Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No i wreszcie sukces - wiemy wszystko o NO3.

1/ czy 10min czy 15minut jeden pies jak mówi moja sprzątaczka -  wyniki się nie różnią, więc nie istotne czy czekasz 10 min czy 15min .

2/ W kranie masz NO3 - 15- 20 ppm  więc na pewno buduj ustrojstwo wersja II z alarmem.

3/ W baniaku masz NO3 -50ppm co znaczy że dawno poziom azotanów przekroczył dopuszczalny poziom dla ryb akwariowych jaki ja uznaję za szkodliwy  czyli poziom 20pm.

I widzisz skupiłaś się na pierdołach chcesz baniak przenicować znowu na lewą stronę a ważne jakim jest nie szkodliwy dla ryb poziom NO3 przeoczyłaś i to w czasie gdy mogłaś zanim ryby przyjadą wodę w akwarium podmienić nawet 100%.

Ryby dopiero co przyjechały i nie należy im od razu na dzień dobry robić teraz podmianki wody nawet 20% a z drugiej strony pływają w wodzie nie tragicznej ale już szkodliwej dla nich więc wypadałoby robić podmiankę, ale z trzeciej strony nie jesteś do tej podmianki przygotowana bo chyba nie masz ustrojstwa wersji II już zbudowanej a podmianka kranówą z NO3 =20ppm by miała jakiś wpływ na to NO3 w akwarium powinna być 100% czyli wymiana całej wody a tego nie wolno nawet w dojrzałym starym akwarium zrobić więc jesteś w czarnej d....czyli co byś nie zrobiła to żle.

1/ Amoniak też jest co świadczy że I etap nitryfikacji nie działa sprawnie  - potrzebne na pewno te wskazane bakterie a masz tylko Denitrol - moim zdaniem nie do tego co boli twój baniak ale go lej wg instrukcji z opakowania jak już go masz. Podobno amoniak usuwa - zobaczymy . Amquel by to zrobił w minute.

2/ Basiu buduj na CITO ustrojstwo wersja II z Purolite A520E  i jak zbudujesz rób od razu podmiankę 20% wody.

3/ Jak nie ma takiej opcji by szybko zbudować ustrojstwo w wersji II to koniecznie kup ten Prime albo Amquel bo i tak nie wolno ci lać kranówy z chlorem wprost do baniaka. i wlej go na całą wodę w akwarium i zrób wtedy też 20 % podmianki.

A takie piękne roślinne Malawi miałaś na samym początku z nie ruszaną biologią i te rośliny zapewne załatwiały choć częściowo problem NO3 a teraz jesteś bez łatwego wyjścia z opresji.

4/ Jeśli zdobędziesz szybko Purolite 520E to w pończochy dwie i do filtra biologicznego dokładnietak jak pokazywała Agnieszka @suricade i ostatnio Andrzej @egon44  i wtedy podmiany nie robisz.

Pomiary NH4, NO2, NO3 w akwarium robisz teraz co 2 dni .

 

.

 

 

 

 

