Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Temacik może troszkę odbiegający od biotopu Malawi, ale planuję zrobić belkę na modułach do kostki 50x40x45 (90 litrów) głównie dobierając pod rośliny. Potrzebuję opini ludzi, którzy używają ledy w innych akwariach. Myślę, ze ktoś się znajdzie co ma nie tylko zbiornik z pyszczakami ;P

Planuję zakup :
https://www.perfektmarket.com.pl/modulled-goq-samsung-3-smd-5730-zimny-11000k-id-765
https://www.perfektmarket.com.pl/modul-led-goq-samsung-3-smd-5050-rgb-id-151
 

1. Tutaj pytanie w jakich ilościach do takiego akwarium ?

2. https://www.perfektmarket.com.pl/zasilacz-led-desktop-12v-2a-24w-2155-id-444 posiadam taki zasilacz i chciałbym go wykorzystać czy będzie ok ?
3. Jaki sterownik do RGB potrzebuje ? Jakie kable i końcówki do podłączenia sterownika z zasilaczem.

 

Opublikowano

Tak, tylko tam jest o diodach powerled. Miałem kiedyś belkę na takich diodach i nie byłem zadowolony. Moim zdaniem ładniejsze światło dają moduły i dlatego chce na nich zrobić. Świecą słabiej, ale jednak przekonują mnie moduły. Proste połączenie i nie ma zabawy w lutownika ;D

Opublikowano
14 godzin temu, Pumba napisał:

Temacik może troszkę odbiegający od biotopu Malawi, ale planuję zrobić belkę na modułach do kostki 50x40x45 (90 litrów) głównie dobierając pod rośliny.

Fakt - nie jest to temat na te forum.

Krótko - dla roślin potrzeba 0,3- a nawet 0,5W/l wody więc moc 45W a ponieważ te moduły mają po 0,72W - 1 W to 50 szt  i wyszło dlaczego dają powerledy a nie moduły i jaki zasilacz do tego - 100W kolega trzeba bo to chińczyk będzie.

Diody mają dawać dużo koloru R i B a nawet wcale G a ile do tego dorzucisz białego  11000K to tylko dla ciebie ważne byś widział taki sumaryczny kolor jaki ci odpowiada.

Jak chcesz pogadać to pisz na PW bo i tak jak rozwiniemy się to mod nas tu zamknie  - i słusznie zrobi.

Bo zaraz młodzianki podchwycą że Malawi to roślinniak tylko ryby większe.

Opublikowano

Przecież wiele osób trzyma u siebie w baniakach z powodzeniem rośliny, uważam, że temat dopuszczalny na forum KM a nawet ciekawy z punktu widzenia nielicznych ale jednak hodowców roślin w naszym biotopie.

Opublikowano
2 godziny temu, deccorativo napisał:

Fakt - nie jest to temat na te forum.

 

1 godzinę temu, Pleziorro napisał:

Przecież wiele osób trzyma u siebie w baniakach z powodzeniem rośliny, uważam, że temat dopuszczalny na forum KM a nawet ciekawy z punktu widzenia nielicznych ale jednak hodowców roślin w naszym biotopie.

To warto temat wrzucić w dział ''Off Topic'' i po kłopocie;) 

3 godziny temu, deccorativo napisał:

Krótko - dla roślin potrzeba 0,3- a nawet 0,5W/l wody więc moc 45W a ponieważ te moduły mają po 0,72W - 1 W to 50 szt  i wyszło dlaczego dają powerledy a nie moduły i jaki zasilacz do tego - 100W kolega trzeba bo to chińczyk będzie.

Może kolega pomyśleć o tych modułach 2,16W :)

https://www.ledstudio.com.pl/product-pol-601-Modul-LED-4-SMD5630-SAMSUNG-GOQ-2-16W-DC12V-IP68-Zimny-11000K.html

Opublikowano (edytowane)

No jak Zarząd dopuszcza taki temat to ja się  w tym temacie wypowiem kwieciście:D a nawet nie wiem czy nie napisać nowego tematu o nowych możliwościach dla tych co mają naświetlacze - czyli jak przerobić chińskie badziewie do oświetlenia podwórka/pola ( w zależności od regionu kraju)  na full spektrum dla roślinnego Malawi :D bo minął rok i są nowości .:D  .

Wybacz Andrzeju ale jak wszystko- te moduły Samsunga to tylko światło do reklam i szyldów  - ale sam używam więc wiem że za chwilkę już będziemy mieli nowsze i lepsze.

