Skocz do zawartości

Malawi 120x40x45 wszystko od podstaw


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wszystko narysowałeś ładnie ,projekt ok tylko na mój gust nie potrzebnie dwa purolite ,starczy ci jeden ,za pompą mogłeś dać zawór spustowy ,pomiędzy mechanikami i biologią dać zawory żeby przyszłości wymienić korpusy :)

Opublikowano
1 godzinę temu, shavt napisał:

@deccorativo zasugerował 2 korpusy liniowe 2" koledze @luck83 na 240l więc tym się kierowałem.

Owszem zasugerowałem ale dwa korpusy liniowe 2" szeregowo by weszło 1 litr Purolite A520E oraz jakieś 0,6l złoża do absorbcji fosforanów np. taki  Drak Phosphareduc.

Po latach wiem że używając działającego złoża na NO3 jak zwala azotany nisko to i fosforany trzeba redukować.

potem w tej nitce grzałka przepływowa i to jako oddzielny powrót do baniaka.

A dlatego oddzielny byś zaworem widział na ile wyregulowałeś przepływ.

 

Opublikowano (edytowane)

W kranie nie mierzyłem ale inf z wodociągów otrzymałem ze fosforany na poziomie do 17ppm. 

Czytałem ale pewnie mi coś umknęło, w tej sytuacji też złoże do redukcji fosforanow potrzebne?

 

Grzałka przeplywowa też w planach właśnie w takim układzie jak piszesz.

Edytowane przez shavt
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Osteteczny projekt narurowca chyba się wykrystalizował i tak..

po kolei

zasys z akwarium -> 2 korpusy równoległe filtracja mechaniczna -> pompa -> trójnik -> pierwsza nitka 1 korpus z biologią  i bypass  i to razem do akwarium -> druga nitka purolite i wężykiem 3/8 do akwarium.

Zawory tak jak na rysunku bo chciałbym żeby przy wymianach i czyszczeniu było możliwie jak najmniej problemów.. ma być dobrze, koszty nie są tutaj istotne.

Instalacja na 3/4, pompa ibo 25/40 i system klejony.

Całość będzie w pionie, w szafce mam do dyspozycji 100x45cm i wstępnie widzę że się zmieszczę.

 

Prosiłbym o komentarz :)

n.png

Edytowane przez shavt
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
12 godzin temu, shavt napisał:

DSCN7407.thumb.JPG.65901354eba26f37d65b8e6b7798e4c1.JPG

No i jest.. oj długo to trwało :D

dojrzewa od tygodnia.. 

Nie jest źle...

Nawet powiem że fajnie to wygląda ale...osobiście dołożyłbym więcej kamieni,bo w końcu to ma być zbiornik dla mbuny ;) 

Oczywiście to Twój wybór czy dołożysz kamieni czy nie :) 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Osteteczny projekt narurowca chyba się wykrystalizował i tak..
po kolei
zasys z akwarium -> 2 korpusy równoległe filtracja mechaniczna -> pompa -> trójnik -> pierwsza nitka 1 korpus z biologią  i bypass  i to razem do akwarium -> druga nitka purolite i wężykiem 3/8 do akwarium.
Zawory tak jak na rysunku bo chciałbym żeby przy wymianach i czyszczeniu było możliwie jak najmniej problemów.. ma być dobrze, koszty nie są tutaj istotne.
Instalacja na 3/4, pompa ibo 25/40 i system klejony.
Całość będzie w pionie, w szafce mam do dyspozycji 100x45cm i wstępnie widzę że się zmieszczę.
 
Prosiłbym o komentarz
n.png.bfa771a1554883de48c53988fc80f283.png
Tu zobacz na mój...7b70cf9304e5e05f2869d81cd6f6c275.jpg

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.