Edytowane przez deccorativo
  • Lubię to 1
Opublikowano
No i wreszcie sukces - wiemy wszystko o NO3.
1/ czy 10min czy 15minut jeden pies jak mówi moja sprzątaczka -  wyniki się nie różnią, więc nie istotne czy czekasz 10 min czy 15min .
2/ W kranie masz NO3 - 15- 20 ppm  więc na pewno buduj ustrojstwo wersja II z alarmem.
3/ W baniaku masz NO3 -50ppm co znaczy że dawno poziom azotanów przekroczył dopuszczalny poziom dla ryb akwariowych jaki ja uznaję za szkodliwy  czyli poziom 20pm.
I widzisz skupiłaś się na pierdołach chcesz baniak przenicować znowu na lewą stronę a ważne jakim jest nie szkodliwy dla ryb poziom NO3 przeoczyłaś i to w czasie gdy mogłaś zanim ryby przyjadą wodę w akwarium podmienić nawet 100%.
Ryby dopiero co przyjechały i nie należy im od razu na dzień dobry robić teraz podmianki wody nawet 20% a z drugiej strony pływają w wodzie nie tragicznej ale już szkodliwej dla nich więc wypadałoby robić podmiankę, ale z trzeciej strony nie jesteś do tej podmianki przygotowana bo chyba nie masz ustrojstwa wersji II już zbudowanej a podmianka kranówą z NO3 =20ppm by miała jakiś wpływ na to NO3 w akwarium powinna być 100% czyli wymiana całej wody a tego nie wolno nawet w dojrzałym starym akwarium zrobić więc jesteś w czarnej d....czyli co byś nie zrobiła to żle.
1/ Amoniak też jest co świadczy że I etap nitryfikacji nie działa sprawnie  - potrzebne na pewno te wskazane bakterie a masz tylko Denitrol - moim zdaniem nie do tego co boli twój baniak ale go lej wg instrukcji z opakowania jak już go masz. Podobno amoniak usuwa - zobaczymy . Amquel by to zrobił w minute.
2/ Basiu buduj na CITO ustrojstwo wersja II z Purolite A520E  i jak zbudujesz rób od razu podmiankę 20% wody.
3/ Jak nie ma takiej opcji by szybko zbudować ustrojstwo w wersji II to koniecznie kup ten Prime albo Amquel bo i tak nie wolno ci lać kranówy z chlorem wprost do baniaka. i wlej go na całą wodę w akwarium i zrób wtedy też 20 % podmianki.
A takie piękne roślinne Malawi miałaś na samym początku z nie ruszaną biologią i te rośliny zapewne załatwiały choć częściowo problem NO3 a teraz jesteś bez łatwego wyjścia z opresji.
4/ Jeśli zdobędziesz szybko Purolite 520E to w pończochy dwie i do filtra biologicznego dokładnietak jak pokazywała Agnieszka [mention=4147]suricade[/mention] i ostatnio Andrzej [mention=4618]egon44[/mention]  i wtedy podmiany nie robisz.
Pomiary NH4, NO2, NO3 w akwarium robisz teraz co 2 dni .
 
.
 
 
 
 

A ten purolite tylko w akwarystycznych szukać ?
Czy może być z braku laku ten purigen ?
Po części do ustrojstwa pojadę dziś.
Obojętnie jaki węgiel ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano

Purigen jest drogi i nie działa skutecznie na NO3 -  więc absolutnie nie kupuj.

Żywicy jonowymiennej na azotany NO3 o nazwie Purolite A520E lub chińskiego odpowiednika PA202 szukaj po firmach które zakładają po domach  instalacje filtrujące wodę albo  zmiękczacze wody - nie wiem czy w Belgii to  popularne.

W Polsce dostaniesz wszystko pod  tu sklep.osmoza.pl i części do ustrojstwa i 1 litr żywicy.

 

Opublikowano
Purigen jest drogi i nie działa skutecznie na NO3 -  więc absolutnie nie kupuj.
Żywicy jonowymiennej na azotany NO3 o nazwie Purolite A520E lub chińskiego odpowiednika PA202 szukaj po firmach które zakładają po domach  instalacje filtrujące wodę albo  zmiękczacze wody - nie wiem czy w Belgii to  popularne.
W Polsce dostaniesz wszystko pod  tu sklep.osmoza.pl i części do ustrojstwa i 1 litr żywicy.
 

A mogę tyle czekać ? Pewnie z tydzień z wysyłka


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano

Nie wiem czy w ogóle pracują jeszcze przed Nowym Rokiem i chyba nie wysyłają za granicę .

Zły czas wybrałaś na te sprawy. W ustrojstwie ważne by była to wersja II z Purolite bo sama podmianka wodą z kranu która już sama z siebie ma NO3 =20ppm jest mało skuteczna .

