Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam na imię Łukasz i właśnie przymierzam się do spełnienia moich akwarystycznych marzeń:).  W skład zestawu wchodzi:

Akwarium 240l

Pokrywa z oświetleniem led: lampy led premium white  i led premium color +rgb

Filtracja: Ikola 600 + prefiltr eheim

Podłoże: piasek kwarcowy 30kg

Skały: serpentynit 60kg

Tło: strukturalne płaskie http://allegro.pl/tlo-strukturalne-do-akwarium-plaskie-szare-120x50-i6959805940.html?snapshot=MjAxOC0wMy0wMlQyMDo1NDoxMy41NDJaO2J1eWVyOzJkYzMzZDNkZGQyY2RkYzY3M2M2NzUwYWM4YjRiYTBmMDdlNzhiMGIyOWJkOTRhZGJkNjlmMDVmNTgxMGJiNWM%3D#imglayer

Obsada: Chidonga saulosi, Iodotropheus sprengerae, Cynotilapia hara

 

IMG_0583.thumb.JPG.c4bea55ab920b544804550ba4d6fa4e3.JPG

 

Dodatkowo mata pod akwarium, kratki pod kamienie, testy jbl combi set + NH4, wata syntetyczna go prefiltra, ustrojstwo do kranówki. Posiadam bakterie azoo nitraact, mam pewne obawy czy będą się nadawać? Posiadam akwarium ogólne 60l z filtrem z ceramiką 0,5l, czy mogę ją wykorzystać do startu? Jeśli chodzi o ceramikę to czy ktoś z Was korzystał z tego cuda: http://allegro.pl/jbl-micromec-bio-ceramika-likwiduje-nh4-no2-no3-i5152181330.html. Tak jak pisał kolega egon44 potrzebny będzie falownik, czy coś takiego wystarczy:  http://allegro.pl/falownik-reef-circulator-6000-aquael-akwarium-600l-i7125768141.html ? 

Przeczytałem chyba całe forum, mimo to zrodziło się kilka pytań. Jeśli któryś z doświadczonych kolegów znajdzie chwilę to bardzo proszę o pomoc i analizę czy coś mi nie umknęło?:)

 

Opublikowano (edytowane)

Sądzę że ten falownik o którym wspomniałeś może być za mocny. Jednak wszystko zależy od aranżacji wewnątrz akwarium.

Jeżeli planujesz zacząć od małych rybek to ja bym się na razie wstrzymał z jego zakupem, a później kupił coś z regulowaną mocą np rw4 lub rw8. Będziesz miał czas aby ew. dozbierać różnicę w cenie. Przy małych rybkach raczej nie ma problemu zalegających kup. Jak się zacznie ten kłopot pojawiać to masz czas aby coś przestawić w "bańce" i ostatecznie kupić falownik

Akwarium masz jakieś firmowe czy wykonane przez jakiegoś miejscowego rzemieślnika?

 

Edytowane przez mareckee
  • Lubię to 1
Opublikowano

Dokładnie tak. Poczekaj z falownikiem ,dobrze ustaw wylot i zasys i będzie ok. Zawsze przyspiesza start stara ceramika ale i tak trzeba uważać aż baniak dojrzeje, kup sobie dobry wkład do filtra np. Matrix. Obsada to oprócz rdzawego wszystkożerny to reszta roślinożerne.

  • Lubię to 1
Opublikowano
Mam już piasek i kamienie, ale jak to wszystko skomponować?  Dwie propozycje, jak Wam się podoba?
a1.thumb.JPG.f90d77c54dca585675573169e72f287a.JPGa2.thumb.JPG.84c65a56539a83e9d19e2ab3a888e0c9.JPG
Wejdź w galerię i poszukaj czegoś ciekawego, ważne żeby się tobie podobało

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, raiders napisał:

O i proszę kolejna ikola na forum... to już będzie trzecia emoji4.png

 

Jak. Możesz to wrzuć większe j wyższe kamienie.

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Może na to nie wyglądają, ale te kamienie po lewej mają ponad 30 cm wysokości.

 

Edytowane przez kuki36
Opublikowano
4 minuty temu, kuki36 napisał:

Może na to nie wyglądają, ale te kamienie po lewej mają ponad 30 cm wysokości.

 

Zdjęcia robione z góry to nie widać wysokości... Ale jak dla mbuny to trochę za mało tych kamieni...

Opublikowano
1 minutę temu, Robson79 napisał:

Zdjęcia robione z góry to nie widać wysokości... Ale jak dla mbuny to trochę za mało tych kamieni...

Kamieni 60kg, karton to podstawa akwarium. Zostało mi jeszcze pół wiaderka mniejszych kamieni.

Opublikowano
5 minut temu, kuki36 napisał:

Kamieni 60kg, karton to podstawa akwarium. Zostało mi jeszcze pół wiaderka mniejszych kamieni.

Powinien być jeszcze karton jako tył akwarium i zdjęcie zrobione na wprost czyli musiałbyś położyć się na podłodze i cyknąć fotkę... Wtedy będzie można lepiej ocenić, a sama waga kamieni jest nieistotna gdyż różne kamienie mają różną wagę w zależności od gęstości... Ja mam u siebie ponad 50kg lawy gdzie jedna bryła waży ok 5-8kg a tej samej wielkości bryła np. serpentynitu ważyłaby co najmniej 2-3 razy więcej...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.