Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 minuty temu, Wolfik napisał:

Ja w swojej 130 mam filtr mechaniczny o przepyłwie 600l/h i  kompletnie żadnych syfów nie mam.

Wymiary zbiornika,obsada robią dużą różnicę ;) 

W podobnym litrażu około 120l mam jako mechanika filtr o przepływie 800l/h i też nie mam syfku ale nie wyobrażam sobie go w zbiorniku o długości 100cm :) 

7 minut temu, Perun napisał:

To znaczy, że mimo opisu filtra, że spełnia role mechanika i biologa, trzeba użyć drugiego tak ?

Ja bym użył drugiego filtra jako mechanika bo sam kubełek HW-302 nie ogarnie tobie mechaniki a tym bardziej syfku z dna...

Na zasys kubełka załóż gąbkę jako prefiltr w ten sposób unikniesz jego częstego otwierania w celu czyszczenia wkładów...

Ps. w kwestii obsady najlepszym rozwiązaniem dla ciebie będzie obsada jednogatunkowa...

 

Opublikowano (edytowane)

@Perun chcesz wlać i czekać... Wrzucić karmę... I myślisz, że biologia sama wystartuje? Też jestem zwolennikiem naturalnego startowania, ale przez chwilę miałem nadzieję, że chodzi Ci o wodę amoniakalną i inne takie cuda ;) 

Część doczytałeś dobrze, należy dodać pokarm/pożywkę, ale żeby w akwarium zaczął się tzw. cykl azotowy muszą się w niej znaleźć bakterie, które rozłożą to co dodasz i przetworzą rozkładające się resztki w związki azotowe jak najmniej szkodliwe dla ryb (finalnie NO3). 

Edytowane przez MatiK
Opublikowano
4 minuty temu, egon44 napisał:

 

Ps. w kwestii obsady najlepszym rozwiązaniem dla ciebie będzie obsada jednogatunkowa...

 

   No wszystkie znaki na to wskazują heh wiesz kupując to akwarium z pół roku temu (tyle się zabierałem do odpalenia heh) , myślę o kurde noo dość spore szkiełko, teraz czytając fora, wszelkie strony tematyczne dowiaduje się, że wcale to takie duże nie jest a raczej jedno z mniejszych xD 

   Teraz jaka czy z jednym samcem czy dwoma ... może trzema .....

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, Perun napisał:

   Teraz jaka czy z jednym samcem czy dwoma ... może trzema .....

Tak jak Ci napisałem już wcześniej. Jednogatunkowe z układem dwusamcowym powinno się sprawdzić.

Edytowane przez MatiK
Opublikowano
3 minuty temu, MatiK napisał:

Tak jak Ci napisałem już wcześniej. Jednogatunkowe z układem dwusamcowym powinna się sprawdzić.

hmm 2x8 ?

 

5 minut temu, MatiK napisał:

@Perun chcesz wlać i czekać... Wrzucić karmę... I myślisz, że biologia sama wystartuje? Też jestem zwolennikiem naturalnego startowania, ale przez chwilę miałem nadzieję, że chodzi Ci o wodę amoniakalną i inne takie cuda ;) 

Część doczytałeś dobrze, należy dodać pokarm/pożywkę, ale żeby w akwarium zaczął się tzw. cykl azotowy muszą się w niej znaleźć bakterie, które rozłożą to co dodasz i przetworzą rozkładające się resztki w związki azotowe jak najmniej szkodliwe dla ryb (finalnie NO3). 

Znaczy, że należy kupić bakterie z pożywka i czekać mierząc  parametry aż  będą odpowiednie.. wiesz trochę olałem ten temat bo usłyszałem, że w moim regionie woda jest git i nic nie trzeba robić... Nadrobię zaległości ;)

Opublikowano
6 minut temu, Perun napisał:

 No wszystkie znaki na to wskazują heh wiesz kupując to akwarium z pół roku temu (tyle się zabierałem do odpalenia heh) , myślę o kurde noo dość spore szkiełko, teraz czytając fora, wszelkie strony tematyczne dowiaduje się, że wcale to takie duże nie jest a raczej jedno z mniejszych xD 

   Teraz jaka czy z jednym samcem czy dwoma ... może trzema .....

Zakup 10-12szt maluchów i czekaj na rozwój sytuacji a w razie problemów zredukujesz nadmiar samców zostawiając sobie dany układ...Nikt na 100% nie powie tobie że układ z dwoma samcami się sprawdzi...

U mnie kiedyś w zbiorniku 100x40x50 sprawdził się układ z saulosi 3samce+7samic(w kwestii samic nie wiem czy się nie pomyliłem)...

Wszystko też zależy od aranżacji gdzie każdy samiec znajdzie swój rewir,gdy tego nie będzie to zostaje układ jedno samcowy...

Układ 2+8 będzie ok...

Opublikowano (edytowane)

Co do obsady - kup 15 maluchów i czekaj co się wyklaruje. Często to i tak ryby same dobierają sobie haremy i układy. Jeśli bardzo chcesz się do tego przyczyniać to 2+8 wydaje mi się fajnym układem dorosłych ryb.

Co do startu - kup bakterie z pożywką, najlepiej Prodibio Biodigest, do takiego akwarium jak Twoje spokojnie wystarczy jedna ampułka. Dodaj kilka razy jakieś pożywienie i czekaj. Pierwsze testy (najlepiej kropelkowe JBL lub Salifert, test na pH tylko i wyłącznie o wartości 7.4-9.0) zrób po 5 dniach bo wcześniej to i tak nie ma sensu. Potem mierz co około 3-4 dni. Po mniej więcej trzech-czterech tygodniach powinno być ok. To, że wodę masz w okolicach dobrą nie znaczy, że masz nie wspomagać biologii, pewnie chodziło o to, że ma małą zawartość chloru, siarczanów, NO3, oraz dobre parametry wyjściowe, czyli twardość i pH ;) 

Edytowane przez MatiK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.