Skocz do zawartości

240l - moje pierwsze malawi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć i czołem :P

Nadszedł czas zrobić coś z okazyjnie nabytym 240l akwa:)

 

Akwarium wymiarów 40x120cm (dno), 50cm wysokośći

Całą resztę (prócz pokrywy, ale jej stateczniki również będą wymieniane,szafki) będę kupował nowe.

 

To co chciałbym tam trzymać to x lub 1x yellowków (Labidochromis Caeruleus) i do tego taką samą ilość Melanochromis Cyaneorhabdos. Wiadomo jak to każdy chce żeby było kolorowo:P Dlatego chcę żeby było mnw. 50/50 koloru niebieskiego i żółtego:P

 

OK Czas więc na moje pytania . Proponuję wymienić je w punktach :D

 

1. Obsada.. Bo z tym mam największy dylemat. Czy wymieniona przeze mnie wyżej będzie ok? Oczywiście w ilościach 2+6/8 itd.. Może jakieś inne propozycje? Coś większego, ale w mniejszej ilości?

2. Oświetlenie - jakiej mocy i o jakiej barwie wyglądają najlepiej? Tak żeby ładnie wyglądało i przy tym nie zrobił się wysyp glonów.. :] Na pewno chcę też mieć jakąś niebieską świetlówkę do obserwacji ryb nocą.

3. Tutaj pewnie zostanę pojechany,  ale filtr jaki chcę kupić to jeden jedyny kubełek i będzie to prawdopodobnie Unimax 500 (na 700 nie mam miejsca w szafce:/). Zależy mi na jak najcichszej jego pracy (z racji tego, że akwarium mam w pokoju, w którym śpię) a te z tego co czytałem to te aquaele gwarantują to na super poziomie. Jakie wkłady do niego najlepiej wsypać?

4. W jakie testy wody mam się zaopatrzyć i czy mogą to być najtańsze testy ZOOleka czy konieczne jest kupienie bardziej dokładnych? Kiedy i jakie wykonać podczas startu i jakie oraz co ile wykonywać w późniejszym okresie?

5. Co wyłożyć pod piasek, kamienie żeby zabezpieczyć dno? Czytałem że może to być nawet styropian, ale czy pyszczki nie dokopią się do niego i nie zrobią z niego papki która będzie pływać potem po powierzchni wody? : ]

Opublikowano

Testy tylko od JBl o zooleku zapomnij
Ja przy takim samym akwarium na początku miałem obsadę
Yellow
Hara
Maingano.
Kubełek jak najbardziej się nada
Z glonami nie walcz to naturalny pokarm pyszczaków, który chętnie skubią pomiędzy posiłkami.

  • Lubię to 1
Opublikowano

1. Jestem zwolennikiem jednogatunkowych baniaków jeśli chodzi o Mbunę i mały baniak, a taki właśnie posiadasz ;) Jeśli jesteś ciekaw zachowań ryb, to w moim odczuciu spróbuj rozpocząć swą przygodę od 2-3 haremów Chindongo Saulosi z jakieś dobrej hodowli. Stworzenie jednogatunkowego akwarium odpłaca poznawaniem tych ryb, ich podchodzenia do tarła, inkubacji i szeregu zachowań które będą przyćmione w wielogatunkowym zbiorniku.

2. Całkiem dobrze sprawują się oświetlenia wykonane na modułach Samsunga RGB i białych. Jeśli chodzi o glony, to większość z nas a przede wszystkim ryby, bardzo je sobie cenimy i nikt nie chce się ich pozbywać ;), no może poza wyjątkiem szyby frontowej.

3. Poczekaj na odpowiedź kublarzy :) ja pozostaję wierny filtracji DIY czyli "kaseciak"

4. JBL kropelkowe, minimum testów jakie będą Ci potrzebne przy starcie to: No2 / No3 / Ph z górnego zakresu 7,4-9 (ogólny jest zbyt mało dokładny). Dobrze abyś znał także w miarę aktualne wyniki badań wody w Twoim SUW.
Zbadaj wodę w kranie, potem podczas startu staraj się kontrolować wodę co kilka dni, ale to już dokładnie znajdziesz opisane w starcie akwarium u nas na forum. Później wodę badamy intuicyjnie, wielu kolegów od dawna nie badało swojej wody, doświadczeni hodowcy mają testy w zachowaniu ryb ;) oczywiście każdy ma w zanadrzu przynajmniej No2/No3. Jeśli jednak działasz zgodnie z zasadami, czyli podmiany cotygodniowe i woda nie bezpośrednio z kranu tylko np. przepuszczona przez węgiel *(szukaj tematu - ustrojstwo do nalewania wody) to nie musisz w zasadzie kontrolować parametrów, ot raz na kwartał czasem coś zmierzę albo i to nie ;).

