Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja tam widzę same wady tego filtra do oczek wodnych gdyby go użyć dla Malawi.:(

Po pierwsze cena  :o

 270 zł + pompa C.O.  240 + 2x zawory , węże, kolanka, zasys

mnie wyszło  ponad 700zł

i jak go otworzysz to zawsze zalejesz podłogę  - taka konstrukcja.

Ten filtr może być tylko wykorzystany jak stoi wyżej niż górna krawędz akwarium.   Jak stoi powyżej lustra wody to przy zwolnieniu zaczepu i otwieraniu cała woda z obu węży spływa do oczka .

Nad oczkiem nie ma to znaczenia czy się coś wylewa bo woda wsiąknie w grunt ale w mieszkaniu to inna sprawa.

Jak znajdziecie sam kubeł z pokrywą jako części zamienne za ok 100 zł - można myśleć o wklejeniu zaworów w te duże fi -to jedyna zaleta tego wiadra że ma duże dziury.:D

Przydatność u nas lampy UV raczej drugorzędna co innego w oczkach na słońcu latem -gdzie  glon i zielona woda jest codziennością.

Za 420 zł ( 118$) macie gotowy z pompą zaworami i wężami - kompletny gotowy do pracy Odyssea CFS500

HTB1og7dhfxNTKJjy0Fjq6x6yVXan.thumb.jpg.6674a669e831f5015c39c86101b59ee9.jpg

 

Możesz mu na zewnątrz też podłączyć pompę od C.O.  i to z obu stron czyli na ssanie jak i ciśnieniowy na tłoczenie nawet dodatkowego zaworu nie trzeba. I na pewno uszczelka wytrzyma oba ciśnienia .

Ale on tak jak stoi zdrowo sika jak na Malawi ponad 2000l/h  a jak chcesz absolutną ciszę i 3 biegi to 240 zł i IBO Beta 25/60

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
13 godzin temu, deccorativo napisał:

Ja tam widzę same wady tego filtra do oczek wodnych gdyby go użyć dla Malawi.:(

Po pierwsze cena  :o

 270 zł + pompa C.O.  240 + 2x zawory , węże, kolanka, zasys

mnie wyszło  ponad 700zł

Cena ceną :P :D ale...

 

Jeśli już to można się zastanowić nad takim filtrem do oczka wodnego jak https://www.plantica.pl/produkty/oczko-wodne/filtracja/aqua-szut-extreme-8-filtr-do-oczka-wodnego-8000l-6920 + do niego pompa C.O(jak ktoś ją już posiada to koszt filtra nie jest aż tak duży ;) ).

Oczywiście cena mówi sama za siebie bo za tą kasę(filtr+pompa C.O) można zakupić filtr typowo akwarystyczny ale ten filtr moim zdaniem ma bardzo wiele zalet jak np. -

1.Posiada system BY-PASS który pozwala na obieg wody tylko przez pokrywę i wymianę wkładów filtracyjnych, bez wyłączania pompy co jest moim zdaniem bardzo praktyczne.

Posiadam u siebie filtr MidiKani 800 który taki By-Pass posiada i uważam to za bardzo dobrą zaletę.Pompa po odłączeniu z By-Passa cały pracuje a ja na spokojnie mogę sobie czyścić wkłady z kubełka.

2.Optymalny przepływ wody przez filtr to 4000l/h co już dla naszego biotopu jest dużą zaletą jak by filtr zastosować do mechanicznego oczyszczania wody w naszym biotopie szczególnie w większym litrażu.

3.Może znajdować się poniżej lustra wody.

4.Filtr wyposażony jest we wskaźnik informujący o konieczności wypłukania wkładów.

5.Zasilanie: pompa (zalecana przepustowość 4000l/h).

 

Wady-zapewne jakieś posiada jak każdy inny filtr czy to do oczka wodnego czy zastosowania akwarystycznego :) 

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 godzinę temu, egon44 napisał:

Jeśli już to można się zastanowić nad takim filtrem do oczka wodnego jak https://www.plantica.pl/produkty/oczko-wodne/filtracja/aqua-szut-extreme-8-filtr-do-oczka-wodnego-8000l-6920 + do niego pompa C.O(jak ktoś ją już posiada to koszt filtra nie jest aż tak duży ;) ).

Oczywiście cena mówi sama za siebie bo za tą kasę(filtr+pompa C.O) można zakupić filtr typowo akwarystyczny ale ten filtr moim zdaniem ma bardzo wiele zalet jak np.

Hahaha Andrzeju albo ja nie umiem liczyć albo ty kalkulujesz jak dziecko,  ale mnie wychodzi ta twoja opcja -  900zł.;) jak bym nie liczył, a mam w domu dwie pompy od C.O. co nie znaczy że spadły mi z nieba za darmo.

Co do tego drugiego zdania się zgadzamy obaj - ale za 950 zł kupisz nowego Fluvala FX6  więc idąc o krok dalej w twoim wnioskach - to po kiego dywagować nad tymi filtrami od oczek wodnych ?  od razu kupić FX6

jakiś bezsens powstaje tylko z biciem piany .  W tych filtrach od oczek nie ma potencjału dla nas z filtracją do Malawi.

Zanim znalazłem te tanie szybkowary i powstał szybkowarowiec zrealizowałem dwuwiadrowca na takich dwu wiadrach a między nimi pompa od C.O.  chociaż w takim wiadrze widzę potencjał i na prefiltr do pompy 6000 - 12000 l/h i pełnego dwuwiadrowca  z  20l mechanikiem na 3000cm2 gąbki i 20l biologiem z 1l Xportów na zaworach po 2" i wężu spożywczym fi32mm z realnym sikiem 10000l/h

i-b2b-partner-metalowe-wiaderko.thumb.jpg.36d325566d069b31ac9c488d47ac2590.jpg

A co się stanie w tym AquaSzucie jak ci się kierunek przełączania na baypass pomyli i po drodze do baypassa włączysz przy pracującej pompie na 4000l/h ten trzeci wylot z tego twojego linka?

Moim zdaniem ten trzeci wylot powinien stale być podłączony do kanalizacji - następna zaleta - masz spust wody z akwarium w tempie 4000l/h .

W moim przekonaniu już nic mądrego z tych filtrów do oczek wodnych nie wymyślimy, poza argumentacją księżycową.

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.