Skocz do zawartości

Zaczynamy przyogdę z Pyszczakami - moje pierwsze małe Malawi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeżeli zależy Ci na maksymalnym podciągnięciu przepływu| :

-  wszystkie " łamania " 2x45 zamiast 1x 90 stopni jeżeli chodzi o system nibco , lub też łuki przy  czarnej hydraulice

- ograniczenie liczby zaworów do niezbędnego minimum  , w Twoim przypadku byłoby to 4 szt.

- zawory  (przynajmniej na dolocie do pompy ) o rozmiar większe  od rur + redukcja , wtedy przelot w zaworze nie jest mniejszy niż w rurze

 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, KrisT napisał:

Masz akwarium 120x50x50 takie jak ja,  minimum realnego przepływu widzę 1500l/h, z jakiej pompy chcesz to uzyskać? 

Przepływ rzędu 800 do 1000l/h to nawet nie zauważysz w tym akwarium, a odchody będą zalegać,  i wymiecie je dobrze ustawiony falownik.

2 godziny temu, mlody.czub napisał:

Dobrze zbudowany narurowiec, pompa 24/40 i na drugim biegu przy 15W pradu na 100% ogarnia baniak bez falownika. Ja jak w 230cm wlaczalem obie pompy na 3 bieg to na upartego moglem się pozbyc falownika, ale potem zagruzowalem i już się nie dalo.

Pompa która ma odpowiadać za filtrację to ibo beta 25-60, według specyfikacji max przepływ to 3300l/h

 

22 minuty temu, podpiwniczy napisał:

Jeżeli zależy Ci na maksymalnym podciągnięciu przepływu| :

-  wszystkie " łamania " 2x45 zamiast 1x 90 stopni jeżeli chodzi o system nibco , lub też łuki przy  czarnej hydraulice

- ograniczenie liczby zaworów do niezbędnego minimum  , w Twoim przypadku byłoby to 4 szt.

- zawory  (przynajmniej na dolocie do pompy ) o rozmiar większe  od rur + redukcja , wtedy przelot w zaworze nie jest mniejszy niż w rurze

 

Miałem zamawiać nibco ale ostatecznie w leroy kupiłem wszystko co trzeba, zawory kulowe w tym sym rozmiarze co rury ale jest pełny przelot - zwróciłem na to uwagę Jedynie przejście z pvc na filtr miało zmniejszony przelot ale żeby tego uniknąć zrobiłem małą kombinację z 1" śrubunkiem i 1"/3/4" przejściem z gwintu na klejenie i pzelot jest pełny. Jedyne czego nie zmienię to kolanka, pozostaną 90stopni. Zawory mam 4szt i zamierzam je dać przed i za mechanikami oraz przed i za biologami tak że każdy z układów mogę odciąć od reszty i spokojnie rozebrać.

 

Zastanawiam się jeszcze w którym miejscu zamontować zawór spustowy (kranik), za czy przed pompą ?

Jeśli się uda to byłbym rad z uniknięcia falownika w zbiorniku ale z racji że sam robię pokrywę to ostatecznie mogę jakoś go ukryć.

20180221_203134.thumb.jpg.514692ab938f81fc7c5f0978a15944dc.jpg

 

20180221_203139.jpg

Edytowane przez radecki
Opublikowano
7 minut temu, radecki napisał:

Pompa która ma odpowiadać za filtrację to ibo beta 25-60, według specyfikacji max przepływ to 3300l/h

Bez sensu posuniecie jak dla mnie, chyba ze nie interesuje Cie pobor pradu wogole wiec wtedy ok.

 

Opublikowano
4 minuty temu, mlody.czub napisał:

Bez sensu posuniecie jak dla mnie, chyba ze nie interesuje Cie pobor pradu wogole wiec wtedy ok.