5. Styropian NIE! sam sobie odpowiedziałeś dlaczego :) Są dwie metody, jedni wkładają kratki do zlewozmywaków inni spienione pcv. Ja jestem zwolennikiem drugiej metody, dodatkowo spienione PCV o grubości 5mm malowałem farbą akrylową czarną i posypywałem przed wyschnięciem piaskiem, szału nie ma, ale jak się ryby dokopią a często się dokopują to nie razi białym po oczach a ta odrobina ziaren piasku troszkę maskuje że tam coś leży.

  • Lubię to 3
Opublikowano

Dodam tylko do tego co napisali koledzy;

1. Możesz mieć taką obsadę, ale w mniejszej ilości. Najwyżej 2+4/5. Jeśli chodzi o coś większego, ale jednogatunkowego, to może Labeotropheus trewavasae w układzie 2+....Możesz też spróbować z msobo magunga. Istotną kwestią będzie aranżacja akwarium. Może ktoś jeszcze coś zaproponuje.

3. Co do filtracji to ten Unimax może Ci posłużyć jako filtr biologiczny i mechaniczny, ale konieczny będzie cyrkulator, gdyż ten filtr może dać Ci zbyt mały ruch wody, co ograniczy "zaganianie" nieczystości do niego. On ma przepływ max 1500l/h. Z wkładami będzie mniejszy. Do środka możesz włożyć ceramikę, lawę wulkaniczną i gąbki. Nie wkładaj zeolitu. Na zasysy dodatkowo daj prefiltry gąbkowe. Osobiście nie jestem zwolennikiem łączenia filtracji biologicznej i mechanicznej, ale jeśli tak wolisz...

4. Do tego co napisał Pleziorro dodam, że na początek, przy starcie akwarium, przyda się też test na NH4. Później, po starcie, ograniczysz się do sporadycznego sprawdzania poziomu NO3.

  • Lubię to 2
Opublikowano
18 godzin temu, Bezprym napisał:

Ja przy takim samym akwarium na początku miałem obsadę
Yellow
Hara
Maingano.

W jakich ilościach te rybki? :) No i jak się zachowywały w takim składzie, chociaż wiadomo że moje nie będą musiały mieć takiego samego charakteru.

Glonów się tak boję, bo zawsze miałem z nimi problemy, ale nigdy nie miałem w ręku czegoś takiego jak testy wody, a jedyne filtry którymi się posługiwałem to były wewnętrzne, z gąbką, więc nie ma o czym mówić :P

18 godzin temu, Pleziorro napisał:

5. Styropian NIE! sam sobie odpowiedziałeś dlaczego :) Są dwie metody, jedni wkładają kratki do zlewozmywaków inni spienione pcv. Ja jestem zwolennikiem drugiej metody, dodatkowo spienione PCV o grubości 5mm malowałem farbą akrylową czarną i posypywałem przed wyschnięciem piaskiem, szału nie ma, ale jak się ryby dokopią a często się dokopują to nie razi białym po oczach a ta odrobina ziaren piasku troszkę maskuje że tam coś leży.

Myślałem też o tej macie którą kładziemy pod akwarium, ale i z nią też by pewnie sobie poradziły:P

 

14 godzin temu, pozner napisał:

3. Co do filtracji to ten Unimax może Ci posłużyć jako filtr biologiczny i mechaniczny, ale konieczny będzie cyrkulator, gdyż ten filtr może dać Ci zbyt mały ruch wody, co ograniczy "zaganianie" nieczystości do niego. On ma przepływ max 1500l/h. Z wkładami będzie mniejszy. Do środka możesz włożyć ceramikę, lawę wulkaniczną i gąbki. Nie wkładaj zeolitu. Na zasysy dodatkowo daj prefiltry gąbkowe. Osobiście nie jestem zwolennikiem łączenia filtracji biologicznej i mechanicznej, ale jeśli tak wolisz...