Próbuj jak najszybciej zdobyć Purolite A520E - tylko uważaj i podawaj całą nazwę bo oni produkują setki róznych żywic na sto innych problemów .

Szukaj Kordona Amguel Plus. A na bank ci o tym Kordonie pisałem z 1-2 miesiące temu byś kupiła i miała w domu.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Deadi masz oczywiście rację ale już jej nie denerwuj bo i tak dostatecznie kobieta jest załamana.

Basiu nie bierz dosłownie do serca połajanek - pomaleńku ty też dojrzejesz do Malawi:D

Kordon to preparat amerykański więc raczej trudny do dostania w Belgii  - może w sklepach z morszczyzną i raczej dzwoń a nie jedz bez pewności że mają na stanie. Nawet w Polsce jest tylko w częsci sklepów akwarystycznych.

Nie będziesz w Polsce na Święta lub Nowy Rok?

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jestem w sklepie. Wzięłam ze sobą wodę z akwarium test jbl pokazał 30 No3.
Nie jest dobrze, ale tonie 50


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Kupiłam coś takiego a5560773915a8b1d4785ca369430d2d1.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ja nie denerwuję, tak naprawdę to chcę pomóc - tak po ludzku by nie dawać ryby, tylko wędkę i absolutnie zabrać siatkę do wyławiania trupków. Czasem trzeba kimś potrząsnąć by ten się przebudził i zaczął trzeźwo myśleć i działać. Skoro Cyganeczka miała paletki to i z pyszczakami sobie poradzi. Dużo wiedzy przekazał kolega Decco, od siebie dodam jeszcze, że cierpliwość i roztropność w akwarystyce to najlepszy i najskuteczniejszy środek leczniczy na wiele przypadłości. Jak już wiesz, skup się na parametrach wody, ale nie panikuj, bo nie są one na tyle tragiczne by działać pochopnie. Masz młode rybki, które jedzą niewiele, więc parametry będą w miarę stabilne, aczkolwiek musisz je baczne monitorować. Najłatwiej i najszybciej będzie Ci kupić coś akwarystycznego, ustrojstwo to raczej ślamazarny sposób na wyjście z wysokiego NO3, bo musisz je skompletować, a to niekoniecznie jest takie łatwe w obecnym czasie i to jeszcze za granicą. Polecam Ci JBL NitratEx - trochę drogi, ale bardzo skuteczny środek do niwelowania NO3. Na start Ci wystarczy by doprowadzić parametry do ładu i składu. W przyszłości zaopatrzysz się w ustrojstwo i będzie git. Tylko pamiętaj by unikać wody kranowej, czyli podmianek. Musisz wodę w baniaku przerobić na zdatną do spożywania przez ryby
Jak podasz jeszcze jaką masz filtrację to powiem Ci jak owego specyfiku użyć być działał skutecznie.

Jest tu nitra ex to dokupić ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Sorry to
0e2be2d71e2941e83e8e1a11db93de5a.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

I to babka mówiła ze razem z tamtym można. To co zamienić ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

4ecaa867af637fd7b58822fa3d595dbc.jpg



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Silicatex jest na krzemiany i wspomaga klarowność, narazie bym sobie darował. BioNitratEx też jest średni bo długo startuje. Najlepiej jakbyś zdobyła NitratEx lub zamiennik innej firmy.

Opublikowano

Ok Basiu możesz kupić NitratEx JBLa to podobna a może identyczna żywica jak Purolite A520E  już z woreczkiem  do adsorbcji NO3 i regeneruje się identycznie jak Purolite A520E . Może to będzie ci łatwiej dostać.

Zastosuj jak Purolite w kubełku czyli cienka warstwa dokładnie  wypełniająca kosz i przysypana ceramiką by woda tego nie przesunęła , tak by woda musiała się przeciskać przez te drobiny - dajesz  ten preparat do biologa.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, deccorativo napisał:

NO3 i regeneruje się identycznie jak Purolite A520E .

