Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Też miałem zakusy na Hara, ale po rozmowie z p. Darkeim zostałem wyleczony (Twój wątek do końca mnie o tym przekonał)

zaczynam się chyba skłaniać do obsady saulosi/rdzawy/mpanga... w sumie kolorowo (to ukłon w stronę żony) i chyba w miarę spokojny zestaw, a przy okazji "to samo żerny" prawda?

Opublikowano
Może to nie rada ale 3 miesięczne doświadczanie z obsada rdzawy +yellow+ hara.

Zbiornik 300l na start wypuściles rdzawego i yellow i bo ok przez 3 tyg . Ryby pływały, jadły. Po 3 tyg odpuściłem Hare gallireya reef ładna rybka w rozmiarze 3-5cm i sielanka się skończyła.
Hara bardzo aktywna i żywa ryba przy karmieniu pierwsza i wszystko sprząta po 5 dniach od wpuszcza ja ujawnia się samiec dominant z niezłym charakterem jak się okazało później.
2 tyg po wpuszceniu Hary znajduje pierwszego trupa yellow , myślę przypadek selekcja naturalna najsłabszy odpadł. Za 3 dni nast. Trup i zaczynam się już zastanawiać co jest , dostrzegam że yellow zmieniły zachowanie nieśmiało pływają, trzymają się raczej w ukryciu i po narożnikach zbiornika , padła teoria że samiec yellow eliminuje konkurencję w gatunku.

Mijają kolejne dni i niemal w ciągu miesiąca padaja wszystkie yellow i rdzawy.
Wnioski i obserwacja nie pozostawia mi złudzeń Hara zmęczony resztę obsady trafił mi się niezły as z niezłym charakterem.
Na chwilę obecną jestem na etapie odłowu Hary obecnie złapałem 6 z 10szt ale dominant ciągle nie uchwyty.
Kilka dni temu byłem tak wkurzony i wściekły że zdecydowałem o całkowitej rezygnacji z Hary, ale po rozmowie z Darkiem Gażą dostałem kilka rad które postanowiłem zastosować.
Próba odłowu dominant i zostawienie Haremu 1+4 a jak nowy samiec alfa będzie równie agresywny to dopuszcze mu drugiego samca jeśli układ 2+4 nie zmieni sytuacji i hara dalej będzie gnebic resztę rynku to wtedy rezygnacja z tej rybki.


Widzisz u mnie taka sama sytuacja jak u ciebie przy doborze obsady do głosu dochodzi rodzina żona postawiła warunek że ma być kolorowo i tyle nie rozumiesz że ryby maja inne preferencje żywieniowe itp itd.
Ja bym ci proponował ilość w same pseudotropheusy/chindongo

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka


Wystarczy usunąć agresywnego samca, widocznie ci się taki trafił. U mnie domunuje już drugi samiec i zawsze był spokój. Pogonią tylko ryby by pokazać kto rządzi i tyle.

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
26 minutes ago, raiders said:

Może to nie rada ale 3 miesięczne doświadczanie z obsada rdzawy +yellow+ hara.

Zbiornik 300l na start wypuściles rdzawego i yellow i bo ok przez 3 tyg . Ryby pływały, jadły. Po 3 tyg odpuściłem Hare gallireya reef ładna rybka w rozmiarze 3-5cm i sielanka się skończyła.
Hara bardzo aktywna i żywa ryba przy karmieniu pierwsza i wszystko sprząta po 5 dniach od wpuszcza ja ujawnia się samiec dominant z niezłym charakterem jak się okazało później.
2 tyg po wpuszceniu Hary znajduje pierwszego trupa yellow , myślę przypadek selekcja naturalna najsłabszy odpadł. Za 3 dni nast. Trup i zaczynam się już zastanawiać co jest , dostrzegam że yellow zmieniły zachowanie nieśmiało pływają, trzymają się raczej w ukryciu i po narożnikach zbiornika , padła teoria że samiec yellow eliminuje konkurencję w gatunku.

Mijają kolejne dni i niemal w ciągu miesiąca padaja wszystkie yellow :( i rdzawy.
Wnioski i obserwacja nie pozostawia mi złudzeń Hara zmęczony resztę obsady trafił mi się niezły as z niezłym charakterem.
Na chwilę obecną jestem na etapie odłowu Hary obecnie złapałem 6 z 10szt ale dominant ciągle nie uchwyty.
Kilka dni temu byłem tak wkurzony i wściekły że zdecydowałem o całkowitej rezygnacji z Hary, ale po rozmowie z Darkiem Gażą dostałem kilka rad które postanowiłem zastosować.
Próba odłowu dominant i zostawienie Haremu 1+4 a jak nowy samiec alfa będzie równie agresywny to dopuszcze mu drugiego samca jeśli układ 2+4 nie zmieni sytuacji i hara dalej będzie gnebic resztę rynku to wtedy rezygnacja z tej rybki.


Widzisz u mnie taka sama sytuacja jak u ciebie przy doborze obsady do głosu dochodzi rodzina żona postawiła warunek że ma być kolorowo i tyle nie rozumiesz że ryby maja inne preferencje żywieniowe itp itd.
Ja bym ci proponował ilość w same pseudotropheusy/chindongo

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
 

Mam u siebie i harę gf i yellow, od ponad roku nie padłą żadna sztuka, hara w składzie 4 samce i 2 samice, yellow 4 samce i 2 samice 

Przede wszystkim, problemem jest u Ciebie to, że masz tylko jednego samca na 4 samice, z doświadczenia wiem, że takie układy kompletnie się nie sprawdzają i dochodzi później właśnie do sytuacji gdzie jeden samiec dominuje całe akwarium

Edytowane przez logralok
Opublikowano

OK, odpuszczam yellow, nie będę się sam przekonywał który z Was miał rację :)

Jeszcze raz moja propozycja saulosi/rdzawe/mpanga, co o tym sądzicie, potencjalnie wróży to problemami czy raczej względnym spokojem. Oczywiście wszystkie kupione jako maluchy i wpuszczone w jednym czasie w ilościach po ~10szt.

Opublikowano

Zobacz sobie jeszcze tą Metriaclimę koningsi (dawniej Membe Deep). Moim zdaniem lepszym połączeniem by było:

-Rdzawe

-Koningsi

-Mphanga 

Wtedy miałbyś tylko jednego pasiaka. 

Opublikowano (edytowane)
4 hours ago, raiders said:


 


Przeczytaj jeszcze raz co napisałem.
Gdzie napisałem że mam jednego samca na cztery samice?

Z 10 sztuki ryb to na 90% 6 samców


Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
 

zwracam honor, faktycznie pisałeś, że 1+4 to plan na przyszłość. Najwyraźniej trafił Ci się niezły gagadek, czasami tak niestety bywa. Tak czy inaczej nie kierowałbym się potrzebami żywieniowymi w doborze obsady, bo przy dzisiejszych świetnie zbilansowanych pokarmach dobrych firm, spokojnie można karmić wszystkie ryby tym samym pokarmem.

Edytowane przez logralok
Opublikowano
2 godziny temu, logralok napisał:

zwracam honor, faktycznie pisałeś, że 1+4 to plan na przyszłość. Najwyraźniej trafił Ci się niezły gagadek, czasami tak niestety bywa. Tak czy inaczej nie kierowałbym się potrzebami żywieniowymi w doborze obsady, bo przy dzisiejszych świetnie zbilansowanych pokarmach dobrych firm, spokojnie można karmić wszystkie ryby tym samym pokarmem.

Niestety nie można karmić wszystkich ryb tym samym pokarnem. I znów schodzimy w OT. 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.