Koszyki mam 4 więc może lepiej dać ceramikę + lawę + coś jeszcze i trzeci wkład i na końcu jeden cały kosz gąbek :>

Opublikowano

U mnie zaraz po wpuszczeniu ujawnił się dominant Hary i objął w pamowanie cały baniak. Potem ujawni) się nadtępny samieci podzieliły sobie akwarium(240l)na pół. W doskokach wychyla) się następny samiec ale zostawał dprowadzony do parteru. W międzyczasie samce Yellow i Maingano wykończały konkurencje wśród swoich. Z ośmiu yellow zostały 3,które sprzefałem z 7 maingano również zostało 3, które pływają do dziś. Jeśli kupisz po 10 ryb z każdego gatunku to będzie ok.

Opublikowano

Ilość ceramiki czy innego medium nie ma znaczenia, na Twój litraż wystarczy 0,5l lawy, reszta może być pusta. Jeśli zbiornik Ci dojrzeje to nawet i te 0,5l lawy nie robi różnicy. 
Ważna jest cyrkulacja i filtracja mechaniczna. Nawet same gąbki w tym filtrze dadzą Ci doskonałe siedlisko dla bakterii nitryfikacyjnych, także nie przesadzaj z tymi koszami, bo każdy z nich zmniejsza przepływ.
 

ps. Mata troszku niewygodna, może się rolować ma sporą wyporność, ja bym nie kombinował... za spienione pcv o wymiarze pod Twój baniak nie będziesz płacił majątku :) a będzie solidnie, no i daje możliwość pomalowania i pobrudzenia piaskiem :) 

Opublikowano
W dniu 9.10.2017 o 18:09, Bezprym napisał:

U mnie zaraz po wpuszczeniu ujawnił się dominant Hary i objął w pamowanie cały baniak. Potem ujawni) się nadtępny samieci podzieliły sobie akwarium(240l)na pół. W doskokach wychyla) się następny samiec ale zostawał dprowadzony do parteru. W międzyczasie samce Yellow i Maingano wykończały konkurencje wśród swoich. Z ośmiu yellow zostały 3,które sprzefałem z 7 maingano również zostało 3, które pływają do dziś. Jeśli kupisz po 10 ryb z każdego gatunku to będzie ok.

Czyli finalnie zostało po 3 samców każdego z gatunków tak? A samce innych gatunków nie walczyły między sobą? Czy 30 sztuk to aby na pewno nie będzie za dużo ;>

Opublikowano

Właśnie jakoś nie. Z 7 Har miałem tylko 1 samicę. Z Maingano pewna jest 1 bo inkubuje drugacalbo samica albo samiec się dobrze maskuje. Nie będzie za dużo bo potem będziesz przecież redukował.

 

 

Opublikowano

Tylko co zrobię z nadwyżką samców :( Nie da rady przewidzieć na 90% czy to będzie samiec czy samiczka :P Bo szkoda by mi było potem wystawiać na olx nadwyżki samców które najpewniej trafiły by do akwarium 80l ze skalarami itd. : < A rybki zamawiane byłyby przez internet, bo u mnie w mieście jest jeden, słaby zoolog tylko.

No ale ok. W takim razie wziąłbym tego tak jak pisałeś po 10 szt. No może Cynotilapia sp. Hara wziąłbym 8 bo są najbardziej dominujące.

