Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad takimi światełkami, bo nie wiem czy zdołam zbudować tak sterowalną lampę a podoba mi się koncepcja 24/7. 

Miał ktoś styczność? Cena znośna. Mógłbym ich przebić tylko jakbym zdobył taką aluminiową rynienkę i polutował sobie sam ledy do pcb, ale to bym musiał to jakoś wysterować, a tu znośny gotowiec. i jak widać z filmów całkiem ładnie świeci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja się znam na calach to największa 48 inch to po naszemu 120 cm a baniak chyba ponad 2m  - beznadziejnie drogo wyjdzie i na dwa baniaki 4 piloty?? .

@makok powróciłeś na łono matki Malawi które bardzo się w tym czasie zmieniło.

Mamy klubowicza co robi najlepszy na świecie sterownik do światełek do nieba .

Mamy też kilku wariatów którzy podpowiedzą ci  jak zrobić twoje światełko spełniające wszystkie twoje widzimisie:D na dodatek za gównianą kasę tylko trza się już za to brać bo to potrwa.

Teraz do dzieła - masz napisać wszystkie twoje chciejstwa jak rozumiem do dwu oświetleń do dwu baniaków sterowane jednym RomanoLindano:D a może nawet 3 bo jeszcze ta grządka zimą ma być chyba oświetlona bo dzień za krótki żeby te chwasty rosły.

Wiesz że ten sterownik Romka to wszystko ogarnie.

Z tego co już wiem to :

długość belki/lek  2x amoże 3  po 2m? a może więcej

automat 24/7 zaprogramowany w cyklu dobowym Makoka na sterowniku Romka za 144 zł z przesyłką

pisz teraz ty  a właściwie to przenieś te  ostatnie 3 posty do działu  Oświetlenie i zacznij nowy temat "Światełko Makoka dla dwoch jamników w układzie kopulacji  łoba z sałatą w zębach."

Kolego wystrugasz sam taką iluminację jak oświetlenie sceny w Teatrze Narodowym  - ja ci  pomogę a nawet właśnie robię takiego belko2metrowca  na dodatek podwodnego ( od razu kupiłem dwie belki bo  jednej tak długiej nie chcą wysyłać kurierem )  na dziś mam tylko diody RGBW COB 12W  x 10 szt co widać bo już przyklejone a czekam na White FSA*  10 szt x 3W  oraz Royal Blue  10 szt x 3W  i zasilacz 32V bo w Poslce jak na lekarstwo co innego z Chin.

20171006_084557.thumb.jpg.ce00252e12cbfde4acc30a514c988e59.jpg

U mnie belka będzie zamocowana do wzmocnienia wzdłużnego przedniego pod wodą już takie światełko kiedyś zrobiłem i tu opisałem , także kilka innych róznych koncepcji - wybrałem właśnie tą bo mnie najbardziej urzekło choć ma też wady - grzeje wodę ale u mnie latem i zimą w domu chłodno więc będzie 2in1 -  belko-grzałka.

Pisz o jakim światełku marzysz.

Droga jest jasna :

najpierw założenia

potem wybór wariantu

potem zakupy

 a na ostatku ty to sam składasz i uruchamiasz

potem chwalisz się na YT i gdzie się tylko da.:D

 

 

* FSA  - Full Spectrum for Aquarium  czyli White a nie te do marychy czyli biskupi.

Właśnie Andrzej na takich zrobił sobie sam do swojego LT z roślinami - a też kombinował że kupi gotowca bo z elektroniką jest na bakier - teraz on ci pokaże jak się łączy diody FSA :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem, że to napiszesz jako pierwszy. Już nawet po napisaniu mojego postu miałem w koszyku u chińczyka te białe FS, i tak został koszyk przez noc w drugiej zakładce. Wolałbym nie przenosić się do oświetlenia bo lampa będzie DIY, ale jeśli taka zasada to wydzielcie.

