Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i super. Cieszę się, że dałeś się przekonać co do wystroju. A wody wcale nie masz za mało, tylko brakuje z przodu maskownicy poziomu. Można to zrobić np. z czarnej taśmy samoprzylepnej itp.

Opublikowano

Siema @Zenek24 ;) 

No no aż zazdroszczę tobie takiego pięknego zielonego glonu na kamolach...

Ryby będą miały co szamać :D 

 

Takie małe pytanko odnośnie cyrkulacji -

1.Czemu masz falownik skierowany w dół?

2.Co to za falownik?Jaki ma przepływ? Podejrzewam że JVP...Mam rację? 

Spróbuj skierować falownik w stronę tafli wody wtedy powinna być poprawa w zmiataniu zanieczyszczeń z dna...Może też być tak że jest za mocny i w efekcie czego syfek żywcem mija zasys prefiltra Eheima...

Obstawiam że to jest główny powód zalegania zanieczyszczeń(ale oczywiście mogę być w błędzie)...

 

Druga opcja to sugestia kolegi  @Artur67 czyli  ''U Ciebie teraz woda hamuje gdzieś w środku baniaka przez ustawienie kubła vs cyrkulator''.

No a trzecia opcja to z kolei sugestia kolegi @pozner czyli przesunięcie kamieni bardziej do przodu zbiornika...

Opublikowano
6 godzin temu, Artur67 napisał:

Dlaczego wylot z kubła jest naprzeciw cyrkulatora? Chyba że to nie cyrkulator to wtedy przepraszam.

Podpatrzyłem takie ustawienie z filmu yt akwalobuza o cyrkulacji myślałem że tak będzie dobrze ale tam był 240l baniak więc trochę inaczej. Cyrkulator firmy aquael reef circulator 1000l/h wybrałem niby najsłabszy. Początkowo skierowany był na srodek tylnej szyby i do góry a teraz bardziej do dołu żeby sprawdzić co będzie się działo. Wylot z kubla miał tylko podpychac wodę do prefiltra. Może spróbuje dać wylotu kubla obok cyrkulatora wtedy cała siła prądu będzie w jednym miejscu. Tylko nie wiem czy wszystko pomieszcze w jednym rogu bo prefiltr,  cyrkulator, grzałka no i wylot kubla. 

 

4 godziny temu, jaras napisał:

No i super. Cieszę się, że dałeś się przekonać co do wystroju. A wody wcale nie masz za mało, tylko brakuje z przodu maskownicy poziomu. Można to zrobić np. z czarnej taśmy samoprzylepnej itp.

Ja też się cieszę z tych glonów bo fajnie to wygląda no i rybki skubia aż miło 

 

3 godziny temu, Wolfik napisał:

Faktycznie to belka. Myślałem, że to pokrywa.

Tak to belka tylko dołożylem z przodu i z tyłu belki listwy z tubondu żeby światło padalo w dół a nie na cały pokój i cały baniak jak na początku :)

 

2 godziny temu, egon44 napisał:

Takie małe pytanko odnośnie cyrkulacji -

1.Czemu masz falownik skierowany w dół?

2.Co to za falownik?Jaki ma przepływ? Podejrzewam że JVP...Mam rację? 

Spróbuj skierować falownik w stronę tafli wody wtedy powinna być poprawa w zmiataniu zanieczyszczeń z dna...Może też być tak że jest za mocny i w efekcie czego syfek żywcem mija zasys prefiltra Eheima...

Obstawiam że to jest główny powód zalegania zanieczyszczeń(ale oczywiście mogę być w błędzie)..

Tu możesz mieć rację z tą siła bo niektóre zanieczyszczenia omijają prefiltr i może faktycznie gryzie się ten cyrkulator z wylotem kubla. 

Spróbuję dać wszystko w jeden róg i będę obserwował czy taka opcja zda egzamin 

Opublikowano

 

W dniu 18.10.2017 o 16:01, Zenek24 napisał:

Może spróbuje dać wylotu kubla obok cyrkulatora wtedy cała siła prądu będzie w jednym miejscu. Tylko nie wiem czy wszystko pomieszcze w jednym rogu bo prefiltr,  cyrkulator, grzałka no i wylot kubla. 

Zmieściło się :P odchody już nigdzie nie  zalegają ale wydaje mi się że zrobiła się pralka chyba za duży prąd bo drobinki krążą. Może jeszcze spróbuję zamiast cyrkulatora włożyć aquaszut T-head 750 w nim jest regulacja może prędzej będzie się dało cos ustawić tylko to kolejna gąbka do czyszczenia :/ nie widzi mi się to ale cóż sprawdzę. Oprócz  tej opcji z filtrem wew. jest jakieś inne rozwiązanie? Jakieś specyfiki typu purigen albo purolite poprawią klarownosc wody czy tylko odpowiednia cyrkulacja pomoże?

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Zenek24 napisał:

Jakieś specyfiki typu purigen albo purolite poprawią klarownosc wody czy tylko odpowiednia cyrkulacja pomoże?

Ww.złoża poprawią klarowność wody ale...nie zlikwidują drobinek pływających w wodzie,więc musisz popracować na cyrkulacją...

Edytowane przez egon44
Opublikowano
26 minut temu, egon44 napisał:

Ww.złoża poprawią klarowność wody ale...nie zlikwidują drobinek pływających w wodzie,więc musisz popracować na cyrkulacją...

Popracuje nad tą cyrkulacja sprawdzę ten aquaszut. Apropo purigenu czy purolite co lepsze w sensie wygodniejsze, lepiej działające? Kasa dla mnie nie gra roli najważniejszy efekt, wygoda co byście polecili?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Aquaszut wytestowany nie sprawdził się wiec na swoje miejsce wrócił cyrkulator. 

Nie będę tu już przedłużać pytań jeśli będzie potrzeba założę nowy temat w odpowiednim dziale 

Dziękuję wszystkim za masę przydatnych wskazówek bardzo mi pomogły 

Temat uważam za zamknięty 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.