Skocz do zawartości

Aranżacja 240 (120x40x50) a'la totalne gruzowisko


luck83

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, luck83 napisał:

Trudno mi ocenić czy i w jakim stopniu są to kamienie "Grey/Dark Stone" ;) - sam zobacz. Cena 0,55 zł / 1kg.

Tak na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie, ale pewności nie mam.
Poza tym moje skałki nie mają rdzawych nalotów więc pewnie musiałbym trochę poprzebierać :) 

A byłeś kiedyś w Salonie/Strefie Kamienia w Gdyni na ul. Chwaszczyńska 72 (zjazd z obwodnicy na Dąbrowę) - wirtualna wycieczka po sklepie wygląda zachęcająco: 
https://www.google.com/maps/@54.4708171,18.4759037,3a,75y,189.15h,75.21t/data=!3m7!1e1!3m5!1sjuRwTI2PvN4AAAQvOuyUSQ!2e0!3e2!7i13312!8i6656

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w tej "Strefie Kamienia".. Wirtualna, jak i realna wycieczka wygląda w istocie zachęcająco, natomiast ceny - już nie :). Przykładowo gnejs/kora kamienna na składzie w Koleczkowie kosztuje 0,35 albo z 0,55 zł za 1kg (nie pamiętam dokładnie), natomiast u nich (w tej Strefie) cena wynosiła jakieś 4 - 4,50 zł / 1kg ! Herezja. Popatrzeć sobie tam można na kamyki, ale kupić - nie opłaca się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o to jak prezentuje się mój zdobyczny serpentynit  po umyciu :)
Z pewnością z tych skałek coś sensownego zaaranżuję, podoba mi się głębia zieleni (niestety zdjęcia/monitor tego nie odda :( ).
Jest kilka spłaszczonych brył serpentynitu, z którego już mam kilka koncepcji co do ułożenia (albo zastosuje je jako wyściółkę dna akwarium i jak najmniej piachu + na to gruzowisko oparte o tylną szybę, albo koncepcja nr 2 gruzowisko + zastosowanie spłaszczonych form serpentynitu jako półki skalne, groty, zaciemnienia). 

20171116_104336.thumb.jpg.0ffff68d055b1636cab6ae3238229bea.jpg

20171116_104402.thumb.jpg.64b14f0213e762888ec7a527f1a529da.jpg

Zastanawiam się natomiast czy oby na pewno dobrym kierunkiem przeze mnie obranym będzie tło strukturalne. Żadne z oglądanych przeze mnie teł strukturalnych nie pasuje swoją strukturą/fakturą do serpentynitu. 

Chyba "bezpieczniejszy" i bardziej pasujący będzie wariant z czarnym spienionym pcv ? - jak sądzicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz fajne tlo strukturalne zrob tak....

Pomaluj tylna szybe czarna farba akrylowa albo oklej czarna folia.

I tu mozesz zrobic cos takiego.Chcesz miec serpentynit na szybie.Mozesz zakupic najtansze silikony.Mieszasz silikon ze skrobia ziemniaczana w ilosci 1 silikon do 2 skrobia.Oklejasz wybrany kamien ta masa.Czekasz do wyschcniecia i sciagassz.Masz gotowa forme na lekki modul o wygladzie serpentynitu.Zalewasz cr65 dodatkowo zbroisz jakims bandazem aby nie popekalo.Malowanie zostaje kwestia talentu.Przyklejasz takie moduly w kilku miejscach i masz piekne tlo strukturalne.Ale moim skromnym zdaniem czarna tylna szyba plus oswietlenie przesuniete na maxa do przodu daje efekt glebokiego jakby niekonczacego się akwarium i w nocy wyglada kozacko.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kwiq napisał:

Ja po prostu włożyłbym spienione PCV 3mm na tylnią szybę i o to dopiero opierał kamienie.

To wydaje się najrozsądniejsze. Miałem czarną folię wyklejoną w Malawi nr 1 (112 litrów) i świetnie robiła robotę, tyle, że był efekt lustra (folia od zewnątrz). 
Dając pcv od środka będzie cacy.