Pytanie jeszcze czy znacie sprzedawcę który owe ryby hoduje i wysyła

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Jej kolor świadczy o jakimś problemie z glonami. Myślę, że zmiana koloru barwnikiem z soli na dłuższą metę nie rozwiąże problemu. Zresztą już jej używałem i po zastosowaniu dawki zalecanej przez producenta woda wyglądała "mało naturalnie" zbyt mocno niebieska. Ale dla ryb podobno jest dobra.
    • Nieźle zielona. Ja polecam Sanital z Tropicala. Moja woda jest niebieskawa, ale kryształ. Zauważyłem też, że ryby zdecydowanie mniej się ocierają.
    • Po dwóch dniach pracy wkład wyglądał tak: Woda w korpusie zielona, jak ja zdjęciu. W zbiorniku nieznaczna poprawa klarowności. Ale naprawdę subtelna. Założyłem nowy wkład ale pewnie efekt będzie taki sam. Wykwit zielenic? Z czego jak teoretycznie nie mają pokarmu co potwierdzają testy wody...
    • Trochę czasu od startu już minęło, trochę z nowym zbiornikiem się oswoiłem, trochę jego rozmiar w moich oczach się zmniejszył  W końcu mam chwilę żeby co nieco napisać. Zacznę od spraw niezbyt miłych. Z obsady którą zadomowiłem na samym początku straciłem samicę Stigmatochromis Tolae. Niestety dołączył do niej jeden z trzech Exochochromis Anagenys. Najmniejszy z trzech. Na początku winiłem za to pokarm Hikari Vibra Bites i to że go nie namoczyłem. Zachęcony jednak przez kolegów z forum poczytałem co nieco tu i tam o pokarmach granulowanych i po czasie uważam jednak, że namaczenie ich nie ma najmniejszego sensu. Trzeba się po prostu pilnować żeby nie sypnąć go za dużo, o co nie trudno. Profilaktycznie jednak dla spokoju ducha pokarm Hikari wylądował w koszu. Strata niewielka bo była to mała paczka kupiona na próbę a spokój akwarysty nieoceniony  Po dłuższych przemyśleniach sytuacji, która miała miejsce doszedłem do wniosku, że dwa osobniki, które pożegnały się z żywotem musiały gorzej znieść aklimatyzację. Stres związany z transportem i lądowaniem w zbiorniku, a w przypadku najmniejszego Exo stres związany z tym że jest najmniejszy w zbiorniku (duuuużo mniejszy od pozostałych) mógł osłabić układ odpornościowy ryb a na to tylko czekały jakieś pasożyty, które zrobiły swoje. Po tym jak padł Tolae i objawy zauważyłem u Exo zakupiłem dwa preparaty Zooleka. Protosol i Capisol. Niestety zanim do mnie dotarły młody Exo już był na wykończeniu. Mimo wszystko przeprowadziłem tygodniową kurację Protosolem (do słupa wody i do pokarmu) oraz tygodniową kurację Capisolem (do słupa wody). Capisolu do pokarmu już nie podawałem bo ryby w ogóle nie chciały jeść karmy nasączonej lekiem. Nie wiem czy to tylko moje imaginacje czy faktyczny efekt obydwu kuracji ale mam wrażenie, że ryby które i tak wydawały mi się w bardzo dobrej kondycji nabrały jeszcze większego wigoru i od tamtej pory nie zaobserwowałem już nic niepokojącego w życiu zbiornika.  Co do pokarmu to zakupiłem (po kilku pochlebnych opiniach) pokarm Aller Futura. Do tej pory żaden pokarm tak pozytywnie mnie nie zaskoczył. Ryby pożerają go z niesamowitą ochotą. Wody jakoś szczególnie nie brudzi. Cena jest powalająca. Więcej argumentów nie potrzebuję. Następnym razem może tylko wezmę większy rozmiar bo obecnie mam bodajże 0,9-1,6mm. Doszło do tego, że ryby niezbyt chętnie jedzą pokarmy Naturefood Cichlid Premium czy Artemię w płatkach od HS Aqua a jak tylko sypnę Aller Futura to mam wrażenie, że zaraz moje ryby powyskakują ze zbiornika w szaleńczej pogoni za pokarmem   W temacie filtracji. Obecnie filtracja opiera się na kaseciaku i module filtracyjnym. Pompę ustawiłem jednak na 1 bieg ponieważ na biegu 2 po tym jak liście Vallisnerii przyklejały się do wlotu to poziom wody w module wyraźnie spadał. Przy obecnym