Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, qntek napisał:

Dokończyłem już prawie belkę na modułach samsunga, mam 21 modułów 11000K i 14 RGB, teraz wydaje mi się, że trochę dużo ale dzięki sterownikowi leddimmer ustawie sobie wszystko tak jak chce.

Nie to bym się czepiał ;) ale  za same moduły zapłaciłeś ponad 300 zł  i na pewno o wiele za dużo masz tych modułów.

Fakt że sterownikiem  ustawisz siłę świecenia jak zechcesz ale tak wielki nadmiar jednak kosztuje.

Dla następnych pokoleń modułówców :D proponuję pewne ulepszenie i znaczną obniżkę kosztu.

Pojawiły się nowe moduły IP68   długości 50 cm  w którym jest  12 szt dotychczasowych  modułów umieszczonych na 50 centymetrach w dodatku bardzo estetycznie i od razu z aluminiowym radiatorem, wszystko zalane przeżroczystym silikonem .

.

HTB15mLiQFXXXXXrXFXXq6xXFXXXR.thumb.jpg.e84b742fc4acf6bd7dcd9afc44b3ed5e.jpg

 

Na dodatek każdy taki 50cio centymetrowy moduł ma z obu stron wtyczki  męsko/damską by łatwo łączyć to w nawet 2 metrowe listwy.

Moduł ma mocowanie na wkręt by nigdy się nie odkleił  i  jest absolutnie wodoszczelny z IP68 .

Tu na fotce taki moduł  led bar  12V RGB na 5050  mocy 9W  czyli dokładnie tak samo świeci jak 12 szt dotychczasowych modułów, jednak jeden kosztuje z przesyłką do Polski tylko 15 zł .

3 szt takich modułów załatwiają RGB do baniaka 150 cm  jeśli chcesz równomiernie oświetlić całe akwarium.

https://pl.aliexpress.com/item/LED-Bar-Light-5050-RGB-50cm-IP68-SMD36LED-RGB-LED-Rigid-Strip-Swimming-Pool-12V/32807767502.html?spm=a2g17.search0104.3.110.ea1484fIJMNCA&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10313_10059_10340_10341_10534_100031_10084_10604_10083_10103_10304_10307_10615_10301_10142,searchweb201603_25,ppcSwitch_4&algo_expid=b544073c-5343-416b-81a5-24515dcf881e-16&algo_pvid=b544073c-5343-416b-81a5-24515dcf881e&priceBeautifyAB=4

Te moduły są produkowane do podwodnego oświetlania basenów 

Do tego  taki sam moduł 50 cm WHITE ale na diodach SMD7020 który z tej samej mocy 9W daje światła 2-3x więcej niż te dotychczasowe moduły Samsunga na SMD5630 a kosztuje  16 zł z przesyłką..

https://pl.aliexpress.com/item/50cm-IP68-9W-SMD-7020-36LED-White-LED-Rigid-Strip-Swimming-Pool-12V/32515420357.html?spm=a2g17.search0104.3.171.3b22c019TirW9w&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10313_10059_10340_10341_10534_100031_10084_10604_10083_10103_10304_10307_10615_10301_10142,searchweb201603_25,ppcSwitch_4&algo_expid=9685c071-cfa9-484d-8a42-40cee0019fee-24&algo_pvid=9685c071-cfa9-484d-8a42-40cee0019fee&priceBeautifyAB=4

Przy tak silnym białym świetle   polecam  2 moduły RGB na 1 moduł  White SMD7020/SMD8520

albo jeszcze lepsze na  oryginalnych diodach Korea  SMD 8520 znacznie lepszych od tych 7020  i barwie 10000K albo i 30000K.

oba wodoodporne z IP68

https://pl.aliexpress.com/item/3pcs-lot-50cm-Korea-8520-chip-high-bright-Waterproof-ip68-Hard-Rigid-Strip-outdoor-use-strip/32635011310.html?spm=a2g17.10010108.1000013.6.56c323dabW01Mv&traffic_analysisId=recommend_2088_3_90158_iswistore&scm=1007.13339.90158.0&pvid=60c85cd0-4191-4ad9-98a1-6c3a2fa78d51&tpp=1

 

 

 

Edytowane przez deccorativo
  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, deccorativo napisał:

Nie to bym się czepiał ;) ale  za same moduły zapłaciłeś ponad 300 zł  i na pewno o wiele za dużo masz tych modułów.

