Skocz do zawartości

Pomoc w doborze zasilacza do modułów LED


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wystarczy sobie odpowiedzieć czy będziesz wchodził w powerledy czy pozostajesz przy modułach, jak moduły to weź sobie zasiłkę 60W, to jest do rozbudowania przyzwoite no i masz zapas.

A co do mniejszej ilości modułów i świecenia na 80 czy 100%, to tu popieram przedmówcę, lepiej daj więcej modułów i świeć na 50% niż mniej i na 100%, żywotność większa, ładniejsze światło no i możliwość doświetlenia w razie potrzeby. Jak z autami, można mieć 200 kucy i można mieć 90 i obu aut używać jednakowo, ale komfort zapasu jest :) 

Opublikowano

Zostaje narazie przy modułach jak napisałem, jakby wydało mi się za ciemno to wtedy dodam te RGB. Skonsultowałem mój pomysł na modułowe oświetlenie z kilkoma osobami stąd taki a nie inny wybór.

 

 

Opublikowano

Sławku zaczynasz od d... strony.:D

Jaki zasilacz wychodzi na końcu dywagacji o światełku.

Masz same niebieskie ryby - nieprawdaż???

Pytanie podstawowe - czy w przyszłości przewidujesz inną kolorystykę ryb? czy w planach a może już możliwa jest żywa roślinka?

Jeśłi nie to  dajesz same moduły Samsunga 10-11k  bo te ładnie pokazują niebieski.

Jeśłi może się trafić w planach ryba pomarańcz lub czerwonawa lub zielony nurzaniec to wtedy  na pewno moduły RGB  + białe10000K.

Wieki temu już oceniliśmy ledy 6500K jako kolor trupi - to nie moje słowa choć się zgadzam.

Nie napisałeś co będzie te moduły sterowało - czy zwykły pstryczek on/off  czy jakiś sterownik PWM bo piszecie o regulacji na 50% ale czym?

Jak już się ostatecznie wyjaśni  ile tych modułów ma być to zasilacz jest sprawą prostą   suma mocy modułów + 50% = moc zasilacza.

Trzeba pamiętać że poza marka MeanWell  które stale mogą pracować na max mocy reszta może tak na długo to tylko na 50%  na krótko to też na maxa z rok popracuje.  Zasilacz grzeje się już po włączeniu do kontaktu bez żadnych ledów a jak go żle zamocujesz i zasłonisz choć część otworów to robi się piecyk .

Pytanie pomocnicze do Sławka - czy jesteś zwolennikiem podkręcania kolorów ryb światełkiem czy wiernym oddawaniem  ich barw  powiedzmy tak z wiernością  CRI > 91 ?

 

 

 

Opublikowano

Jak wpadnę do domu to pokażę moje rozwiązanie ilości i rozmieszczenia barw - mam ryby, niebieskie, żółte, pomarańczowe, fioletowe i rude, czyli praktycznie pełne spektrum kolorystyki rybnej i przewaga jednego odcienia powoduje utratę atrakcyjności jednych i wzrost u drugich. Stąd bardzo uniwersalny aczkolwiek dopieszczony i rozproszony dobór diod tak by każda ryba była zadowolona, a piasek był biały, a nie żółty czy niebieski. 

Opublikowano

Jestem raczej, zwolennikiem naturalnej kolorystyki ryb, intensywność światła będę raczej regulować ściemniaczem, bo do tych modułów co mam to sterownik nie jest potrzebny. Diody 6500k umieściłem z tyłu pokrywy a diody 9000k z przodu. Trochę jestem przewrażliwiony na zbyt wysoką barwę światła bo dotychczas świeciła mi świetlówka JBL solar marine day i hary wchodziły jednak w fiolet.

 

 

Opublikowano

Cztery niezależne sekcje zasilania, wszystkie sterowane za pomocą czasowych wł/wył, gdy świecą wszystkie za wyjątkiem żółtej to w baniaku jest lekko liliowa poświata w centrum baniaka (60cm), a boki są biało-delikatnie błękitne - ogólnie światło nie jest białe, a i tak ryby ciepło barwne wyglądają świetnie, natomiast po odpaleniu jeszcze żółtej sekcji dochodzi jakby słońce i wszystko się rozświetla przez co nie ma wyrazistego widma bez utraty pięknych barw ryb.
W tym rozwiązaniu jesr brak liniowego oświetlenia, tzn. nie ma jednolitego widma na całej długości baniaka, jest ono zmienne przez co ryby ciągle pokazują inne oblicze. A jeśli mi jest czegoś za dużo to biorę kolimator, zaklejam czymś grubym i zaślepiam poszczególne diody :D

454.jpg

Opublikowano
15 minut temu, Deadi napisał:

W tym rozwiązaniu jesr brak liniowego oświetlenia, tzn. nie ma jednolitego widma na całej długości baniaka, jest ono zmienne przez co ryby ciągle pokazują inne oblicze.

Oblicze ryb jest niezmienne tylko masz efekt kameleona - tobie się podoba a mnie drażni jak płynąca ta sama ryba zmienia nagle kolory jak kameleon.

Ale to kwestia wyboru co się komu podoba więc nie ma co dyskutować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.   Podmiana.pdf
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
    • Parametry wody to: NO2 - 0,25mg/l NO3 - 25mg/l Twardość całkowita  GH - 3dH - mam uzdatniacz Twardośc węglanowa KH - 20dH ph - 8,0 Cl2 Chlor - 0mg/l   Przed uzdataniaczem mam GH - około 6-7dH I myślę by przed podmiana przefiltrować bardziej pozbyc się azotynów najwyzej dodac do wody seachem cichlid lake salt + malawi buffor
    • A jakie masz parametry wody w kranie, że aż tyle tego szpeju potrzebujesz?
    • Pytanie zrobił bym zestaw składający się z : - 3x obudowa https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-kp10-14-p-138.html w pierwszej obudowie dał bym filtr do 1mikrona https://sklep.osmoza.pl/wklad-polipropylenowy-gw-ps1-10-p-1580.html w drugiej obudowie węgiel https://sklep.osmoza.pl/wklad-weglowy-blokowy-gw-bl-10-p-732.html w trzeciej obudowa na złoże https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-e-10c-p-1751.html + https://sklep.osmoza.pl/zloze-do-usuwania-azotanow-a520e-p-461.html wszystko zepnę to https://sklep.osmoza.pl/stelaz-plastikowy-ptbt-1-p-2532.html by trzymało się kupy + złączki aby się wpiąć w kran lub słuchawkę, wodę będę nalewał do wiadra i z wiadra do akwa by nie ciągnąc mega dużo węża. Czy taka konfiguracja będzie okej czy wystarczy tylko węgiel + złoże A520e, wydaje mi się że lepiej wstępnie przefiltrować by nie zapychał się węgiel. Czy będzie okej??
    • Witajcie, po wielu latach czekania zaczynam bawić się w Malawi ,na początek trochę zdjęć. Akwarium kleił niezawodny Marcin Horosz akwaria pro ,szafka zaprzyjaźniony stolarz ,kamienie moje osobiste z ogrodu.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.