Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 godzin temu, Bezprym napisał:

U mnie w 240l pływają Chailosi i Hara wkrótce dojdzue 3 gatunek. W takim litrażu 3 gatunki w miarę spokojnej mbuny spokojnie moŻesz trzymać w małych haremach

Do saulosi dałbym właśnie Harę i Chailosi lub perlmutta

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

ooo jaka ładna ta Chailosi :) do tej pory nie zwróciłem na nią uwagi, wygląda na prawdę ładnie. Perlmutt natomiast jakoś w ogóle mi nie podchodzi. 

W sumie to sam nie wiem czemu obrałem Saulosi na podstawę obsady akwarium ale teraz jakoś nie mogę sobie wyobrazić żeby ich nie było i żaden inny gatunek tak mi się nie podoba chociażby wizualnie. 

Co powiecie na taką docelową obsadę (oczywiście po redukcji jeśli natura pozwoli :P ) ?

Chindongo Saulosi 2+5 + Pseudotropheus sp. "elongatus chailosi" 1+3 + Cynotilapia Hara 1+3

 

Jako że decyzja ostatecznie jeszcze nie podjęta zastanawiam się nad takimi obsadami

a. Chindongo Saulosi + Metraclima msobo "magunga" + Cynotilapia Hara (tylko czy samice saulosi i magunga nie będą się gryzły kolorystycznie ?)

b. Chindongo Saulosi + Melanochromis cyaneorhabdos "maingano” + Cynotilapia Hara

c. Chindongo Saulosi + Pseudotropheus Elongatus Neon Spot + Cynotilapia Hara

Opublikowano

Znając życie maingano ci się zredukuje u mnie z 9 sztuk został się układ 1+1. Hara może ci zdominować neona i ci się nie wybarwi. Co do chailosi yo proponiwałvym układ z 2 samcami tak gdzieś najlepiej 2+5,wtedy samce dopiero kolorki pokazują.

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano
7 minut temu, Bezprym napisał:

Znając życie maingano ci się zredukuje u mnie z 9 sztuk został się układ 1+1. Hara może ci zdominować neona i ci się nie wybarwi. Co do chailosi yo proponiwałvym układ z 2 samcami tak gdzieś najlepiej 2+5,wtedy samce dopiero kolorki pokazują.

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

a co myślisz o Saulosi 2+5, Chailosi 2+5, Hara 1+3 oraz Saulosi 2+5, Chailosi 2+5, Maingano 1+3

Opublikowano
a co myślisz o Saulosi 2+5, Chailosi 2+5, Hara 1+3 oraz Saulosi 2+5, Chailosi 2+5, Maingano 1+3

W pierwszym przypadku Hara będzie rządzić ale miejsce dla saulosi i chailosi też się znajdzie. W drugim przypadku nie wiem czy utrzymasz taki harem u maingano bo to samiec będzie rozdawał karty. Może zrezygnowałbyś saulosi i maingano na korzyść pseudotropheus johanni wyedy miałbyś kolor maingano i żółć saulosi w jednym.   

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano
15 minut temu, Bezprym napisał:

W pierwszym przypadku Hara będzie rządzić ale miejsce dla saulosi i chailosi też się znajdzie. W drugim przypadku nie wiem czy utrzymasz taki harem u maingano bo to samiec będzie rozdawał karty. Może zrezygnowałbyś saulosi i maingano na korzyść pseudotropheus johanni wyedy miałbyś kolor maingano i żółć saulosi w jednym.   

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

a gdyby zamiast Saulosi wpuścić Metriaclima Msobo Magunga 2+5, Chailosi 2+5, Hara 1+3 ?? 

albo ewentualnie z pierwotnego zestawu usunąć harę i dodać coś innego co wniesie jakąś barwę i nie będzie blade ale jednocześnie będzie równowaga ? nie chciałby aby któryś z gatunków był na tyle poszkodowany i gorzej się rozwijał albo żyl w dyskomforcie. "Chindongo Saulosi 2+5 + Pseudotropheus sp. "elongatus chailosi" 1+3 + ???" tylko co by można dać zamiast hary ?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 2.02.2018 o 20:46, radecki napisał:

Przeleciałem Twój temat od początku do końca, bardzo fajne akwarium i ryby aktywne, wygląda to na prawdę fascynująco i nawet bardzo przekonuje do jednogatunkowej obsady.