..na tę ilość co jest w kartoniku dajesz 2 litry wody, 200g soli niejodowanej ( dostępna w każdym markecie często  przy przyprawach a nie na stoisku z solą). Wysypujesz  z siateczki do solanki przygotowanej w jakimś garnku emaliowanym , szklanym,porcelanowym pojemniku itp. i moczysz przez min. 48 godzin co jakiś czas mieszając. Potem zlewasz ciemną wodę , żywicę do siatki , płuczesz  pod bieżącą wodą  i po regeneracji. Upierdliwe to jest.....ale przez 3 miesiące ( około) skuteczne a może i krócej. Dlatego wolę Purolite A520E. Mam nadzieje ,że przyda się ten post Basi.

Edytowane przez AndrzejWalb
  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dokładnie tak jest jak mówisz. Ale to wynika z niewiedzy a nie z jakiejś technicznej nieudolności .
    • Spójrz ile jest tematów nowicjuszy w dziale Tło, podłoże, dekoracja gdzie porady dotyczące podniesienia aranżacji czy dołożenia większych głazów idą jak krew w piach. 
    • Dlatego jak nowicjusz chce stawiać akwa z naszym biotopem  to ma do poczytania tematy w dziale PODSTAWY . Wiem..nie każdy czyta. To po to ma forum aby pytać. Bartku..nie wiem czemu ustawienie aranżacji pod tafle jest niewykonalne dla nowicjusz. Chyba , że sam będzie to robić bez konsultacji. Ja jednak uważam , że Demasoni jest dla nowicjusza z naszym biotopem z zachowaniem warunków które wszyscy opisaliśmy. W końcu akwarysta to też człowiek myślący.
    • Dziękuję, właśnie go przejrzałem. 👍
    • @Andrzej Głuszyca moje pytanie jak najbardziej dotyczy ryb z naszego biotopu. Uważam, że jest mnóstwo gatunków, które w hodowli wymagają  niesamowitych operacji ze strony akwarysty. Wracając do tematu wątku, ja w swojej przygodzie z Malawi największe problemy miałem z Metriaclima Msobo Magunga. Z moich obserwacji wynikało, że ten gatunek po pierwsze jest bardzo delikatny i wybredny jeśli chodzi o żywienie a po drugie bardzo łatwo wywołać u niego stres, który później odbija się na zdrowiu. W pierwszym stadzie, które miałem, na bodajże 12 sztuk, 9 okazało się samcami. Sam początkowy etap wybarwiania przebiegał tak nerwowo, że nie udało mi się w żaden sposób tego okiełznać i z 12 sztuk została mi jedna samica i jeden samiec. Przy drugim podejściu miałem nieco więcej szczęścia i samic było tyle samo co samców, jednakże przy jakichś pracach porządkowych w zbiorniku tak zestresowało je moje grzebanie w baniaku (wcale nie jakieś intensywne), że przez 3 miesiące jak tylko podchodziłem do zbiornika to chowały się po kątach jakby miały jakąś traumę. Finalnie najlepiej funkcjonował mi o dziwo układ 3 Panów i 2 Panie. Panie miały względny spokój od natarczywych samców ponieważ Panowie większość energii pożytkowali na ustalanie kto będzie mógł spędzić czas z Panią. W każdym razie ten gatunek uważam za trudniejszy i wymagający większego zaangażowania ze strony akwarysty.
    • Podpięty. @Andrzej Głuszyca zgadzam się z tą teorią. Również uważam, że Malawi to jeden z najłatwiejszych biotopów. Ale jak w każdym biotopie mamy tu ryby "łatwe" i te bardziej wymagające i Demasoni należy właśnie do tej drugiej grupy. @SlavekG i @Gonera1992 ładnie wypunktowali wymagania, które dla nas "starych wyjadaczy" nie powinny stanowić problemu, ale dla nowicjusza już samo ułożenie aranżacji pod taflę wody jest niewykonalne. Dlatego w mojej opinii Demasoni nie powinno się polecać osobom na pierwsze akwarium Malawi.