 

mam swoją elektrownie :) jeśli będzie za słaba to jej montaż na śrubunkach umożliwia szybką wymianę ;)

Opublikowano

Podpiwniczy dobrze radzi,  Radecki z ciekawości wyników końcowych tego układu będę obserwować ten temat, życzę powodzenia przy składaniu tej hydrauliki...

tez miałem podobną, rurki,węże, zawory,  kubełek, prefiltr, dodatkowa pompa grundfosa, ech.... fajne klocki lego...

Opublikowano
1 godzinę temu, radecki napisał:

Zastanawiam się jeszcze w którym miejscu zamontować zawór spustowy (kranik), za czy przed pompą ?

Ja mam za pompą  ,  przy takim układzie  możesz popchnąć  wodę  przy podmianie gdzie sobie  życzysz.

Opublikowano
24 minuty temu, KrisT napisał:

Podpiwniczy dobrze radzi,  Radecki z ciekawości wyników końcowych tego układu będę obserwować ten temat, życzę powodzenia przy składaniu tej hydrauliki...

tez miałem podobną, rurki,węże, zawory,  kubełek, prefiltr, dodatkowa pompa grundfosa, ech.... fajne klocki lego...

Jest trochę babrania, w sumie pierwszy raz będę kleił takie rurki więc sam nie wiem co z tego wyjdzie ale na pewno tutaj opiszę :) miałem dzisiaj trochę pokleić, dzieci szybko poszły spać więc było trochę czas ale wstawianie wzmocnień w szafkę i montaż blatu pod akwarium zabrały za dużo czasu, myślę że w weekend będzie już wszystko zrobione w oczekiwaniu na zbiornik

 

34 minuty temu, podpiwniczy napisał:

Ja mam za pompą  ,  przy takim układzie  możesz popchnąć  wodę  przy podmianie gdzie sobie  życzysz.

i też tak zrobię ;)

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj dotarł test zoolek ph 7.4-9 i ... nie wychodzi, chciałem zbadać kranówkę żeby wiedzieć czy będzie dobre ph, kolor nie odpowiada żadnemu z wzornika. Zoolek tak ma ? Mam zestaw jbl i jest tam test ph który wyszedł koło 7 ale że jest szeroki zakres i co za tym idzie mniejsza dokładność zamówiłem zooleka który nie wyszedł 

 

20180223_134024.jpg

20180223_134047.jpg

Edytowane przez radecki
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 23.02.2018 o 14:00, radecki napisał:

Dzisiaj dotarł test zoolek ph 7.4-9 i ... nie wychodzi, chciałem zbadać kranówkę żeby wiedzieć czy będzie dobre ph, kolor nie odpowiada żadnemu z wzornika. Zoolek tak ma ? Mam zestaw jbl i jest tam test ph który wyszedł koło 7 ale że jest szeroki zakres i co za tym idzie mniejsza dokładność zamówiłem zooleka który nie wyszedł 

Test Zooleka jest ok tylko Ty masz zbyt mały poziom pH w kranie i on tego nie wykrywa...

 

Zrób mały test...

Do szklanki z wodą kranową wsyp 1-2 łyżeczki sody oczyszczonej,dokładnie to wymieszaj i zmierz pH...

Powinno pokazać na teście Zooleka pomiędzy 8.6-9.0... 

Opublikowano
W dniu 7.03.2018 o 20:16, egon44 napisał:

Test Zooleka jest ok tylko Ty masz zbyt mały poziom pH w kranie i on tego nie wykrywa...

 

Zrób mały test...

Do szklanki z wodą kranową wsyp 1-2 łyżeczki sody oczyszczonej,dokładnie to wymieszaj i zmierz pH...

Powinno pokazać na teście Zooleka pomiędzy 8.6-9.0... 

Jak Pisałeś tak zrobiłem, owszem ph się zmienia ale kolor nie jest jednoznaczny a nawet bliski wzornikowi. Dodawałem również do czystej wody kranowej ocet, tutaj już bardziej można przyrównać ph do wzornika ale również barwa dość znacznie odbiega, dam sobie hyba spokój z tym zoolekiem i zamówię jbl

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.