Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

.

 

OK..masz dobre testy..zamotałem się..tych 0-150 nie ma już na rynku. Nieaktualne co napisałem :) Przepraszam. Myslałem  o niebie napisałem o chlebie. Nie ma tematu :)

Edytowane przez AndrzejGłuszyca
Opublikowano

czekaj, ale to ja czegoś nie rozumiem....

podajesz zakres 0-150, ja mam 0-130, więc w teorii węższy, skale barwne mam na 0, 2, 5, 10, 20, 50, 100, 150 nas interesuje chyba bardziej niski zakres, a to polowa skali, czy te testy o którym mówisz mają inny podział na zakresy barwne?

Opublikowano

..masz OK. 0-150  nie powinien być już dostępny na rynku.Ale czasami w pudełkach  0-130 trafiają się stare wzorniki. Stąd wprowadziłem Cię w błąd. Zaraz znajdę zdjęcie z prawidłowym wzornikiem to tutaj dla pewności wrzucę.

Widzisz..ponownie  się jednak zamotałem..dobrze w pierwszej wersji napisałem..0-130 jest wycofany. Sprawdzałem u źródła i faktycznie teraz jest 0-150 co opisałem w innym temacie:

Trochę poszedłem w inny temat dlatego traktuj ten post jako tylko pomocniczy. Bo jak coś to można pisać w tym temacie co Ci podesłałem.

Opublikowano

Najważniejsze że mam ten test co potrzeba, więc można mu w miarę ufać, jednego jestem pewny w malawi mam zdecydowanie mniej czerwony kolor niż w ogólnym, czyli NO3 też zdecydowanie mniej :)

Opublikowano
3 minuty temu, karolus napisał:

Najważniejsze że mam ten test co potrzeba,

..no właśnie nie. Ten powinien być wycofany. Ale żeby tutaj nie zaśmiecać Twojego tematu te nasze rozważanie przeniosę do  tematu  wyżej zacytowanego.

Dla podsumowania: 130 NIE    a 150 TAK :)

 

Opublikowano

..i ten jest  z 0-150 . Ale to nie Ty pierwszy tak masz. Wszystko niby na pudełku jest 0-130 a wzornik do tego 0-150. Gdzieś miałem zdjęcie tego starego czyli 0-130.

W dniu 7.12.2017 o 17:31, spiochu napisał:

To jeden z nowszych testów testów:
https://www.roslinyakwariowe.pl/dyskusje/technika/nawozenie-roslin/test-zoolek-no3-fakty-i-mity-71484.html
Ze skalą do 150. (zapewne zdjęcie opakowania wzięte z internetu)

@karolus  i tak właśnie jest  u Ciebie.

Opublikowano

ech... no to pięknie zoolek namieszał, a żeby było jeszcze ciekawiej to na ich stronie nie ma żadnej informacji o testach w zakresie 0-150, zarówno w zestawach jak i pojedynczych wszędzie podają zakres 0-130.

nie ma to jak dbałość o klienta ;p

 

Opublikowano

A ja czytam i już nie wiem o co chodzi. Andrzej pisze, że 150 jest stary i już go nie ma. A za chwilę, że 130 nie a 150 tak. Czyli w razie w jaki kupować? 130 czy 150? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.