10-12 ryb pozwoli na zmniejszenie fosforanów i zlikwidowanie sinic?

DSC00884.thumb.JPG.203ac9cbaf5806ab54419471fcad81a7.JPG

DSC00888.thumb.JPG.998f7787f2f9c17b73b3ba78d7b2f80f.JPG

DSC00890.thumb.JPG.7db00d92d52629832f1916d095ebfe1d.JPG

Opublikowano
1 godzinę temu, prezesik25 napisał:

Napiszę post pod postem.

Dalej wisi problem sinic.

Zmierzyłem Salifertem jeszcze raz azotany i fosforany po podmianie 50% - NO3 15 (przed podmianą 25), PO4 0,25 (przed podmianą 0,00, ale chyba źle mierzyłem). Obsada 22 dorosłe saulosi na 192 litry brutto. Reszta danych o zbiorniku w poprzednim poście.

Czy redukcja obsady do 10-12 ryb pozwoli na zmniejszenie fosforanów i zlikwidowanie sinic?

DSC00884.thumb.JPG.203ac9cbaf5806ab54419471fcad81a7.JPG

DSC00888.thumb.JPG.998f7787f2f9c17b73b3ba78d7b2f80f.JPG

DSC00890.thumb.JPG.7db00d92d52629832f1916d095ebfe1d.JPG

Powiem ci kolego ze redukcja obsady nić nie da parametry masz ok :)

Masz świeży zbiornik dlatego musi się ustabilizować , możesz trochę skrócić świecenie oświetlenia.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.