Skocz do zawartości

Parametry wody w akwarium 650 litrów [@cyganeczka]


cyganeczka

Rekomendowane odpowiedzi

Zanim kupisz nowe testy, lepiej te zużyć - szkoda kasy, a w tym wątku chętnych do pomocy w odczycie wyników nie brakuje. Jeśli chodzi o odczyt wyników to wg mnie NO3 ma wartość bliżej 20 mg/l

Ok. Ale się mieszczę z dopuszczalną normą
Boję się sinic, mam straszne glony. ..
zaraz wstawię zdjęcia. I zobaczę w tabelce



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

fab61f10c4a680dff69b9dc240dd26c8.jpgecee3935ace53693390fc8ee3bba33fa.jpg

To w dalszym ciągu okrzemki?
Tam gdzie mam światło to jest brązowo , a tam gdzie brak, ze względu , iż mam krótkie oświetlenie to prawie nie ma


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im wyższe stężenie NO3 to w tym przypadku mniejsze ryzyko wystąpienia sinic, choć jak już zapewne wiesz niekorzystny stosunek NO3 do PO4 nie musi oznaczać z automatu wystąpienia sinic bo o tym decydują również inne czynniki.

2e7ed5c0f0ad639ab3e03aebd3970362.jpg

Biorąc pod uwagę moje wyniki to po4 0,6 do 20. Wychodzi około 61. Powinnam mieć zielone glony.
W filtrze mam jbl na zbicie po4 i działa Tzn zmalało.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Basiu dobrze odczytujesz kolory - nauczyłaś się sama prawidłowo odczytywać więc jak radzi kolega - zużyj te testy a może nawet zakup Salifeta będzie zbędnym - dokupisz tylko uzupełnienia do JBLa jeśli w Belgii są do kupienia. U nas są i znacznie taniej niż cały nowy test.

Wynik NO3/ PO4 masz dobry i dobrze czytasz .

Taka mała uwaga .

Tabela redfielda ujmuje proporcje N/P czyli całkowitego azotu do całkowitego fosforu .  Natomiast my mierzymy tylko pojedyncze związki azotu i fosforu, z azotem jest lepiej bo w akwarium poza niskimi NH3/4 , NO2 niemal cały azot to NO3 co mierzymy .

Z fosforem jest klapa - mierzymy tylko jego jeden z wielu związków w akwarium czyli PO4 .

Tą relację NO3/PO4 ujmuje tabela Buddendorfa  ( Buddiego)   - jak przejść z tabeli Redfielda na Buddiego.

Wynik Redfielda dzielisz przez 1,52 i masz Buddiego czyli 61/ 1,52  = 40

Wynik 40 na tabeli Redfielda która teraz jest Buddiego to dalej daleko od sinic i na pewno na zielonym polu glonów.

Tam jest - szansa na zielone glony co nie znaczy że muszą być zielenice  - tam jest szansa na każde glony czyli okrzemki, krasnorosty i zielenice oraz wiele ich odmian.

Ty masz świeży nie ustabilizowany jeszcze baniak z dużym poziomem krzemianów  w wodzie więc opanowały ci kamienie glony-  okrzemki .

Jak ograniczysz krzemiany w kranówie lub ograniczysz podmianki by usuwacz PO4 także usuwał krzemiany SiO2 - dasz nowe silne światło to masz szansę na zielenice choć nikt ci nie da gwarancji że tak będzie bo mogą pójść w krasnorosty lub inne glony.

Cierpliwie hoduj ryby ciesząc się ty co masz. cierpliwości, cierpliwości i jeszcze raz ...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Basiu dobrze odczytujesz kolory - nauczyłaś się sama prawidłowo odczytywać więc jak radzi kolega - zużyj te testy a może nawet zakup Salifeta będzie zbędnym - dokupisz tylko uzupełnienia do JBLa jeśli w Belgii są do kupienia. U nas są i znacznie taniej niż cały nowy test.

Wynik NO3/ PO4 masz dobry i dobrze czytasz .

Taka mała uwaga .

Tabela redfielda ujmuje proporcje N/P czyli całkowitego azotu do całkowitego fosforu .  Natomiast my mierzymy tylko pojedyncze związki azotu i fosforu, z azotem jest lepiej bo w akwarium poza niskimi NH3/4 , NO2 niemal cały azot to NO3 co mierzymy .

Z fosforem jest klapa - mierzymy tylko jego jeden z wielu związków w akwarium czyli PO4 .

Tą relację NO3/PO4 ujmuje tabela Buddendorfa  ( Buddiego)   - jak przejść z tabeli Redfielda na Buddiego.

Wynik Redfielda dzielisz przez 1,52 i masz Buddiego czyli 61/ 1,52  = 40

Wynik 40 na tabeli Redfielda która teraz jest Buddiego to dalej daleko od sinic i na pewno na zielonym polu glonów.

Tam jest - szansa na zielone glony co nie znaczy że muszą być zielenice  - tam jest szansa na każde glony czyli okrzemki, krasnorosty i zielenice oraz wiele ich odmian.

Ty masz świeży nie ustabilizowany jeszcze baniak z dużym poziomem krzemianów  w wodzie więc opanowały ci kamienie glony-  okrzemki .

Jak ograniczysz krzemiany w kranówie lub ograniczysz podmianki by usuwacz PO4 także usuwał krzemiany SiO2 - dasz nowe silne światło to masz szansę na zielenice choć nikt ci nie da gwarancji że tak będzie bo mogą pójść w krasnorosty lub inne glony.

Cierpliwie hoduj ryby ciesząc się ty co masz. cierpliwości, cierpliwości i jeszcze raz ...

Dziękuje za wyjaśnienie. Nie wiedziałam o tej drugiej tabelce. Za mało poczytałam.

 

Pytania

Czyli starać się robić jak najmniej podmianek ?

Czy można coś dodać do ustrojstwa, żeby pozbyć się krzemianów ?

Co sądzisz o lampie hqi Aqua medic aquasunlight 2x 150w. ? Nadaje się do naszego biotopu. Znalazłam taki sklep Malawi coś tam. Pl i jak sądzę po tytule to nie sprzedaliby czegoś nie dobrego.

 

 

Ps/ co do testów to jest lepiej ale ... będę pytać dla pewności.

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, cyganeczka napisał:

Czyli starać się robić jak najmniej podmianek ?

Podmianki robimy na poziom NO3 w akwarium tak by nie przekraczał przed podmianą 20ppm i staramy się robić co 1-2 tygodnie jak najmniejsze.

Jeśłi zastosujesz żywice jonowymienne typu Purolite A520E lub biopolimery typu TMBT to podmiany spadają do raz na miesiąc tylko 10-15% bo NO3 w akwarium stale jest niskie. Wtedyteż trzeba pamiętać o PO4 by też było niskie - o poziomie zalecanym do naszego biotopu - 0,2ppm

2 godziny temu, cyganeczka napisał:

Czy można coś dodać do ustrojstwa, żeby pozbyć się krzemianów ?

Można za węglem dać dodatkowy korpus liniowy 2" z Sera Marin Silicate Clear albo dowolnym usuwaczem fosforanów bo one także usuwają krzemiany, ale to drogie złoża. Lepiej iść w kierunku małych podmian a usuwania krzemianów i fosforanów w  filtrach w akwarium

Edytowane przez Post_Mortem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.