ustawieniu tego nie obserwuję a pompa "sika" i tak bardzo mocno. Mój kaseciak zaskoczył mnie niesamowicie. Przy jego tworzeniu słyszałem sporo opinii, że przy dwóch 5cm warstwach gąbki PPI30 filtr zapcha się po tygodniu. Przy pierwszej podmianie wody, dwa tygodnie po wprowadzeniu ryb, trochę spanikowałem ponieważ poziom wody w komorze pompy spadł w sposób bardzo wyraźny. Jakieś 8cm w stosunku do komory wlotowej. Otworzyłem przesłonę wlotu na maksa ale nic się nie zmieniło. Pomyślałem, że trzeba będzie gąbki jednak czyścić często i już zacząłem kombinować co zmienić żeby filtr był bardziej "długodystansowy". Ku mojemu zaskoczeniu następnego dnia, pomimo braku jakiejkolwiek interwencji, poziom wody w obydwu komorach się wyrównał. Okazało się, że po podmianie wody gdy poziom wody spada, gąbki w filtrze potrzebują chyba trochę czasu żeby ponownie napełnić się wodą i tym samym nie ograniczać przepływu. Musiałem chyba mieć sporo szczęścia przy doborze gąbek i rozmiaru wlotu ponieważ od początku działania filtra, gąbek w końcu nie czyściłem i do dzisiaj różnica poziomu wody pomiędzy komorą pompy a komorą wlotową to jakieś 0,5cm. Może 1cm.  Przy ostatniej podmianie zdecydowałem się podać profilaktycznie, zgodnie z instrukcją sól akwarystyczną Tropical Sanital. Wydaje mi się, że rybą taki zabieg odpowiadał dlatego chyba co jakiś czas go przeprowadzę. Na pewno nie przy każdej podmianie bo jednak zabarwia wodę dosyć widocznie ale może raz na kwartał... Podjąłem również kroki w celu poniesienia pH wody w zbiorniku. Do tej pory miałem je na poziomie 7,5. Chciałbym osiągnąć jakieś 7,8-8,0. Zacząłem codziennie dodawać sodę oczyszczoną uprzednio rozpuszczoną w wodzie z akwarium. Do tej pory dodałem łącznie 10 łyżek i udało mi się podnieść chyba do 7,6  Piszę "chyba" ponieważ na testach kropelkowych odczyt nie jest aż tak precyzyjny.  Na koniec co nieco odnośnie samych mieszkańców. Chwilowo stan obsady prezentuje się następująco: Stigmatochromis Tolae 2+1, Exochochromis Anagenys 2szt., Protomelas Mbenji Thic Lips 3szt., Nimbochromis Polystigma 6szt. (prawdopodobnie 3+3) oraz Dimidiochromis Strigatus 1+2. Ryby prezentują się doskonale. Na pewno dobrym wyborem był zakup podrośniętych już osobników. Obecnie za króla zbiornika uważam dominującego samca S. Tolae, ale wydaje mi się, że dosyć szybko zostanie zdetronizowany przez któregoś samca N. Polystigma. Obecnie różnica wielkości pomiędzy nimi jest znaczna ale Nimbochromisy rosną jak na drożdżach i już zdarza im się przegonić Tolae jak ten za bardzo się rządzi. Jeden z Protomelasów miał ostatnio białe, spuchnięte oko. Obawiałem się, że to jakaś infekcja ale chyba doznał uszczerbku w jakiejś potyczce. W jego zachowaniu nie zaobserwowałem nic dziwnego a oko szybko zaczęło wracać do normalnego stanu. Udało mi się nawet doczekać młodych D. Strigatus  Wiadomo, że szanse na odchowanie w zbiorniku ogólnym mam mikre ale ciągle obserwuję jednego, dzielnego "komandosa"  Ostatnio nawet zasuwał dzielnie przy samej powierzchni przez cały zbiornik  Będąc przy D. Strigatus. Samiec tego gatunku to największa pierdoła w całym akwarium. Mam wrażenie że boi się własnego cienia. W czasie karmienia buszuje jak szalony a większość czasu spędza w lekkim zacienieniu i udaje, że go nie ma. Mam wrażenie, że nawet ślimak byłby w stanie go zastraszyć. Odmiennie natomiast zachowują się samice tego gatunku. Ciągle się zaczepiają i nie dają sobie w kaszę dmuchać jeśli chodzi o relacje z innymi gatunkami. Exochochromisy ewidentnie potrzebują powiększenia stadka bo jeden jest dominujący i ciągle doskwiera temu drugiemu. Po świętach Wielkanocnych planuję powiększyć obsadę o: 2x Exochochromis Anagenys, 1 samicę