Nie mogę natomiast namierzyć w naszej forumowej wyszukiwarce tej firmy,  z której wszyscy z forum zamawiają chociażby płyty pcv do pokryw DIY i kaseciaków. 
Podrzuci ktoś namiar? Będę zobowiązany. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
    • Kurcze wy się więcej zastanawiacie nad przepływem niż nad rybami... wiecie,  że te ryby to mają w du**e wasze problemy...
    • 1. Podnoszenie 30 tyś l/h wody o _jeden_ metr to moc ok. 82 W (bez uwzględnienia strat w związku z wydajnością pompy). Moduły to bardziej energooszczędne rozwiązanie - nie ma tego podnoszenia. Duży moduł w części za filarem + kilka pomp i sump ze wszystkimi komplikacjami nie nie potrzebny. 2. 16 cm - wejdzie np. Jebao dcp 20000. 2 - 4 sztuki? ? Wg moich obserwacji sprawność jest większa przy niższych obrotach. 3. Ryba 20 cm zanieczyszcza wodę, jak 5 sztuk po 10 cm.... Jedna 30 cm - jak 12 szt po 10 cm.  
    • Racja, po prostu kasa, czy też moda wymuszona oszczędnościami właśnie. Zobaczymy, kogo nie odstraszą koszty zakupu dużego zbiornika, sprzętu i rachunków za prąd, ten będzie szukał rozwiązań w zasilaniu np. kaseciaka falownikiem. Chyba sam tak zrobię do planowanego dużego akwarium. Przewiduję nową odsłonę obumarłego wątku o filtrze kasetowym, choć jest tam co czytać, ponad 1800 postów. 😄 Byle było co do tego akwarium wpuścić, nie za horrendalne pieniądze...
    • Niestety ale biotop Malawi wymaga dużych zbiorników i jest do duża przeszkoda w dobie szukania oszczędności na prądzie. Dla nas 200L dla saulosi to takie minimum i to niezbyt atrakcyjne, ponieważ mamy tylko jeden gatunek, dla wielu to bariera nie do przejścia. Dlatego pewnie gatunki ryb wymagające dużych szkieł jak pyszczaki, dyskowce czy inne duże pielęgnice są w odwrocie a powraca moda na małe ryby oraz akwaria w stylu low-tech.  
    • Jeszcze o tym bardzo nie myślałem. Na pewno będzie mix i na pewno zbiornik nie będzie na początku przerybiony. Co będzie po kilku latach, to się okaże jak uda się kontrolować narybek. Na pewno chcę mieć predatory + mbuna w dużych ławicach - taki wstępny plan. @yaro nie mam tutaj miejsca na pomyłki. Jak dam za mało rur na spływ do sumpa, to poprawienie tego będzie karkołomne. Jeżeli dam za dużo, to nie będzie problemem. Więc wolę dmuchać na zimne. Wiem na pewno, że wolny przepływ przez biologię, to mit akwarystyczny. Pytanie tylko gdzie jest złoty środek, bo przelać 30000L/h przez sumpa, a potem wypompować to na 2m, to dość trudny case, ale nie jest niewykonalny. Być może złotym środkiem będzie podwójna filtracja, czyli sump + filtr w dużym module/kominie. Po rozmowę z hydraulikiem i człowiekiem od wylewek wiem już, że mogę dać pod akwa zamiast styropianu 15cm, dobry xps 5cm + 5cm wylewka. To daje mi 66cm pod zbiornikiem więc sump mógłby mieć 40cm wysokości. 16cm na sumpem wystarczy? Czy lepiej dać niższy sump?
    • 10000 litrów robi wrażenie 👍 Ile ryb będziesz chciał mieć docelowo? Przy przykładowym przeliczniku 50 litrów na rybę daję aż 200 sztuk. 
    • Hm… moje akwarium produkuje ok. 9 ppm azotanów tygodniowo. Odpowiada to godzinowej produkcji 0,015 ppm NH3. Przyjmując że ryby wydalają  NH3 ze stałą prędkością, to stężenie obserwowane w testach to 0,015ppm/krotność przepływu przez filtr. Nawet jeśli miałbym całkowitą krotność filtracji na poziomie 0,4 (jak twierdzisz, że masz) to i tak obserwowany wynik 0,0375 ppm jest na granicy oznaczalności testów. Ale z tego co pamiętam, to masz filtry po 2 stronach i znając życie gąbka będąca kilka razy lepszym od ceramiki filtrem biologicznym, została zaliczona do „mechanika”. Do tego nitryfikacja jest bardzo łatwa… dla mojego zbiornika wystarczy 0,6l gąbki 20ppi, by nie było problemu. Aby woda była czysta trzeba znacznie więcej. Pojęcie czystości jest bardzo względne… No ale inaczej definiujemy pewne pojęcia. Jestem pewien, że Cię nie przekonam W każdym razie rekomendacja, żeby robić przepływ przez sump na poziomie 0,4 jest dosyć oryginalna. Zazwyczaj poleca się 3-5x, w morskich x10. 
