Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

We wtorek odbieram zbiornik i tego samego dnia chciiałbym go zalać chociaż przed zalaniem sporo roboty, między innymi ułożenie kamieni. Dzisiaj podjąłem próbę ułożenia konstrukcji która docelowo ma trafić do zbiornika z przyszłą obsadą Saulosi + Maingano + Hara. Wiem że to sprawa indywidualna ale lepiej skorygować coś za wczasu niż później mieszać w wodzie i co gorsza w zbiorniku, im mniej przekładania tym mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia. Konstruktywna krytyka również się przyda.

Poniżej zdjęcie ułożenia które uważam za najlepsze z kilku kombinacji. Wymiary zbiornika 120x50x50. Udało się uzyskać bardzo dużą ilość kryjówek zachowując przy tym plażę, która zdecydowanie musi być patrząc jak fajnie to wygląda w akwariach w galerii czy na yt.  Z prawej strony najwyższy kamień wysoki na 45cm.

20180311_172218.thumb.jpg.eae81985abc55eec4136a11b360f55c5.jpg

 

Poza kamieniami może po krótce jaki jest plan na resztę gratów. Oświetlenie modułami LED samsunga 9000K z zamysłem niedoświetlenia boków zbiornika. Piasek kreisel 099. Tło czarne - fototapeta juwel. Najwyższy kamień docelowo zasłaniać ma zasys wody i grzałkę. Wylot z filtracji z lewej strony swobodnie na taflę wody. Falownik na środku prawej szyby, (mam nadzieję że nie będzie go widać pod pokrywą) skierowany pod skosem w dół na środek przedniej szyby. To by było chyba wszystko. Zastanawiam się czy cyrkulacja w takim układzie będzie odpowiednia.

Edytowane przez radecki
  • Lubię to 2
Opublikowano

Ustawienie kamieni jak dla mnie wyglada SUPER... ?

Tylko zastanawiam się czy kamienie nie będą za blisko szyb akwarium; gdyż mogą wystąpić problemy z cyrkulacją... 

  • Lubię to 1
Opublikowano
57 minut temu, Robson79 napisał:

Ustawienie kamieni jak dla mnie wyglada SUPER... ?

Tylko zastanawiam się czy kamienie nie będą za blisko szyb akwarium; gdyż mogą wystąpić problemy z cyrkulacją... 

Dzięki ! 

Starałem się zachować odstęp od krawędzi blatu ale po wielokrotnym przekładaniu kamieni faktycznie w akwarium mogłoby wyjść zbyt blisko szyb. Okaże się już w zbiorniku ale ostatecznie można pozbyć się jednego lub dwóch kamieni ze środka i boki zejdą się odrobinę do siebie umożliwiwając swobodniejszy przepływ wody.

Opublikowano

Witaj!

Aranżacja super!!!

Co do cyrkulacji wody w zbiorniku to wszystko wyjdzie metodą prób i błędów ;) 

Tak jak napisał kolega @Robson79 zostawiłbym trochę miejsca między szybami a kamieniami...

Opublikowano
23 godziny temu, raiders napisał:

Dla mnie również super  i kamienie  świetne ,miej na uwadze fakt ze jak przyjdzie piasek to cała konstrukcja straci wizualnie n wielkości .No i koniecznie zachowaj odstep od szyb abyś mógł swobodnie manewrować w razie potrzeby .

Ostatnimi dniami  chodzi mi pogłowie aby dołożyć u siebie kamieni :P jak się naoglądam takich aranży jak twój :)

 

2 minuty temu, egon44 napisał:

Witaj!

Aranżacja super!!!

Co do cyrkulacji wody w zbiorniku to wszystko wyjdzie metodą prób i błędów ;) 

Tak jak napisał kolega @Robson79 zostawiłbym trochę miejsca między szybami a kamieniami...

 

Dzięki Panowie, nic już w układzie kamieni zmieniać nie będę ale oczywiście tak jak piszecie zostawię większą przerwę między kamieniami a szybami. Filtracja narurowa ale zamirzam samo wejście do zbiornika zrobić na łącznikach gwintowanych żeby w razie w móc łatwo przerobić wlot i wylot.

Opublikowano
3 godziny temu, rafalniski napisał:

Na sucho wygląda super, ale z doświadczenia wiem, że jak zaczniesz układać kamloty w akwarium to i tak wydzie inaczej niż na stole :)

Powodzenia! 

Zdjęcia zrobione i kamienie spakowane do skrzynek odpowiednio podzielonych na 3 części - lewa, prawa i środek:) mam nadzieję odtworzyć budowlę:P

2 godziny temu, Bezprym napisał:

Dla mnie extra.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
 

Bardzo jestem rad że się Tobie podoba !

Opublikowano
W dniu 11.03.2018 o 18:42, radecki napisał:

Wylot z filtracji z lewej strony swobodnie na taflę wody. Falownik na środku prawej szyby, (mam nadzieję że nie będzie go widać pod pokrywą) skierowany pod skosem w dół na środek przedniej szyby.  Zastanawiam się czy cyrkulacja w takim układzie będzie odpowiednia.

Mam ustawione dokładnie tak samo, u mnie taki układ się sprawdza. :)

 

Bardzo fajna aranżacja, postaraj się nie zepsuć przy przekładaniu do zbiornika ;)

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.