Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chłopie zwariowałeś, tyle kasy za kilka diodek ? !!!! szok !!!!.
Kup sobie moduły samsunga RGB i białe, podłącz do zasilacza za 50zł wszystko w zasadzie jest plug and play, nic nie musisz lutować jak nie chcesz. Moduły te przyklejasz od spodu do pokrywy dla pewności obrabiasz silikonem do klejenia akwariów i będzie dużo lepsze niż ta belka w chorych pieniądzach, bo sam rozplanujesz rozmieszczenie modułów.
Całość możesz uzupełnić sterownikiem od naszego kolegi klubowego @RomanoLindano  i będziesz miał znacznie lepsze światełko i automatyczne sterowane.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

O powrócił syn marnotrawny po 4 latach:D fajnie że piszesz  znowu.

Co do tych linków to jakiś koszmar cenowy ale jeśli to na prawdę miejscowość a nie nazwa kawy to na biednego nie trafiło.:D

W mojej ocenie za drogo i nie wybarwia wszystkich kolorów ryb oraz wnętrza akwarium. Brakuje szczególnie tych pomarańczowych i czerwonych składowych spektrum światła.

Sam byś zrobił 100x taniej i 10x lepsze nawet jak nie masz zielonego pojęcia na razie jak to zrobić .

Jak jednak nie masz czasu na prace ręczne a podasz jakie masz ryby to poszukam ci alternatywy do tego kosmicznie drogiego Juwela.

o Rafale pisaliśmy razem.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Naprawdę wartościowe forum z takimi wartościowymi ludzmi,dziękuje.Spróbuje sam zrobić oświetlenie led w moim baniaczku.Pieziorro i Deccorativo możecie pomóc w dobraniu ilości diod i kolorów i odpowiedniego zasilacza?Czy te diody będą miały chłodzenie?Moja obsada to Saulosi 14szt,2 Maingano i może się skusze na Maisona reef.(Mam 3 Sciemnochromisy ale sprzedaje)Ogólnie to Saulosi jest priolitetową rybą.Skontaktuje się z @RomanoLindanoza sterownikami :)

Opublikowano (edytowane)

Najprostsze rozwiązanie podał ci Plezi , a @egon44 wstawił taki temacik w dziale Oświetlenie.

W ogóle to poszperaj w tym dziale po tematach - może cię coś zainteresuje.

Napisz jakie lubisz klimaty - ciemne jasne jak z HQI  , środek oświetlony a boki ciemne  - to nie jest sklep - tu robisz swoje DIY pod swoje ryby i swoje gusta .

Jak  wybierzesz a nie jest napisane i coś nie jest jasne to pytaj - podpowiemy.

 

Edytowane przez deccorativo
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Moduły się nie grzeją, są ciepłe, ale nie gorące, więc pod pokrywą nie musisz mieć dodatkowego chłodzenia.
Ja kupowałem moduły samsunga, i mam je w obu baniakach, w mniejszy baniaku mam jednogatunkowo Saulosi.
Moduły umieściłem na dwóch belkach i są one u mnie bliżej przedniej szyby, dodatkowo dokleiłem od strony tylnej szyby dodatkowe osłonki, przez co światło pada tylko w przód i do dołu, tworząc piękną głębię czarnego tła, zrobiłem tak bo małe akwarium mam 140x40, więc dość wąskie, taka czerń sprawia wrażenie nieskończoności :) polecam.

Jeśli rozmawiamy o akwarium z Twojego profilu, to proponuję około 12-13 modułów RGB https://polskiled.com.pl/modul-goq-samsung-3xled-150-stopni-rgb,3,3461,2940

oraz około 15 modułów https://polskiled.com.pl/modul-goq-samsung-3x5630-150-stopni-bialy-zimny,3,3461,2935

Do tego ze sporym zapasem watów będziesz mógł kupić zasilacz https://polskiled.com.pl/zasilacz-led-modulowy-cl-ip20-12v-5a-60w,3,4243,4246

nie zapomnij o przewodach dwu i czterożyłowych https://polskiled.com.pl/przewod-pol-led-1-metr-2x0-75mm2,3,3543,3879 oraz https://polskiled.com.pl/przewod-pol-led-4x0-3mm2-rgb-1-metr,3,3543,2423

oraz kablu do zasilania :) bo będzie trzeba ciąć jakieś stare urządzenie w domu 

https://polskiled.com.pl/przewod-2m-2x0-75mm2-z-wtyczka-euro-bialy,3,3543,3285

Na koniec wisienka na torcie, czyli produkt Romka, nie musisz go męczyć na PW, możesz oficjalnie kupić przez jego stronę:
https://sklep.palabras.pl/sterownik/25-leddimmerpro.html

Całość nie wymaga lutowania, ja pierwsze ledy lutowałem, kolejne to jak kolejne dziecko, mniej się człowiek cacka... :) więc tylko odizolowałem i  skręciłem przewody od modułów z przewodami do sterownika i zastosowałem izolację termokurczliwą :) i tak działa od półtora roku... :)

p.s. Moduły są połączone ze sobą przewodami fabrycznie, wiec nic nie łączysz już poza przewodami do sterownia, dalej wszystko łączy się za pomocą przyłączy zaciskowych na śrubkę :), coś jak Lego Technics dla staruchów. 
Moduły mają też klasę szczelności IP68 więc nawet jak mi wpadła kiedyś belka do baniaka to tylko ryby się zdziwiły a zestaw działa do dziś, one mają od spodu taśmę 3m która trzyma bardzo mocno i nawet nasze wysoce alkaliczne opary nie mają wpływu na mocowanie.

Poniżej wstawiam filmik jak wygląda oświetlenie mojego Sauloskarium:

 

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Witaj!

Oprócz tego co napisali koledzy to możesz też moduły zamocować w sposób jaki zrobił to kolega @marcin73m w tym temacie 

 

Oczywiście mam na myśli lekkie oświetlenie zbiornika po bokach +głębia czarnego tła...

Jest tyle możliwości że w głowie się nie mieści a Ty musisz jedynie się tylko zdecydować co tobie się podoba :) 

Z mojej strony śmiało mogę polecić moduły Led oczywiście w parze z sterownikiem naszego klubowicza Romka...

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Po tych wszystkich postach które napisaliście pozostaje mi tylko zakupić wszystko i montować.Moja świadomość się poszerzyła w nowym temacie,wielkie dzięki jeszcze raz!

Zaczynam też kompletować rzeczy na tło 3D ze styropianu,więc jak mi się uda to będzie też tło.Oświetlenie zakupie gdy będę w Polsce na świętach,do tego czasu mam nadzieje że zrobię wypasione tło :)Teraz zastanawiam się nad aranżacją oświetlenia,czy nad całym akwarium czy z ciemniejszymi bokami.Jaki jest Wasz gust ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.