Dziękuję za miłe słowa :) 

W dniu 2.02.2018 o 20:46, radecki napisał:

@egon44 bardzo fajnie i wyczerpująco opisałeś temat filtracji w innym wątku, czy mógłbym prosić abyś wyraził tutaj swoje zdanie na temat różnic, plusów i minusów obsady dwu i jedno gatunkowej w 200l zbiorniku ?

Wiesz moim zdaniem wszędzie znajdziesz plusy i minusy...

Tak jak pisałem wcześniej miałem w 200l zbiorniku obsadę dwu gatunkową i zdało to egzamin.Także nie widzę problemów abyś zaczął od dwóch gatunków.Ważne abyś dobrał gatunki z mniejszej mbuny,ale to jest moje zdanie...

Ja po kilku latach śmiem twierdzić że najlepszym wyborem do 200l zbiornika jest obsada jednogatunkowa w układzie wielosamcowym np. bo bardziej zaobserwujesz naturalne zachowania ryb.Przy dwóch gatunkach też będzie to możliwe ale trzeba odpowiednio dobrać gatunki,a jak wiadomo nie wszystkie się do niego nadają czy to z względu rozmiarów do jakich dorastają,jak i diety oraz temperamentu zachowania.

Przy obsadzie jednogatunkowej w tym przypadku proponowanym przeze mnie Chindongo saulosi możesz pokusić się o układ wielosamcowy...Biorąc pod uwagę rozmiar ryb(max 8cm) szedłbym w układ 3/4samce+8-10samic...

W dniu 2.02.2018 o 20:46, radecki napisał:

Mam zamiar trochę zmodyfikować swój plan pierwotny i jeżeli faktycznie tak się stanie to postawię 240l o wymiarach 120x40x50. Zmiana tylko dla powiększenia przestrzeni aby móc swobodniej dobrać dwugatunkową obsadę bo o trzy gatunkowej w 240l nie mam co myśleć prawda ? i co ewentualnie można połączyć z Saulosi w 240l i w jakich składach ?

W 120cm długości zbiorniku możesz pomyśleć o obsadzie dwu gatunkowej jak i nawet trzy gatunkowej ale w układzie jednosamcowym z każdego gatunku.

Przy dwóch gatunkach szedłbym osobiście w układy dwu samcowe...

Jeśli zakupisz akwarium 120cm długości to proponuję tobie taką obsadę pomijając proponowanego saulosi...

Cynotilapia Hara Gallireya Reef

Labidochromis Caeruleus

Iodotropheus Sprengerae lub zamiast niego np.Pseudotropheus Cyaneorhabdos Maingano

Żywieniowo będzie ok,jak i zarówno pod względem kolorystycznym...

Edytowane przez egon44
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, michal_j napisał:

jeden zawsze będzie chłopcem do bicia .. ja mam układy 3+5 ryby mają po dwa lata i nie ma żadnych problemów, moim zdaniem jak mbuna to albo 1 + x samic albo przynajmniej 3 samce + x samic ..

przy dwóch samcach prędzej czy później zostanie i tak jeden.

Eee tam zaraz chłopak do bicia :D;) 

Każdy może przecież wypowiedzieć swoje zdanie i niekoniecznie musimy się zgadzać :) 

W moim przypadku było podobnie mając obsadę dwu gatunkową miałem układ saulosi 3+8 +rdzawe 1+3 ...Wszystkie 4 samce były wybarwione...

Potem zredukowałem saulosi do dwóch samców i taki układ też długo funkcjonował przy ubu wybarwionych samcach...Tutaj również wszystkie trzy samce nie straciły barw...

Edytowane przez egon44
Opublikowano

o matko w głowie mi się miesza od tych gatunków, nie tak łatwo podjąć decyzję obsady z myślą że mam zamiar z nią zamieszkać na dłuuugi czas i chciałbym nie żałować decyzji ;]

może zróbmy tak, poniżej rybki które widzę u siebie w akwarium, poza te gatunki możemy już proszę nie wychodzić:

mphanga, maingano, demasoni, msobo, i ciągle najbardziej siedzący w głowie saulosi

doradźcie tylko jakie obsady można z powyższych gatunków złożyć

Opublikowano

Hara nie jest specjalnie agresywna u mnie w akwarium rządzi  w ten sposób że pogoni i to wszystko. W ten sposób krótko trzyma inne ryby widocznie taka demonstracja siły wystarczy. Dość powiedzieć że w jej towarzystwie inne gatunki nie miały problemu z wybarwieniem i znalezieniem rewiru. Msobo też fajna opcja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.