  1. Lampy muszą lecieć na diodach max 1W bo podoba mi się koncepcja równomiernego rozłożenia światła, nie chcę mieć 20W co X cm. Widziałem że mają FS 1W w tej Twojej fabryce ale nie wiem czy one białe są, jeśli Wy wiecie to powiedzcie https://www.aliexpress.com/store/product/Hontiey-Wholesale-500pcs-1000pcs-High-Power-LED-Chip-Watt-1W-3W-5W-White-Blue-Green-Yellow/2188100_32672331535.html?spm=2114.12010612.0.0.60c6ae25xTtuhF interesuje mnie ta paczka 500szt 1W FS za 80USD, co zużyję to zużyję, a reszta pójdzie jako give-away na moim kanale YT, na pewno ktoś się ucieszy z wygranej.
  2. Do tego Będą pasowały 1W niebieskie.
  3. Poza tym dla celów symulacji różnych pór w skład wejdą również 1W RGBW.
  4. Całość musi być na aluminiowym płaskim radiatorze z akrylową szybką. Ów aluminium musi być anodowane na czarno - srebrne odpada. Najlepiej jakby to był 200cm "kawałek" - szerokości między 10 a 15cm. Zatyczki boczne sobie albo wystrugam z czarnego akrylu, albo wydrukuję na drukarce 3D, do której mam dostęp.
  5. Sterownik mógłby potrafić symulować przejście chmur nad akwenem - widziałem to raz na żywo nad 200cm baniakiem z lampy za tysiące zł i efekt bardzo fajny. Nie obraziłbym się, jeśli mamy tutaj magików, którzy podpowiedzieliby jak to zbudować i oprogramować. Błyskawic nie potrzebuje.
  6. Najlepiej jakbym mógł wlutować te ledy w gotowe długie PCB na aluminium które potem tylko przykręcił bym do lampy. Jak budowałem sobie lampkę do roślinniaka z pasków led (wątek na roslinyakwariowe.pl w dziale DIY - trzeba tam być premiumem więc nie linkuję bo nie zobaczycie) to użyłem takie paski samsunga sztywne aluminiowe z ledami 7030, bardzo przyzwoite, na takich paskach są ścieżki, ale są one z alu więc budowa diy bardzo wygodna, dużo wygodniejsza niż te gwiazdki. o takie: 
  7. W sumie będą dwie 200cm lampy po jednej na baniak. 
  8. Więcej grzechów nie pamiętam, bo pewnie moduł wifi jest included? :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.5. Też o tym myślałem, omawiałem ten temat z kol. @aurban6i @spiochu, ale bez pozytywnych wniosków. Ja się na tym kompletnie nie znam, więc pozostałem z tym pomysłem. Może tutaj dojedziecie do jakichś konkretów. Może ktoś jeszcze się włączy. Będę śledził.

Kontaktowałem się też z @RomanoLindano w tej sprawie, który stwierdził, że myślał o takim rozwiązaniu, ale nie bardzo ma czas tym się teraz (wtedy) zająć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pozner wydaje mi się, że można to ograć składając RGBW nie w jedną sekcję a w kilka mniejszych, oczywiście trzeba się będzie zastanowić jak zaawansowany sterownik będzie do tego potrzebny, bo to mnoży drastycznie ilość wyjść. Chyba że nie RGBW tylko te FS , bo one mają mniej połączeń. Niemniej ta funkcja znacznie skomplikuje sytuację, bo na radiatorze będzie się musiał znaleźć driver co sekcję. Okablowanie tego schludnie to będzie koszmar. No ale zobaczymy, fanaberie trzeba mieć. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na te same problemy zwracał uwagę @spiochu. Żeby był efekt, to musiałyby być diody zimne lub neutralne (chmury) i ciepłe (słońce). Do tego pomyślałem o soczewkach skupiających na te ciepłe diody. Powinno to płynnie przechodzić, jedne gasnąć, drugie zapalać. Do każdej diody musiałby chyba być sterownik i kanał. Trudny temat do ogarnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, makok napisał:

Lampy muszą lecieć na diodach max 1W bo podoba mi się koncepcja równomiernego rozłożenia światła, nie chcę mieć 20W co X cm.