Fakt że sterownikiem  ustawisz siłę świecenia jak zechcesz ale tak wielki nadmiar jednak kosztuje.

Dla następnych pokoleń modułówców :D proponuję pewne ulepszenie i znaczną obniżkę kosztu.

 

 

 

No cóż, jak już jest tak zostanie. O modułach które przytoczyłeś nie czytałem na tym forum, spotkałem się z diodami powerled i tymi modułami. Na prądzie się nie znam więc wybrałem moduły.

Używałem ich przez jakiś czas w swoim obecnym akwarium, było jednak jak na mój gust za ciemno (obecnie mam roślinniaka) dla tego zdecydowałem się dać więcej modułów. Wolałem mieć za dużo niż za mało. Masz jednak racje, zapłaciłem za nie ok 300 zł :(

Przesadziłem też z profilami aluminiowymi bo kupiłem dwa, a wykorzystałem tylko jeden.

Opublikowano
26 minut temu, qntek napisał:

Używałem ich przez jakiś czas w swoim obecnym akwarium, było jednak jak na mój gust za ciemno (obecnie mam roślinniaka) dla tego zdecydowałem się dać więcej modułów. Wolałem mieć za dużo niż za mało.

Nie to bym się czepiał tych modułów Samsunga :Dale o tym że za ciemno wielu mi pisze na PW - choć to najłatwiejsze dla laika  do wykonania oświetlenie DIY to jak każde ma swoje zalety ale i wady.

Moim zdaniem zwiększanie ilości modułów poza matematycznym wzrostem  lumenów czyli strumienia światła jednak nie przebija wody  i tego tym modułom brak. .  Ty masz  21 modułów 11000K  1,2W  170lm o sumarycznym strumieniu zapewne  ok  3500 lumenów i mocy led  25W gdzie część idzie na oporniki w tych modułach.

To nie to samo co   2x 20W Power LED White Full Spectrum  pracujące na 60% czyli  też 25W  z kolimatorami 60 stopni bo jeszcze liczy się  skupienie i ukierunkowanie tego światła i coś takiego jak zasięg tego światła, bo woda silnie tłumi światło.

Tu masz fotkę jak te 2x20W na 60% oświetla las 30m od domu. Żaden moduł Samsunga nawet w ilości 21 szt nie ma szans by to zrobić.

20171220_173702.thumb.jpg.041055c8451b1dd44cf4b5eaa4183f6d.jpg

Opublikowano

Pod sterownik Romka da się podpiąć każdą Power LED nawet taką 100W bo  kiedyś Romek się ugiął  i dostosował sterownik do napięć od 9V aż do 38V  a u innych kończy się na 24V i kicha z tymi LEDami nawet 20W .

Opublikowano

Witaj @qntek

Jeśli chodzi o aranżację... Nie potrzebujesz kamieni wysokości 50cm. Mniejsze kamienie możesz ułożyć stabilnie na dnie, a na nie kładziesz te, które chcesz mieć na widoku i ci się podobają. Moim zdaniem przy tle strukturalnym i większych modułach kamienie mogą być ułożone niżej. W ten sposób pokazujesz walory tła i modułów nie przysłaniając ich zbytnio. Takie tło samo w sobie daje ten efekt głębokości.

Bez tła strukturalnego to już inna sprawa i wtedy trzeba już podnieść aranżację. 

Opublikowano

Do swoich akwariów zbieraliscie kamienie czy kupowali na składzie? 

Wybrałem się ostatnio nad rzekę, myślę że coś bym wybrał. Kolorystyka jednak różna. Myślicie że po jakimś czasie kolory się zrównają dzięki glonom? Tło chciałem zrobić pod kolor kamieni, nie wiem czy jest sens się tym przejmować gdyby ładnie wszystko zarosło, tylko czy zarośnie? 

Opublikowano

Ja kupiłem serpentynit na składzie, za grosze :) co do glonów.. u mnie zarasta równo - patrz foto, ale znam przypadki, gdzie nie zarasta :D

Z pewnością składa się na to wiele czynników.

IMG_20171108_073521_716.thumb.jpg.f18e3fb112bbd857425e4b7c3857d7ea.jpg

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.