Skocz do zawartości

Niefajne NO3, za duża obsada?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam forumowiczów.

 Sprawdziłem 9.07.2017 testem kropelkowym kilka rzeczy. 

No3 około 100

Ph - 8,0 

No2 - 0

Po4 - niebieski kolor na kartce z kolorami

Sprzęt: 

1 mechanik 1000 happet z gąbką i węglem aktywnym

2 świeżo zakupiony parę dni temu aquael 2000 turbo z ceramika i gąbką

Świecę 2x t5 39w jedna niebieska sylvanas, druga biała sylvanas

Akwarium 375l 

Dodam, że nie umiem pozbyć się sinicy i zielenic, poczytałem żeby zacząć od częstych dużych podmian i użyć purolite jak to nie pomoże, żeby zbić poziom no3 do bezpiecznego dla ryb poziomu.

Dobra kolejność? 

Czy ilość pyszczakow może być za duża? Obecnie pływa 10 dorosłych ryb, 3 średnie i 6 małych.

Mam możliwość używania fzn-3 aquael Jbc. Jeżeli to może pomóc to proszę o radę co użyć za wkłady.

Edytowane przez AndrzejWalb
Opublikowano
3 godziny temu, Turin napisał:

Czy ilość pyszczakow może być za duża? Obecnie pływa 10 dorosłych ryb, 3 średnie i 6 małych.

Nie jest to ilość ryb,która spowoduje aż tak duże NO3.  Chyba ,że nie robisz podmian . Ale to raczej odpada sądząc po  tym:

 

3 godziny temu, Turin napisał:

poczytałem żeby zacząć od częstych dużych podmian i użyć purolite jak to nie pomoże, żeby zbić poziom no3 do bezpiecznego dla ryb poziomu.

Powiedz jakimi testami  sprawdzasz NO3  i czy na pewno zgodnie z instrukcją. Pytam o instrukcję bo często niektórzy przy kropelkach JBL  do fiolki wlewają 5ml zamiast 10 ml czyli jedną strzykawkę a nie dwie.

Opublikowano (edytowane)

A ja poproszę dokładnie przy każdym pomiarze - markę testu.

No i zasadnicze dwa pytania.

Nie masz wcale filtra biologicznego tylko 2 mechaniki happet i AqC ?

Co to za biotop i wklej fotkę akwarium bo coś podejrzewam albo test NO3 Zooleka czy innej Tetry ,  albo wielką kupę kamieni a w niej jeszcze większą kupę  gowna.

A widzisz i tak można obejść by słowa klucze ;)nam te forum nie wygwiazdkowało  jak np. gó**o

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano (edytowane)

Co do podmian: robię około co półtorej tygodnia czasami co dwa tygodnie około 20%. Woda z kranu (od razu, bez odstania). Testy mojej kranowki zrobię dzisiaj.

Co do pokarmu i testów: IMAG0870.thumb.jpg.365da33f89f99e5bb20ec8abcc3cef12.jpg

Malawi flakes 6 razy w tygodniu, prawie codziennie minimum raz czasem dwa razy, staram się żeby ryby zjadły większość tego co im dam od razu. 

Chichlid Gold raz na 3 dni parę godzin po zwykłych płatkach lub zamiast m f to łączę tego dnia ten pokarm z spirulina.

Spirulina czasem raz,dwa razy na tydzień trochę tylko.

Raz w tygodniu lub rzadziej mrożony pokarm żywy, 1 kostkę artemi.

Ryby: 4 dorosłe red redy (2+2) 10,8+8,8

1 2cm red red

3 srednie saulosi (1+2) około 3x6cm

5 małych 3cm saulosi

5 yellow dość duże 8,7,7,7,6 cm

I tymczasowo akara pomaranczowopletwa około 8cm.IMAG0834.thumb.jpg.02565c294605e578fe9741a553a8728e.jpg

Edytowane przez Turin
Opublikowano

skoro NO2 jest dobre, robione są podmiany a NO3 jest tak wysokie podejrzewam dwie rzeczy:

- wysoki poziom NO3 w wodzie kranowej

- błędne wyniki testów

Opublikowano

To czekamy na pomiar NO3 w kranówie.