 

Nikt ci nie każe stosować diod 20W  ale też odradzam diody 1W bo jeśli taka twoja wola Panie to kupuj moduły Samsunga IP68 bo one mają ok 1W i klej bezpośrednio do pokrywy bez żadnych pierdół , szybek i tych  z drukarki 3D.

Ja jednak widziałbym  diody FSA 3W  klejone co 10cm  więc wyjdzie ich 20 szt x 3W to już 60W

Pomiędzy tymi  FSA diody RGB  też 3W też 20 szt  a pomiędzy tym wszystkim te niebieskie też 3W - 20 szt

mniej więcej wyjdzie dioda co 3cm -  bez żadnych podstawek klejone wszystkie bezpośrednio do tego anodowanego czarnego profila alu 16cm z gotową szybką i zatyczkami - wszystko zamawiasz u jednego gościa z allegro jedną przesyłką  poza diodami i zasilaczem.

ad2i3i4 - przy FSA 1W te RGBW  4W bo takie tylko by były to one w ogóle nie wpłyną na światło poza podkreśleniem wybarwienia ryb i zapomnij o symulacji pór dnia. to samo niebieskie.  Profil jest 16cm i nie anodowany tylko malowany proszkowo na czarny mat - jak chcesz czarny anodowany to szukaj anodowni co zrobi dwa kawałki amelinium po 2m.

A wiesz że amelinium nie da się pomalować ?

ad5 - niestety błyskawice masz już za darmo w tym sterowniku natomiast z chmurami nad Mazowszem nie ma problemu ale nad baniakiem z setką diod które każda świeci pod kątem 120 st  to bez kolimatorów 15 st  i właśnie takich diod  białych 10000K minimum 10W za chiny nie zrobisz .  Nie wygaszasz tych 1W strefami tylko zapalasz kolejno po jednej skośnie skierowane te smugi z diod 10W a to się da zrobić  bo są takie scalaki.

ad6 nic nie lutujesz tylko kleisz diody bezpośrednio do amelinium lepiej w tym miejscu klejenia jednak nie anodowanego.

czy to koniec chciejstw bo jak tak to szukam dla ciebie co zamawiać u chińczyka a co w kraju już dostaniesz  i bez takich dziwactw po 100szt

tu masz w Polsce diody FSA 3W 

http://allegro.pl/dioda-3w-white-full-spectrum-400-780nm-bridgelux-i6786050220.html

 

@AndrzejWalb na tych robił  i już mu świeci .

 ale w ten sposób dawno skoczyły się możłiwości sterownika Romka i zasilacz  taki powyżej 300W to już z huczącm wiatraczkiem co wyje jak 7 nieszczęść.

Może pomału zejść na ziemię?

Edytowane przez deccorativo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż mi tego gościa od profili z allegro. Bo chyba zatraciłem zdolność wyszukiwania. Szczególnie ten o 16cm szerokości.

14 minut temu, deccorativo napisał:

klej bezpośrednio do pokrywy bez żadnych pierdół

Nie będzie pokrywy.

Za malowanym profilem mogę żyć, byle nie był srebrny.

Ten polski sprzedawca może być, choć pewnie ma je z chin. I tak muszę zakupić z zapasem bo nie wiem jak jasno będę potrzebował, żeby spełnić moje wymagania (wielbiciel HQI 150W w 240l akwarium) - nadwyżkę rozdam via youtube. :) Kolimatorki 15st też ma tam widziałem, kusi żeby spróbować z 3W.

Niemniej pokaż co proponujesz gdzie kupić, bo jednak sam tego nie zaprojektuje, tutaj gotowe rozwiązanie jednak kusi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, interesowałem się tematem dla@pozner. Niestety, efekt chmur to praktycznie sterowanie każdej diody z osobna. Przy power ledach to praktycznie driver na każdej diodzie i oczywiście tyle kabelków ile jest diod +1. Ale... Jest alternatywa w postaci diod SK6812 w wersji rgb lub rgbw (w rgb jest też ws2812 i pochodne). Tutaj każda dioda ma zaszyty kontroler z adresem, więc ilość kabelków to praktycznie tylko zasilanie plus sygnał cyfrowy. Sterownik led za pomocą jednego wyjścia steruje całym paskiem diod po prostu adresując każdą z nich.
Poczytać można o nich choćby tu.
Oczywiście w obu przypadkach potrzebny jest odpowiedni sterownik. Przy czym dla sk6812/ws2812 są gotowe sterowniki. I można uzyskać efekty jak choćby na wideo zamieszczonym na tej stronie .



