Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dotychcas to akwa kosztowało mnie tak mało jak jeszcze nigdy, więc cena nie gra aż takiej roli, a meanwelle podobają mi się ze względu na zabudowaną konstrukcję i i bo są do nich gotowe PCB.

Ty masz któryś ze znanych kanałów YT o oświetleniu? Bo jestem ciekaw.

Opublikowano

Niestety kanału na YT nie mam.
Zgadza się manwell to manwell ale te co podałem śmiało na testy.
Jak się boisz PCB to nie wiem czy wiesz ale manwell wypuszcza też serie w czyli np ldd700lw, są z przewodami.
Do Twojego projektu w lampie ideolo.

Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka



Opublikowano

O nie nie. Im mniej przewodów tym lepiej. 48 kanałów + przewody to i tak będzie koszmar.

Chętnie bym zlecił zaprojektowanie custom PCB pod ledy i te meanwelle, tak żeby w ogóle wyeliminować przewody. Jak tylko znajdę osobą która to potrafi.

Opublikowano

Uprzedzam ja jestem za drogi
Tak serio zrób sobie to narazie na drutach.

Jeszcze sobie tak pomyślałem czy w zimie nie będzie za ciemno po 16 w akwarium ?
Z reguły dłużej świecimy żeby pocieszyć oko, a tu obawiam się że może być czasami (księżyc) za ciemno lub całkowicie ciemno.

Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka







Opublikowano

Myślę o chłodzeniu nieustannie. Narazie mam dwa profile alu pełne o przekroju 50x20x1mm ale to będzie za mało. Najwyżej dokupię coś żebrowanego.

Opublikowano

OMG jaki koszmarek - nie chcę chłodzenia wodnego - jak już pójdę w powietrzne i najwyżej będzie korona a nie pokrywa, chyba żebym tak to zaprojektował, że będzie ciepło z lampy się wydmuchiwało poza, to wtedy zamklnę... jeszcze nie wiem.

Opublikowano

Cośtam się można pobawić - pierwszy suwak kanał PWM, drugi natężenie -> diody powinny zmieniać rozmiar w zależności od intensywności.

Jutro automatyzacja.

Opublikowano

Możecie popróbować - po 2 ledy na kanał - z wyjątkiem N i zdaje się X. Suwaki lekko lagują, ale można symulować.

image.thumb.png.ced895e88972ca2e3a1d9a6b3677c93a.png

Narazie wersja do manualnego "macania". In strukcji chyba nie potrzeba.

 

Bawiąc się na stronie suwakami zastanawiam się jak ugryźć wschód słońca?

Opublikowano

Po wstępnych symulacjach na v2 wyszło że za dużo, zbyt chaotycznie.

Dlatego przegrupowałem i ledy WhiteFS+kolory pójdą na adres 0x40 (pierwszy PCM), kanały od 0-14.

Ledy białe zimne adres 0x41 (drugi PCM), kanały od 0-13.

Ledy royal blue chciałem wrzucić na 0x41, ale jako że planuję książyc to muszą iść na 0x42 (trzeci PCM), kanały 0-13.

 

Dlatego też nie pójdę w meanwelle, bo kosztują od 20-30pln za sztukę a musiałbym ich mieć 40. Jak na pierwszą lampę to nie ma sensu. Nastepną 4m zrobię na nich jak konstrukcja się sprawdzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.