Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
21 minut temu, Post_Mortem napisał:

Heh, powróciłem ;-) Jak widzisz Karolu mój nick idealnie wpisuje się w Twoje stwierdzenie ;-)

Dokładnie :D

Mam nadzieję, że na dłużej zagościsz i wspomożesz nas swoją wiedzą. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Raczej stanie na jbl e1902 jako mechanik przepływ na max 1900l/h, ana biologa i tu jest problem czy unimax 700( duża pojemność i przepływ też nie mały) czy ENHEIM 2275 ( mniejszy litraż i pojemność też mniejsza ale marka mówi sama za siebie) i co tu wybrać?

Opublikowano
19 minut temu, hubec napisał:

Raczej stanie na jbl e1902 jako mechanik przepływ na max 1900l/h, ana biologa i tu jest problem czy unimax 700( duża pojemność i przepływ też nie mały) czy ENHEIM 2275 ( mniejszy litraż i pojemność też mniejsza ale marka mówi sama za siebie) i co tu wybrać?

Oczywiście możesz takie kubły kupić do 450l ale moim zdaniem nie jest to racjonalne rozwiązanie.

Po pierwsze do akwarium 450l  potrzebne jest tylko 1litr dowolnego złoża  np lawy wulkanicznej po 6 zł/l  gradacji 2-4cm albo Matrixa ( to Seachem podaje te wielkości złóz a akwaryści robią z tego x50 )  oraz przepływ wody przez ten 1ltr złoża tak 300l/h i dla superhiper biologii to wystarcza.  To  od razu wskazuje że wystarczy ci do tego kubeł  najmniejszy Eheim Classsic albo HW302A.  Tu jest tylko ograniczenie od dołu a w górę możesz iść nawet do 4000l/h ale dla biologii niema to żadnego znaczenia bo w biologii nie ma nadfiltracji - jest tyle bakterii ile się wyżywi z ryb i twojego nadkarmienia i nic więcej.

Mechanik to inna para kaloszy z mojego widzimisie dla Malawi powinno to być 5-10x pojemność baniaka w l/h czyli u ciebie  co najmniej faktyczny sik z rury 2000l/h a nawet 4000l/h nie zawadzi bo tu nadfiltracja istnieje i tylko działa na plus filtracji wody i jej klarowności.

A ty  wierzysz w słowo pisane jak dziecko. Jeśli dla e1902 podają max 1900l/h  to u ciebie po podłączeniu pustego kubła siknie w realu 1600-1700l/h a to za mało ale rób jak uważasz.

Opublikowano

No i kolejny gwóźdź tak wiec co najlepiej będzie zastosować ,raczej chciałbym oszczędzić sobie cyrkulatora  wewnątrz akwarium a co z dołożeniem falownika.Generalnie jestem w tym temacie nowy jeżeli chodzi o taki zbiorniczek.

Tak więc wszystkie rady są dla mnie cenne.

Opublikowano
14 godzin temu, hubec napisał:

No i kolejny gwóźdź tak wiec co najlepiej będzie zastosować ,raczej chciałbym oszczędzić sobie cyrkulatora  wewnątrz akwarium a co z dołożeniem falownika.Generalnie jestem w tym temacie nowy jeżeli chodzi o taki zbiorniczek.

Tak więc wszystkie rady są dla mnie cenne.

My ci radzimy a ty jak bezradne dziecko we mgle, tylko kolejne gwożdzie widzisz.

Więc napiszę jak dziecku.

Kup filtr Ikola250  oraz 1 litr lawy wulkanicznej 2-4cm gradacja - wyjmij wszystkie gąbki a włóż  wypłukany pod kranem koszyk z tym tym 1 litrem lawy zamknij i podłącz do akwarium , jak się odpowietrzy  zaczynaj start biologiczny baniaka .

Ta rada kończy gwożdzie dotyczące filtracji biologicznej, a otwiera gwożdzie mechaniczne .

Sprawy falownika który jest cyrkulatorem zostawiasz na potem jak ci ryby zasrają cały piasek - do tego czasu nie pisz o falownikach ani cyrkulatorach.

 

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.