Testy masz najlepsze na świecie z tych do Malawi.:D sam ich używam i wierzę w ich wyniki pod warunkiem że są dobrze wykonane.

1ml wody z akwarium + 4 krople + 1 płaska łyżeczka proszku i nie wolno założyć zamknięcia na fiolkę tylko lekko pokiwać naczyniem, proszek rozpuszcza się błyskawicznie - odstawiasz na równo 3 minuty mierząc czas  i ani minuty dłużej i odczytujesz patrząc z góry o tak

20170710_091618.thumb.jpg.a65acab5de6f762d4d67865e18823c94.jpg

tu wynik po 3 minutach =10ppm dla baniaka 320l z ok 70 szt tropheusów. i bez podmianki od 3 tygodni.

Jak przetrzymasz pomiar o minutę to poleci wyżej o 1-2 kolory. ( taka uroda tego testu i trzeba dotrzymywać instrukcji)

Zrób to samo dla kranówy i jeszcze raz dla baniaka.

1 godzinę temu, Turin napisał:

 staram się żeby ryby zjadły większość tego co im dam od razu. 

Raz w tygodniu lub rzadziej mrożony pokarm żywy, 1 kostkę artemi.

Pierwsze zdanie wskazuje na znaczne przekarmianie  i świadczy że pokarm pozostaje nie cały zjedzony

drugie zdanie wymaga twojego wyjaśnienia.

Czy podajesz i jak pokarm żywy artemii pływający w takich zamkniętych torebkach czy też takie zamrożone nie żywej kostki artemii  czy też jedno i drugie.

Opisz dokładnie ze szczegółami  jak te karmy/ę podajesz .

Wynik PO4 wskazuje że masz ponad 3ppm fosforanów bo na tym kończy się skala Saliferta.

Jeśli potwierdzi się te 100ppm w baniaku to trzeba zmienić tytuł z Niefajny na Bezpośrednio zagrażający życiu ryb .:D

czekamy na wyniki i opis karmienia

 

 

 

Opublikowano

Kranowa: po 3 minutach IMAG0871.thumb.jpg.da2e319d7ce14eed6a382bbc74c82bd1.jpg

Woda z akwarium: po 3 minutachIMAG0873.thumb.jpg.9da66dbdd5c837a524fc5234ef3e2621.jpg

Już wiem ocb. Ja nie patrzyłem z góry tylko z boku na pojemnik.

Artemią karmię mrożoną.

Opublikowano

Bo trzeba przeczytać instrukcję wykonywania testu a nie siać popeliny :D Nie wstyd ci ?

Na twoje usprawiedliwienie jest tylko to że nie wszystkie testy Saliferta mają jedną skalę z góry a drugą z boku poniżej 10ppm z podziałką 1/10

Test NH4 wykonujemy patrząc tylko z boku. Ale to wszystko jest opisane w instrukcji każdego testu Saliferta.

Reasumując wiemy na pewno

NO3 kranówy =0

NO3 w baniaku = 10-25ppm

 To zupełnie przyzwoite wyniki jak na podmiany co 2 tygodnie po 20% wody.

Proponuję takie podmiany robić solidnie co tydzień i NO3 będzie stale w okolicy 10 ppm

Teraz wykonaj dokładnie wg instrukcji ten pomiar PO4

10ml wody z baniaka + 4 krople i bujać 10 sekund potem dodać 1 płaską łyżeczkę proszku i bujać 30 sekund a potem od razu postawić na skali i spojrzeć z góry bez czekania.

Opisz jak podajesz tą mrożoną artemię bo chyba z tego masz sinice.

Zacznij tak - wyjmuję klaster mrożonek z zamrażalnika. .........:D

....?

....?

... i siup do baniaka:D

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.