Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
58 minut temu, mlody.czub napisał:

Nie wiesz jak się zachowa podloga, plyta pod baniakiem czy sam baniak. Jedyne co to zakladasz ze to wytrzyma ( i mam nadzieje ze tak bedzie) ale nie wydaje mi się rozsadnym takie doradzanie

Poczekajmy z tym doradzanie na "Twoj" sposob do momentu az te dwie tony stana na swoim miejscu ?  

Chyba się nie rozumiemy.

Miałem i mam baniaki na stelażach co prawda nie takie 1400l ( to pierwszy) ale takie podobne do tego z tego tematu  bo 200l potem 300l ostatnio 400l  więc mogę wyrażać swoje opinie i w moim mniemaniu jest to nie tylko rozsądne ale i choć częściowo uprawnione. Na pewno najlepiej jakby pisali koledzy co mają od dawna takie baniaki po 450l na stelażach , ale ja korzystam z tego co zapamiętałem jak coś napisali ci co mają jak ja 1400l i więcej już zalane od lat.

Może tu też napiszą ci co mają baniaki po 500l na stelażach z profilu 30x30x2mm . ale to wszystko po czasie bo autor zanim napisał to już przesądził jaki użyje profil bo go już zakupił i pewno pociął.

O łańcuchu bezpieczeństwa też pisałem który obejmuje nie tylko sam pancer-stelaż ale i samo akwarium z wodą, piachem i kamieniami oraz wagą samego stelaża i tą podłogę, stropy a nawet możliwość przecieku z kubła czy każdej innej filtracji. To każde ma jakieś swoje  bezpieczeństwo i ale tworzy łańcuch bezpieczeństwa z pozostałymi..

W temacie  stropu na 7 pietrze kolega wkleił bardzo fachowy link do wyliczeń stropów

i wnioski są takie że nawet jak wszyscy w bloku postawią takie baniaki po 600l każdy albo zrobią  wszyscy na raz imprezki z tańcami w 40 osób w każdym pokoju naraz na wszystkich piętrach to blok nie runie. A jak się bawimy to nie jest to stan statyczny tylko wióry z podłogi lecą jak  pójdzie Sławomir i Miłość w Zakopanem albo Martyniuk i Oczy Zielone  - blok 7mio piętrowy będzie się cały bujał i uginał ale się nie zawali, co innego jak pierdyknie jedna butla z gazem na parterze i wyrwie całą ścianę.

Nawet jak się strop ugnie pod tym baniakiem 450l na  300kg stelażu co w sumie da  800kg to skończy się na pękniętym tynku a nie że baniak spadnie ze stropem na teściową - a coniepoktórzy by chcieli.:lol: nie ma takiej opcji.

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, deccorativo napisał:

Chyba się nie rozumiemy.

Miałem i mam baniaki na stelażach co prawda nie takie 1400l ( to pierwszy) ale takie podobne do tego z tego tematu  bo 200l potem 300l ostatnio 400l  więc mogę wyrażać swoje opinie i w moim mniemaniu jest to nie tylko rozsądne ale i choć częściowo uprawnione. Na pewno najlepiej jakby pisali koledzy co mają od dawna takie baniaki po 450l na stelażach , ale ja korzystam z tego co zapamiętałem jak coś napisali ci co mają jak ja 1400l i więcej już zalane od lat.

Może tu też napiszą ci co mają baniaki po 500l na stelażach z profilu 30x30x2mm . ale to wszystko po czasie bo autor zanim napisał to już przesądził jaki użyje profil bo go już zakupił i pewno pociął.

O łańcuchu bezpieczeństwa też pisałem który obejmuje nie tylko sam pancer-stelaż ale i samo akwarium z wodą, piachem i kamieniami oraz wagą samego stelaża i tą podłogę, stropy a nawet możliwość przecieku z kubła czy każdej innej filtracji. To każde ma jakieś swoje  bezpieczeństwo i ale tworzy łańcuch bezpieczeństwa z pozostałymi..

W temacie  stropu na 7 pietrze kolega wkleił bardzo fachowy link do wyliczeń stropów

i wnioski są takie że nawet jak wszyscy w bloku postawią takie baniaki po 600l każdy albo zrobią  wszyscy na raz imprezki z tańcami w 40 osób w każdym pokoju naraz na wszystkich piętrach to blok nie runie. A jak się bawimy to nie jest to stan statyczny tylko wióry z podłogi lecą jak  pójdzie Sławomir i Miłość w Zakopanem albo Martyniuk i Oczy Zielone  - blok 7mio piętrowy będzie się cały bujał i uginał ale się nie zawali, co innego jak pierdyknie jedna butla z gazem na parterze i wyrwie całą ścianę.

Nawet jak się strop ugnie pod tym baniakiem 450l na  300kg stelażu co w sumie da  800kg to skończy się na pękniętym tynku a nie że baniak spadnie ze stropem na teściową - a coniepoktórzy by chcieli.:lol: nie ma takiej opcji.

 

 

 

 

Masz racje, nie zrozumielismy się. Nie chodzilo mi o grubosci kwadrata a o Twoja plyte podparta nogami. Nie spotkalem takiego rozwiazania i choc przekonany jestem Twojego pomyslu wolalbym taka konstrukcje polecac dopiero poparta faktem, a nie w budowie. Widzisz Henryku jak pewnie zauwazyles tez jestem osoba ktora nie idzie na skroty, ale za kazdym razem zanim cos podam dalej to sprawdzam sam. Jezeli miales już tak podpierany baniak albo widziales gdzies i to dziala to zwracam Ci nalezny honor ?

Co do samego stojaka to moj 1000l jest w calosci zakotwiczony w murze na chemicznych kotwach i sobie wisi na scianie z cegly pomurowanej w 55r. gdzie zaprawe mozna srubokretem dlubac, tyle tam cementu ?

Edytowane przez mlody.czub
Opublikowano
53 minuty temu, mlody.czub napisał:

Nie chodzilo mi o grubosci kwadrata a o Twoja plyte podparta nogami.

Ale to pisz to w moim temacie a nie w panzer-stojaku pod 450l i tam się zrozumiemy a ja odpiszę dlaczego tak a nie inaczej.

Opublikowano
15 godzin temu, biznesgift napisał:

Blat planuję zrobić ze sklejki 4cm(2x20).

Pewnie masz tego świadomość, ale wrazie co pamiętaj że pomiędzy blatem a akwarium dajemy generalnie mate/podkład piankowy. Może być typowa pod akwarium, lub taka pod panele podłogowe.

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.