Skocz do zawartości

Nowe akwarium 300x70x60 ~1200 l


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z kolegą pisałem na PW i zachęcałem do postawienia jak największego akwarium, czyli te 325 cm...czyli maksymalna tafla. Też sugerowalem 70/75 wysokości, ale rozumiem ograniczenia....chociaż to jest inwestycja na lata, więc nie ograniczałbym tego do 60 cm. Ta wysokość to bezwzględne minimum, ale może kolega szybko zacząć żałować, że nie zrobił wyższego.

Co do słupka, to nie ma najmniejszego sensu. Jeśli odkurzacz ma uszkodzić akwarium, to lepiej nie zakładać akwarium. To jakieś nieporozumienie. Folii nie ma potrzeby przykleić na boczną szybę, bo od frontu będzie widoczne lustrzane odbicie...tak działa optyka...fizyka, a od wejścia nawet ciekawiej będzie wyglądać otwarty bok akwarium z widocznymi rybami niż jakiś słupek.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Wejdź w naszą galerię w dział AKWARIA Z INNEJ strony znajdziesz tam wiele kompozycji  zbiorników w pokojach ( nie chodzi mi o aranż) . Choćby rzuć okiem tutaj:

 

3 minuty temu, pozner napisał:

Co do słupka, to nie ma najmniejszego sensu.

Też tak uważam.

3 minuty temu, pozner napisał:

 od wejścia nawet ciekawiej będzie wyglądać otwarty bok akwarium z widocznymi rybami niż jakiś słupek.

Masz w 100% rację. Generalnie szkoda długości a  przy tak szerokim przejściu jest tam na tyle bezpiecznie ,że nie zawracałbym sobie tym głowy.

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
  • Lubię to 1
Opublikowano

Dobra koledzy, macie racje, chyba przesadzamy. Jakoś żonę przekonam. Dokładnie tak jak pisał kolega @pozner popisaliśmy trochę na pw za co jestem mu bardzo wdzięczny, dużo mi pomógł i pewnie jeszcze niejedno podpowie :)

Sprawa słupka rozwiązana. Kusi mnie te dodatkowe 24 cm. 324 to nie 300 :D

A jakbym zrobił np wymiar ostateczny

324x80x65, to czy wystarczą szyby 12 mm ?

Oraz jak ktoś się zna na tych stropach, również proszę o odpowiedź. Mimo że ją chyba znam, przecież auta stoją na parkingach piętrowych, które są coraz cieńsze.

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, darkdivinity napisał:

324x80x65, to czy wystarczą szyby 12 mm ?

To już musisz ustalić z producentem. Może dodatkowe spinki i wzmocnienia wystarczą? Ja przy 50 cm. wysokości mam 10 mm.

Edytowane przez pozner
  • Lubię to 1
Opublikowano

Faktycznie ten korytarz jest szeroki. Słupek to trochę przerost formy nad treścią w tym przypadku. Poza tym estetyka mocno ucierpi, bo będzie niewidoczny boczny widok przez akwarium.

  • Lubię to 1
Opublikowano

@AndrzejGłuszycaZbiorniki w galerii piękne, ale niektóre zabudowy droższe od samego akwarium :)

Czekam jeszcze na wyceny od akwaria.pro i od akwarium szczecin.

Powiedzcie mi, warto inwestować we front i prawy bok w opti white ? cena za to ow prawie 1,5x więcej niż za zwykły float...

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, darkdivinity napisał:

Powiedzcie mi, warto inwestować we front i prawy bok w opti white ? cena za to ow prawie 1,5x więcej niż za zwykły float...

Nie ma sensu. Lepszy efekt osiągniesz przez odpowiednie oświetlenie, a na pewno zniwelujesz różnicę. Gdyby szkło miało mieć 1,9 cm. to różnica możliwa by była do zauważenia, ale w tym wypadku szkoda kasy. Tym bardziej, że nie będziesz miał porównania...punktu odniesienia, więc po co tym zawracać sobie głowę?

Edytowane przez pozner
Opublikowano

Wracając do bezpieczeństwa bo widzę , że to Ciebie i Twoją żonę nurtuje. Grubość szkła które będziesz miał to prawdopodobnie 12 mm. Uwierz mi , że nawet stukając młoteczkiem nie rozbijesz tego tak łatwo. Większym niebezpieczeństwem jest źle wypoziomowany stelaż czy źle  wypoziomowana i byle jak zrobiona szafka. Dlatego przekonaj żonę ,że może czuć się bezpiecznie  jeżeli chodzi o te prawą stronę akwa.

13 minut temu, darkdivinity napisał:

Powiedzcie mi, warto inwestować we front i prawy bok w opti white ?

Wg mnie nie warto.

13 minut temu, darkdivinity napisał:

Czekam jeszcze na wyceny od akwaria.pro i od akwarium szczecin.

Marcin (AKWAPRO) ma kalkulator na swojej stronie. Nie wiem jak Przemek.

Opublikowano

Ok, bardzo dziękuję wszystkim za pomoc, chyba wszystkie moje obecne wątpliwości są rozwiane...

akwapro ma kalkulator do 200 cm długości. Na stronie przemka jest, ale nie wiem na ile ceny pokazywane przez niego są aktualne ;) zobaczymy co poodpisują.

Pozdrawiam, jeszcze raz dzięki ! :)

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.