    • W całym procesie myślowym jest jedna niedoskonałość, mam w swoim akwarium tyle ryb, że nie są w stanie zanieczyścić mi wody do poziomu by filtracja nie wyrabiała. Potwierdzają to testy, a nie wzory których nie znam i nie umiem z nich korzystać. Abyś nie myślał, że to jakiś osobisty atak. Po prostu uważam , że w wielkich baniakach utrzymujemy relatywnie mniejsze zarybienie niż w mniejszych akwariach.
    • Zróbmy małe doświadczenie myślowe. Porównajmy 2 filtry… jeden ma 40% przepływu zbiornika na godzinę. Drugi ma 200% przepływu zbiornika na godzinę. Oba filtry są tak duże, że usuwają 100% zanieczyszczeń. Ryby produkują jednostkę zanieczyszczeń na godzinę (100%) Przyjmując, że do filtra trafia tylko brudna woda (nie miesza się z czystą) Zanieczyszczenia: Pierwszy: po 15 minutach: produkcja 25%, przefiltrowano 10% zostaje 22,5% po 30 minutach: 25%+ 22,5%, zostaje 42,75% po 45 minutach: 25% + 42,75%, zostaje 61% po 1 godzinie: 25% + 61%, zostaje 77,4% (czyli skuteczność filtracji to ok. 33%) itd.. (rośnie do 225% godzinowej produkcji zanieczyszczeń) Drugi: po 15 minutach: produkcja 25%, przefiltrowano 50%, zostało 12,5%; po 30 minutach: 25% + 12,5%, po filtracji: 18,75%; po 45 minutach: 25%+18,75%, po filtracji: 21,9%; po 1 godzinie: 25%+ 21,9%, po filtracji: 23,45% (czyli skuteczność filtracji to ok. 77%). itd. - dąży do 25%. Filtr drugi daje 10x bardziej czystą wodę. Uwzględniając, że do filtra trafia nie tylko woda brudna, ale mieszanka brudnej i czystej, że produkcja i usuwanie są procesami ciągłymi otrzymujemy: Skuteczność filtracji (maksymalna, rozumiana jako ile zanieczyszczeń zostaje usuniętych z wody przy ciągłej ich produkcji lub jaki procent wody brudnej przechodzi przez filtr). = 1-e^(-krotność przepływu). W tabelce: krotność przepływu / skuteczność filtracji 1  63,21% 2  86,47% 3  95,02% 4  98,17% 5  99,33% 6  99,75% 7  99,91% 8  99,97% 9  99,99% 10  99,995% Dla filtra @yaro przy przepływie 0,4 zbiornika na godzinę wyjdzie skuteczność filtracji ok. 33%.  Prawie 70% zanieczyszczeń zostaje w wodzie (produkowanych na bieżąco), bo ta część wody _statystycznie nie bywa w filtrze_ … Nawet jak filtr jest gigantyczny. Bez odpowiedniego przepływu nie ma wydajnej filtracji…, ale nie wystarczy zwiększyć tylko przepływ, potrzeba też odpowiedniej powierzchni dla bakterii. Zdanie „sump jest słabym machanikiem” należy rozumieć: sump o zbyt małym przepływie jest złym filtrem (i biologicznym i mechanicznym, jakkolwiek to rozumiemy). Przy dobrym przepływie będzie dobrym Zagadnienie jest dotykane w książce "Aquatic Systems Engineering: Devices and how They Function" Pedro Ramon Escobal. Polecam, choć trudna.  Z wzorów podanych w rozdziale 2 można wyprowadzić podany wcześniej wzór na skuteczność filtracji.   Przykład dotyczy akurat sterylizacji UV. Wzór 2.10 określa czas potrzebny na uzyskanie 99,99% sterylizacji. Fo - przepływ. G pojemność zbiornika. Dla krotności przepływu 9.2x to 1h. Wydaje mi się szaleństwem pchanie się w sump (stopień komplikacji) bez odpowiedniego przepływu...
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.