Wysłane z telefonu

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Po +/- 60 dniach od zalania zbiornika przyszedł wreszcie czas na mieszkańców. Wcześniej jako zwiadowca/tester warunków w akwarium bardzo długo pływał już samiec m. msobo, a na kilka dni przed wprowadzeniem ryb wpuściłem jeszcze 4 sztuki synodntis petricola (2 dorosle i 2 średnie osobniki). Przy starcie skorzystałem też z drugiego akwarium - kulki maxspect moczyły się tam w filtrze chyba od marca, a po założeniu akwarium stopniowo je dokładałem. Ostatni największy rzut dodałem przed wpuszczeniem ryb. Ogólnie cały cykl azotowy i wstępny okres dojrzewania akwarium przeszedł bez najmniejszych problemów. Dopiero po około 40-45 dniach na tle strukturalnym zaczęły pojawiać się pierwsze wyrazne okrzemki, na pewno przyczyniło się do tego mało intensywne oświetlenie, którego czas został sukcesywnie wydłużany. Przy wpuszczeniu kilkunastu ryb, w świeżym akwarium może oczywiście dojść do pewnego zachwiania parametrów, ale mam nadzieję, że cierpliwość i podjęte przy starcie działania spowodują, że obędzie się bez dużych komplikacji. W poczatkowych planach miałem podzielenie ,,zakupów" na dwie partie aby biologia lepiej zniosła napływ nowych organizmów, no ale jak większość osób zdaje sobie sprawę pozyskanie  drapieżników w akceptowalne zbliżonej wielkości to spore wyzwanie i jeśli jest możliwość skompletowania obsady to grzechem byłoby nie skorzystać. W sobotę 29 czerwca udałem się po ryby do Sebastiana z Tanganika Konin. Tak zbaczając na jedno zdanie z relacji dotyczących własnego akwarium, muszę przyznać, że fajnie zobaczyć na żywo kilka gatunków, które wcześniej widziałem tylko na stronach: tanganika i malawi si, także zdecydowanie polecam. Co do samej obsady to od wstępnego ,,projektu" i pierwotnej koncepcji do ostatecznego zamówienia, w sumie nic się nie zmieniło.  ###Obsada na obecną chwile: 1) Champsochromis Caereuleus 1+1 2) Fossorochromis Rostratus 1+2 3) Nimbochromis Livingstoni 1+2 4) Buccochromis Rhoadesii 3 szt. (1+2 ???) 5) Dimidiochromis Compressiceps 1+0 6) Tyrannochromis macrostoma 1+0 W sumie na obecną chwilę zagościło u mnie 13 ryb (+ wspomniane wcześniej 4 synodotisy) Docelowo w ciągu najbliższego miesiąca lub maksymalnie dwóch do obsady dojdą na pewno 2 samice dimidiochromis (na obecną chwilę sam samiec, a bardzo ,,potencjalne" samice miałyby z 6 cm więc trochę małe).  Rozważam też: - dołożenie jeszcze 1 samicy Nimbo (doprowadzenie do układu 1+3) - jest też pomysł z samicą tyrano (obecnie sam samiec) Doliczając dwie samiczki dla samca Dimidio w akwarium będzie pływało 15 ryb (nie licząc synodontisów), przy ewentualnym dołożeniu samicy  tyrano (obecnie sam samiec) lub/oraz samicy nimbo licznik obsady zatrzyma się na 16/17. Ogólnie rozważałem zarówno zakup obsady w wersji bardzo młodych osobników (5-7cm) oraz już lekko podrośniętych młodziaków (8-14cm). Ostatecznie okazało się że łatwiej będzie skompletować obsadę w tym drugim rozmiarze,  mając teoretycznie wstępna gwarancję płci (oczywiście niespodzianki są zdarzają). W każdym razie nie licząc Bucco, które mają około 8,5 może 9 cm układ płci u pozostałych gatunków jest jasno ustalony. U Buccochromisów było oczywiście uroczyste zajrzenie ,,pod ogonek" no ale przy tak młodych rybach ryzyko błędu jest ogromne. