Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych awkarystów. 

Chcę zakupić nowy zbiornik 150x50x50cm. Nie jestem jeszcze pewien dokładnej obsady ale będzie to mbuna. Pojawia się pytanie jakie filtry użyć. W domu posiadam JBL Crystalprofi e1901, aquaszuta 750l/h, aquael unifilter 1000 i aquael turbofilter 1500. Najlepiej żeby w środku nie było żadnego filtra. Myślałem nad wykorzystaniem jbl jako biologa (jakie wkłady i jak je ułożyć?). Myślałem też żeby dać hw 602a albo coś w tym stylu przed niego. Będzie ok? Druga sprawa to jaka filtracja mechaniczna? Inny filtr zewnętrzny? Czytałem coś też o narurowych ale nie nam pojęcia jak by miało to być skonstruowane i jaka pompka do tego. Jeśli osobny kubełek do mechanicznej to jaki i jaka moc? A jeśli nie da się w ten sposób to jaki wewnętrzny?  Trzecie pytanie to jak to wygląda z falownikami? Pomaga to wymiatać brud pod filtry? Jakie polecacie? To już chyba wszystko :P

Opublikowano

Witaj!

Skoro nie chcesz mieć żadnego filtra w akwarium to moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem dla ciebie byłoby zastosowanie JBL Crystalprofi e1901 jako mechanika+prefiltr na zasysie np HW-603A ...

A co do biologa to zakupił bym drugiego kubełka o mniejszym przepływie (starczy 1000l/h)...

Dodatkowo przyda się zapewne falownik który zmiecie syfek z dna wprost do zasysów filtracji oraz dodatkowo skutecznie natleni wodę przez ruch taflą...

 

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, jaki układ gąbek do mechanika? Jaki filtr polecił byś na biologiczną i jaki falownik? Jakie dokładnie wkłady w biologu? 

Myślę nad wzięciem akwarium z Myciok.pl z Guardiana. Do tego jakąś pokrywę (najlepiej aluminiowa) i oświetlenie LED do sterowania(świt, zmierzch, oświetlenie nocne) polecasz coś? Pokrywy z zoolighta są strasznie drogie. 

Opublikowano
2 godziny temu, Saze napisał:

Dzięki za odpowiedź, jaki układ gąbek do mechanika?

Dałbym do JBL Crystalprofi e1901 gąbki z zestawu +prefiltr

2 godziny temu, Saze napisał:

Jaki filtr polecił byś na biologiczną i jaki falownik? Jakie dokładnie wkłady w biologu? 

Wiesz nie chcę Tobie polecać konkretnej firmy filtra czy falownika bo z tym różnie bywa a nie chcę też żeby ktoś gadał że doradziłem taki a nie inny filtr który potem przecieka lub źle pracuje :) 

Jak masz JBL i jesteś z niego zadowolony to możesz zakupić jako biologa filtr tej samej firmy tylko mniejszy model np. e901 lub e701 i to w zupełności wystarczy to filtracji biologicznej...Jak wkłady do biologa możesz dać 1l ceramiki lub np.Matrixa+gąbki z zestawu oraz prefiltr na zasysie w postaci gąbki no i to wszystko...

Co do falownika to też nie chcę czegoś polecać co potem może źle pracować...Jeśli chcesz coś taniego to możesz zakupić falownik JVP-201http://www.plantica.pl/produkty/pompy-i-glowice/pompa-cyrkulacyjna-falownik-jvp-201-6000lh-3470 ale niech mnie koledzy poprawią bo nie jestem pewny czy nie będzie za słaby lub za mocny do twojego zbiornika...

Możesz też zakupić taki falownik z regulacją przepływu ale ostatnio zbiera negatywne oceny bo przestał działać paru osobom http://www.plantica.pl/produkty/pompy-i-glowice/jebao-rw-8-8000lh-pompa-cyrkulacyjna-kontroler-8890

No albo praktycznie tą samą kopie falownika co powyżej tylko innej firmy(mało osób go posiada i jak dotąd nie słyszałem o nim negatywnych opinii) http://www.plantica.pl/produkty/pompy-i-glowice/an-nwm-8000-falownik-z-kontrolerem-8000lh-23w-9344

No ale tak na dobrą sprawę z każdym sprzętem jest ryzyko że nie będzie pracować bo jak to bywa jednemu pracuje normalnie a drugiemu padnie po krótkim czasie użytkowania ;) 

Decyzja należy to ciebie :) 

3 godziny temu, Saze napisał:

Myślę nad wzięciem akwarium z Myciok.pl z Guardiana. Do tego jakąś pokrywę (najlepiej aluminiowa) i oświetlenie LED do sterowania(świt, zmierzch, oświetlenie nocne) polecasz coś? Pokrywy z zoolighta są strasznie drogie. 

Jeśli chodzi o zakup akwarium to nie pomogę i tu musisz liczyć na rady i pomoc kolegów...

Co do pokrywy to możesz zrobić sobie ją sam z spienionego PCV...Myślę że wyjdzie to dużo taniej niż zakup aluminiowej pokrywy a też wygląda estetycznie.Przykładem mogą być koledzy którzy takie pokrywy robili no ale nic na siłę bo to tylko propozycja...

Co do oświetlenia to polecam poczytać ten temat i to byłby dobry wybór dla ciebie...

 

Ps.napisałem PW

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.