Dimidiochromis Strigatus, 1 lub 2 samice Stigmatochromis Tolae i .... chyba zdecyduję się na zakup tylko samca z gatunku Aritochromis Chrystyi  Strasznie chciałem mieć ten gatunek. W zestawie z samicami obawiam się, że byłby zgubny dla obsady w okresie tarła. Liczę, że sam samiec nie będzie zanadto uciążliwy. Miał być koniec ale jeszcze mi się przypomniała jedna sprawa. Otóż planuję zrobić nad zbiornikiem małą hydroponikę. Zakupiłem i przerobiłem do tego celu dwie doniczki balkonowe. Zamierzam je wypełnić gąbkami i zasilać skimmerem Eheim. Na razie mam takie dwa zdjęcia. Jak sprawa się rozwinie to zaktualizuję temat  Nieco się rozpisałem. Ciekawe czy ktoś dotrwa do końca   PS. W najbliższym czasie postaram się wrzucić jakieś fotki lokatorów  
    • Dzięki za poradę  W moim przypadku obsada:  Cynotilapia sp. Jalo Reef  labidochromis caeruleus Kakusa  tzw. yellow Pseudotropheus cyaneorhabdos "maingano" była sprawdzona i poza maingano było OK  wezmę po uwagę ewentualnie Chindongo socolofi  za Twoją poradą choć te "moje 3 gatunki są jakby to powiedzieć inne pod względem i koloru i budowy ciała więc są wg, mnie tworzą bardzo ciekawy układ.  Jeszcze tak myślę o saulosi ale myślę że podobne do yellow samiczki które są żółte i to zły pomysł.
    • Cześć, Szukam 2–3 samic Pseudotropheus crabro, najlepiej z linii F0 lub F1. Mam dorosłego, dominującego samca i chcę zbudować czysty zbiornik jednogatunkowy. Interesują mnie wyłącznie ryby z pewnego źródła, nie sklepowe. Odbiór osobisty (Dolny Śląsk) lub wysyłka.   Z góry dzięki za kontakt! Paweł
    • 1) Istnieje taka możliwość, do krzyżowania dochodzi jeżeli samica niema samca ze swojego gatunku lub samiec jest zbyt słaby aby zająć terytorium na którym dochodzi do tarła. 2) Np; Labidochromis joanjohnsonae  https://www.malawi.si/Malawi/Mbuna/Labidochromis/Labidochromis joanjohnsonae/index.html        lub Labidochromis sp. 'perlmutt' Higga Reef  https://www.malawi.si/Malawi/Mbuna/Labidochromis/Labidochromis sp. 'perlmutt'/slides/Labidochromis sp. 'perlmutt' Higga Reef.html lub Chindongo socolofi albo Iodotropheus sprengerae. 3) Ryby młode gdzie płec jest nieznana trzeba brać po 8-10 sztuk, niektórzy po 12 i więcej sztuk biorą żeby utrafić jak najwięcej samic. Docelowo zostaw po 1 haremie.  
    • Witam  Po prawie 10 latach i zabawy w roślinne, jestem na etapie powrotu do "malawi" Zbiornik jest nie duży bo 240 L brutto. Planuję taką obsadę: Yellow / Mainagano / Afra jalo czyli dokładnie: Cynotilapia sp. Jalo Reef lub Cynotilapia Red Top Lipoma labidochromis caeruleus Kakusa  tzw. yellow Pseudotropheus cyaneorhabdos "maingano"   Kilka pytań  1.  czy nie będą się krzyżować aby nie było bastardów 2. Czy zamiast maingano coś innego bo z nimi miałem najwięcej kłopotów (agresja wewnątrzgatunkowa) 3 Po ile sztuk, po 1 haremie ?  Ewentualnie jakieś sugestie  Pozdrawiam  
    • Po ponad tygodniu wyciągałem filtr wewnętrzny z owinięta ścierką z mikrofibry. Nie było go za bardzo widać (znajdował się w zacienionym rogu bez dostępu do słońca oraz lamp). Co ciekawe, był cały pokryty gruba warstwą ciemno-zielonego szlamu. Długo płukałem ścierką aż przestała farbować na zielono. Może mam gigantyczny zakwit glonów w akwarium?! Tylko jest to zastanawiające bo P04, NO3 zero. Skały co prawdą pięknie się zielenią i coś tam też na szybie rośnie... Można spróbować nie świecić kilka dni i zobaczyć co się stanie... Zamontowałem przed chwilą pompę obiegową 2500 l/h z korpusem z wkładem 1 mikron. Czekam na efekty...
    • Nikt  Ci tego nie zabroni, po prostu będzie Ci tutaj trudno znaleźć odpowiedź na swoje pytanie, bo wątpię by ktoś coś podobnego robił.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.