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Przed wpuszczeniem ryb nie było jakiegoś oficjalnego mierzenia ale jeśli chodzi o samce to Champsochomis ma 15, no może 16cm, Fossorchromis 13/14cm, Dimidiochromis 12/13cm, Nimbochromis 11cm i Tyrannochromis około 9cm. Także niby to jeszcze dzieciaki ale będąc przyzwyczajony do rozmiarów mbuny, można powiedzieć, że już na starcie te większe osobniki ,,to kawał ryby". Od wpuszczenia ryb minęły dopiero 3 doby także ciężko cokolwiek konstruktywnego napisać o zachowaniu, ALE ... Po X latach trzymania mbuny, wcześniej miesożernej Tanganiki czy pielęgnic głównie z Ameryki Południowej można powiedzieć ,,jest bardzo spokojnie". Oczywiście taki stan utrzyma się pewnie tylko do pierwszego tarła, ale zobaczymy, może nie będzie aż tak źle. W każdym razie fajnie wreszcie popatrzeć na tętniący życiem zbiornik. Szczególnie te większe osobniki już cieszą oko i pięknie prezentują się w akwarium. 
    • https://www.olx.pl/d/oferta/labeotropheus-fuelleborni-katale-samice-9-10-cm-CID103-ID10P6rr.html ryby od Darka Gaży.
    • No, pochwal się, co za szczupaki kupiłeś, czekam na aktualizację Twojego wątku. 😉
    • Dzięki za pamięć Marcin. Moja samotna samica jest w świetnej formie. Jestem zainteresowany jednym samcem, tylko w tym ogłoszeniu tylko odbiór osobisty a do stolicy na razie się nie wybieram 
    • Jest prostsza metoda - kiedyś tak się robiło opaski do opatrunków gipsowych (teraz przychodzą gotowe z fabryki):  bierzesz szeroki bandaż, rozwijasz kawałek, obficie posypujesz suchym gipsem - a w tym przypadku zaprawą i luźno zwijasz. I tak kolejno do przewinięcia całej rolki.  Takich rolek trzeba przygotować oczywiści odpowiednią ilość (lepiej mieć za dużo, niż żeby miało braknąć - to jeść nie woła, przyda się do następnych kamieni). Przystępując do pracy zamaczamy opaskę w wodzie na chwilę, aż przestaną wydobywać się  pęcherzyki powietrza, lekko odciskamy i stopniowo rozwijając modelujemy na szkielecie z siatki. Tak uczciwie mówiąc, to nie wypróbowałem tego z zaprawą, ale w przypadku gipsu to się sprawdzało, więc tu też powinno.
    • @darianus Darek, kiedyś były w kręgu Twojego zainteresowania, nie chcesz? 
    • VID_20240628224134.mp4 VID_20240628224859.mp4   Minął miesiąc od wpuszczenia moich pyszczakow więc tak jak obiecałem wrzucam filmiki .Sam wygląd akwa  nie uległ zmianie rybki trochę podrosly chyba się maja dobrze😁.Pozdrawiam
    • Dostępne 2 sztuki. Wielkość 7-9 cm. Ryby od Darka Gaży - na stronie można obejrzeć zdjęcia. Tylko odbiór w Gliwicach.
    • Sciaenochromis fryeri iceberg 12cm  Dostępne 2 sztuki. Odbiór osobisty po uzgodnieniu terminu. https://www.olx.pl/d/oferta/sciaenochromis-fryeri-iceberg-12cm-samiec-non-mbuna-malawi-pyszczak-CID103-IDZuUQI.html?bs=olx_pro_listing  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.