Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich jestem początkującym malawi sta czytałem forum i mam pytanko jako że udało mi się pozyskać 160 l akwarium z filtrem w tytule oraz grzałka oraz napowietrzaczem za 300 zł:) i od dawna marzyłem o pyszczakach mam pytanie o wkłady kabelek miałbyc biologiczny lecz w tym filtrze wkład jest podzielony na pół gąbka a druga połowa kosze jak to rozgrysc wyrzucić gąbke? Wcześniej chciałem założyć prefiltr hw ale  w tej sytuacji nie wiem co mam zrobić?

Opublikowano (edytowane)

Witaj!

Z mojego doświadczenia sugerował bym Tobie zostawić jednak je gąbki a do kosza na samej górze dodać ceramiki bądź innego złoża biologicznego tego typu,oczywiście resztę koszy bym zostawił puste a na wlot dałbym gąbkę służącą jako prefiltr(to ograniczy tobie częste otwieranie kubełka w celu czyszczenia) no i biologię miałbyś załatwioną :) 

Jeszcze potrzebujesz filtra mechanicznego tu sugerowałbym takiego o przepływie 1500-2000l/h...

3080d1196676702-configuracion-cargas-flt

Edytowane przez egon44
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

kosze puste  kolego dlatego w kubełku nie hamujesz przepływu wody ,wtedy jak sika ci 1500 tyle jest, jak napchasz za dużo mediów ,może się zmniejszyć przepływ o  połowę 

Edytowane przez AndrzejWalb
Opublikowano (edytowane)
59 minut temu, GRZESIEK87 napisał:

No dobrze a czemu reszta koszy pusta ?

Kolega powyżej już odpowiedział na to pytanie...

59 minut temu, GRZESIEK87 napisał:

Chciałem zasypac je ceramika jeśli dodam prefiltr i cyrkulator muszę i tak dawać wewnętrzny filtr ? 

Fluval 205 ma przepływ 680 l/h(podejrzewam że bez wkładów) więc z gąbkami oraz złożami spadnie on do 400-500l/h więc na biologa będzie akurat...

Natomiast jeśli chciałeś do niego podpiąć prefiltr HW 603A to przepływ spadnie jeszcze bardziej i jako mechanik nie zda egzaminu bo będzie miał słaby zasys...

Co innego jak byś np.zakupił filtr mechaniczny wewnętrzny lub drugi kubełek o większym przepływie i do niego podpiął byś prefiltr HW 603A to wtedy może się sprawdzić ale w przypadku kubełka nie gwarantuje że nie będzie też potrzebna pomoc falownika...

Ps.Rozumiem że chciałbyś ograniczyć sprzęt w akwarium(filtr mechaniczny wewnętrzny) czy nie robi to różnicy u Ciebie?

3 minuty temu, GRZESIEK87 napisał:

Ok myślę że wiem o co wami chodzi czyli z 3 komór jedna do pełna ceramika reszta pusta 

Dokładnie tak

Edytowane przez egon44
Opublikowano
Teraz, GRZESIEK87 napisał:

Według mnie im mniej w akwarium tym lepiej 

To musisz pomyśleć o innym kubełku jako mechanik lub sprzedać obecnego a zakupić mocniejszego gdzie w połączeniu z prefiltrem HW + falownik będziesz miał rozwiązaną filtrację mechaniczną/biologiczną...

Opublikowano
4 minuty temu, GRZESIEK87 napisał:

Możesz podać jakiś konkretny model producenta ? 

Wiesz nie chcę podawać przykładów jakiej firmy filtr wybrać bo jeden napiszę że jest do d... a drugi napisze że ok i nie miał z nim problemów ale osobiście patrzał bym na przepływ 1500-2000l/h...