Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wypowiem się na temat Lichnochromisa. Tak jak @stanpisze to delikatny temat. Ja swojego z Anglii brałem. Przyjechał do Polski i odpoczywał trzy dni w Choszcznie u znajomego,  potem do mnie przyjechał wpuścił go do młodej obsady non mbuna, która go nie stresowała, a mimo to po tygodniu padł. Od początku nic nie jadł, mimo, że były to płatki. Załapał blouta i w ciągu doby już go nie było. W poniedziałek wieczorem zobaczyłem, że ciężko dycha,  we wtorek poszedłem do weterynarza  i po powrocie ryby już nie było. Moim zdaniem jeśli chodzi o Lichno to wrzuć go do oddzielnego zbiornika niech się aklimatyzuje. U siebie zrobiłem ten błąd, że go nie dałem do oddzielnego akwarium. Inna woda w Anglii, inna w Choszcznie inna u mnie. Biologia, stres były przyczyną zejścia. Więc przynajmniej z Lichno zrób profilaktykę. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
8 godzin temu, iquitos68 napisał:

Ryby będą z Niemiec.

Wielu nawet doświadczonych akwarystów z Malawi/Tanganika  ponosi klęskę i czasami nie wiedzieć czemu - wszystko robisz jak należy a tu zaraz kicha i ryby nie jedzą,  permanentnie zestresowane i po czasie padają i najczęściej uważamy że stres, podróz itp. - owszem to prawda.

W związku z powyższym twoim zdaniem ja zapytam.

A z jakiej hodowli i czy wiesz  czy  one są WF ( WC) , SNZ , F1 czy F07 ? czy mają certyfikaty ?

Bo dla każdego z nich trzeba inaczej podchodzić do hodowli i stosować inną profilaktykę szczególnie że planujesz te nowe wpuścić do już istniejącej obsady zapewne takich J23 .:D

 

 

Opublikowano
5 minut temu, deccorativo napisał:

A z jakiej hodowli i czy wiesz  czy  one są WF ( WC) , SNZ , F1 czy F07 ? czy mają certyfikaty ?

 

Ryby będą z Tam-mala.  F1 prawdopodobnie.

 

Opublikowano
W dniu 14.12.2017 o 08:25, iquitos68 napisał:

W przeddzień zarybienia startuję z profilaktyczną kuracją preparatem Preis coly. Czyli pełną dwuetapową kuracją połączoną z karmieniem ryb pokarmem nasączonym tym preparatem.

Może zamiast tego zastosuj osłonowo te dwa preparaty Microbe Lift; Herbtana i Artemis. Pierwszy jest na pasożyty, drugi na bakterie. Wydają się być nowocześniejszymi preparatami i mają szersze spektrum działania. Nie wiem jak z Preis Coly, ale tu producent widzi profilaktyczne zastosowanie tych preparatów przy wpuszczaniu nowych ryb. Może to ochroni Twoje ryby przed rozwojem pasożytów, czy bakterii spowodowanym stresem i osłabieniem.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, deccorativo napisał:

Czyli nie z Niemiec  a z Różanki :D i raczej z ich własnej hodowli F1.

Czyli procedura standardowa  profilaktyki i wpuszczania ryb.

 

No i kompletna bzdura. Ryby są z Niemiec, a dokładnie z cichlidenstadl. Oni są najczęściej importerami większości ryb z Malawi, a nie hodowcami. A na 100% Exochochromis i Lichnochromis są z cichlidenstadl. Zresztą na Exochochromis sam czekam ;-)

Edytowane przez stan
  • Lubię to 1
Opublikowano
45 minut temu, stan napisał:

Ryby są z Niemiec, a dokładnie z cichlidenstadl. Oni są najczęściej importerami większości ryb z Malawi, a nie hodowcami.

No to też  kompletna bzdura - sam piszesz że ryby są  z Malawi.:D a nie z Niemiec .

Stasiu chodziło mi nie o to jaką drogę odbyły ryby i od kogo w ostateczności  zostały zakupione ale bardziej o to czy F1, SNZ, WF  ale jak Różanka brzmi słabo to niech będzie że z Niemiec.:D

Opublikowano

 

12 godzin temu, deccorativo napisał:

ale jak Różanka brzmi słabo to niech będzie że z Niemiec.:D

Myślisz że jestem taki pusty i próżny ? 

12 godzin temu, deccorativo napisał:

sam piszesz że ryby są  z Malawi.:D a nie z Niemiec .

Tak właśnie ryby są z Niemiec, a uściślając z cichlidenstadl. Natomiast ryby z Malawi to ryby dzikie czyli WF aklimatyzowane w cichlidenstadl Niemcy. I to są ważne informacje ponieważ trzeba wiedzieć jak były karmione (każda hodowla ma inne podejście do tematu) to raz, a dwa wiesz że ryby w ostatnim czasie odbyły bardzo długą podróż. Plus kolejną, którą obdbyły właśnie z Różanki do miejsca docelowego. Tan mal ma też swoje ryby i te o lepiej się aklimatyzują niż te z Niemiec, przynajmniej ja tak u siebie zauważyłem. I te informacje są bardzo ważne przy aklimatyzacji, a nie czy to SNZ, WF, czy F1

18 godzin temu, deccorativo napisał:

czy mają certyfikaty ?

O certyfikatach nawet  nie wspomnę :e_biggrin:, bo co to ma z tym wspólnego ?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.