    • Jeżeli do tego tła dasz przemyślane oświetlenie czyli takie aby było sporo po bokach półmroku  to będziesz miał bajkowe akwarium. Ciemne klimaty i kolory Twoich ryb będą cieszyć oczy.
    • @VrzechuBardzo ładnie to ująłeś i mam nadzieję , że Twoje pytanie dotyczy ryb z naszego biotopu a nie innych ryb , które wymagają czasami " skomplikowanych" choćby parametrów wody, które mogą sprawiać początkującemu akwaryście problemy. Powtórzę to co pisałem ja i inni koledzy włącznie z Tobą:   muszą być spełnione warunki siedliskowe ( obsada, aranż ) , żywieniowe no i odpowiednia wielkość akwarium . Często czytam na forum , że jakieś tam dwa czy nawet trzy gatunki można trzymać w akwarium np. 240 litrowym. Owszwm ..można. Ale my jednak mający jakieś doświadczenie zawsze polecamy większe i wtedy zaczynają się dyskusje ( zbędne) . W takich dyskusjach często brakuje argumentacji swoich racji. bo odpowiedź , że można trzymać czy nie można niczego nie tłumaczy. Uzasadnienie swoich wypowiedzi czasami wymaga czasu czy chęci bo pytania się powtarzają. Dlatego @Vrzechubardzo dobrze zrobiłeś zakładając ten temat. Proponuję aby Bartek @Bartek_Dego podwiesił i niech będzie widoczny. A tak na marginesie to w swoim życiu prowadziłem akwa które wymagały wiedzy wtedy niedostępnej w internecie bo go nie było. O "pyszczakach" nie myślałem . Ale właśnie z tego względu , że prowadzenie akwa z naszym biotopem jest bardzo łatwe ( moje zdanie) w porównaniu do innych , dlatego zdecydowałem się na ten biotop. Potem wróciłem do innych biotopów ale chyba wrócę jednak do Malawi.
    • @TomekTmoje pierwsze demonarium miało 240L, pływało w nim około 30 osobników. Nie było z nimi najmniejszych kłopotów, ale miały dużo kryjówek.  Jeśli masz do dyspozycji 420L spokojnie możesz startować z grupą demasoni. Później postaram się znaleźć parę fotek zbiornika 240L i 670L. 670L bylo bezpiaskowe, same kamienie. Na forum jest dokładny opis tego zbiornika pod tytułem Demonarium.   @Vrzechuw zasadzie tak, masz rację. Przykładem może być Flavus, ryba która odstrasza wiele osób ze wzgledu na swoj charakter. U mnie z powodzeniem plywaly w zbiorniku o podstawie 180x60cm. Byly dwa samce które podzieliły się zbiornikiem. Nie mialem z nimi najmniejszych kłopotów poza jedną sytuacja kiedy maingano chciał przejąć grotę flavusa i nie doczekał rana. Ale na pewne rzeczy nie mamy wpływu.
    • Dzięki @Andrzej Głuszyca, @Bartek_De, @SlavekG, @Gonera1992 za takie rzeczowe i obszerne spostrzeżenia dotyczące Chindongo Demasoni  Czy zgodzicie się z moją teorią, że wobec tego każda ryba nada się dla początkującego, o ile, i to jest najważniejsze, O ILE akwarysta zapozna się z jej wymaganiami siedliskowymi oraz żywieniowymi i spełni je w znakomitej większości? Wg mnie tak właśnie jest. Później dochodzi już kwestia charakteru konkretnych osobników. Chyba, że za początkującego akwarystę uznamy po prostu leniwego akwarystę, który dysponując jakimś akwarium i jakimś pokarmem wpuści do niego nieprzemyślaną wcześniej obsadę i zastanawia się dlaczego zbiornik "nie gra". 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.