Otóż było tylko kwestią czasu bu Chińczycy  wpadli na pomysł robienia takich  diod LED COB od 10 -100W Full Spectrum ale nie taki full dla roślin który świeci światłem koloru czapki - czyli mitry biskupa polowego Leszka Sławoja Głódżia produkowanych w milionach opcji dla uprawy cichaczem marihuany - bo to robią od dawna, ale takich Full Spektrum  COB 10-100W dla akwarystyki czyli od UV 380nm poprzez bardzo silny niebieski, błękit, zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony , aż do IR czyli 840nm - co daje ogólnie światło bardzo białe wpadające w 8000-10000K.

czyli w jednym chipie siedzą diody UV i takie białe 6000k i takie 30000K a nawet , zieone żółte , cyjano i czerwona łącznie z taką  IR  - i w morskim i u nas nareszcie pełen wypas.:D

HTB1nKC_LXXXXXXLaFXXq6xXFXXXM.thumb.jpg.acd2cc11dac92ae00dbc6ed5d60a3d6a.jpg

Wtedy i wszystkie ryby są wybarwione nawet te zielone:D a i roślinki nawet te o dużych wymaganiach świetlnych  i to wszystkie rosną jak szalone.

Ale ponieważ poza wyjątkami które potwierdzają regułę że u nas z roślinami to raczej słabieńko to za to urosną nam pastwiska - gloniska jak byki albo i okrzemki jak byki a co nie daj Boże nawet super sinice  - ale zakup zrobiłem i jak przyjdą te nowości z Chin to zaprezentuję.

@Pumba nie wiem jakie teraz masz światełko ale kup taki najnowszy moduł - naświetlacz 50W wodoodporny  do tego przewód z wtyczką do gniazda 230V ( jak nie odcinasz ze spalonych grzałek) za 7 zł oraz najmniejszą tubkę silikonu by zasmarkać te jedyne odkryte dwa punkty  do podlutowania tego przewodu elektrycznego ( a co ty masz za uraz do lutownicy- kolego? to zawsze najtańsza opcja wychodzi) za to masz całe światełko za  - 32 zł moduł 50W LED COB hermetyczny specjalnie dla roślinek pod pokrywę.

tu wkleję fotkę jak odetkam compa.

roslinny.thumb.jpg.075342a26ea55063113a4567f2f2b59b.jpg

https://pl.aliexpress.com/item/Hontiey-50W-White-light-LED-chip-6000K-6500K-Hight-Power-Grwoth-COB-Full-spectrum-380-840Nm/32812602575.html?spm=2114.010208.3.56.SpAigQ&s=p&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10208_10065_10151_10068_5330015_10304_10301_10136_10137_10060_10155_10062_437_10154_10056_10055_10054_10059_303_100031_10099_10103_10102_10096_10052_10053_10142_10107_10050_5320018_10051_10171_5260018_10084_10083_10080_10082_10081_10110_519_10111_10112_10113_10114_10182_10078_10079_10073_10123_10189_142,searchweb201603_9,ppcSwitch_5&btsid=a8d03073-0f0b-478b-85fa-a49eca18dcda&algo_expid=bc60ff5c-1cef-48b3-b8b9-f33d7925ca18-7&algo_pvid=bc60ff5c-1cef-48b3-b8b9-f33d7925ca18

 

 

 

 

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano
11 minut temu, deccorativo napisał:

No jak Zarząd dopuszcza taki temat to ja się  w tym temacie wypowiem kwieciście:D

To było moje prywatne zdanie ;) choć nie wydaje mi się aby moi koledzy "po fachu" byli innego, a w tak prozaicznej sprawie raczej głosowania nie zrobimy.

A sam temat dla mnie ciekawy wciąż i z uwagą zabieram się za czytanie.

Opublikowano
50 minut temu, suricade napisał:

;)Oświetlenie

 

Wielkie dzięki Agnieszko - jak zwykle wynajdziesz bardzo ciekawe propozycje - tu dla nano reef  więc diody  aktyniczne i niebieskie po 1W i dalej moc sumaryczna - 10W no i ten błysk włączanego drivera:D - ale jak pisałem.

Użycie lutownicy z badziewia robi super lampkę dla małego morszczaczka - no i taniocha.:D

Mój zamysł jest bardziej ambitny i nie taki bez kosztowy.:P

Z takiego naświetlacza zrobić światełko Full Spektrum Roślinnego Malawi wybarwiające ryby - do tego regulowane płynnie od 0 - 60W i na sterowniku Romka czyli z pełnym automatycznym cyklem dobowym łącznie z niebieskim nocnym - no bo jak bez tego niebieskiego? .:D.

10 szt diod Full Spektrum x 3W  za 3,78$  w dwu nitkach po 5 szt i na dwu kanałach Romka:D

a do tego

10 szt diod Blue x 3W za  2,57$   też w dwu nitkach po 5szt na pozostałych dwu kanałach

https://pl.aliexpress.com/item/Hontiey-wielko-Wi-r-w-45mil-LED-Wysokiej-Mocy-zintegrowane-Lampy-Niebieski-Cyan-Zielony-ty-Czerwony/32671581751.html?spm=2114.010208.3.58.9sjrfE&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_4_10152_10208_10065_10151_10068_5330016_10304_10301_10136_10137_10060_10155_10062_437_10154_10056_10055_10054_10059_303_100031_10099_10103_10102_10096_10052_10053_10142_10107_10050_5320018_10051_10171_5260018_10084_10083_10080_10082_10081_10110_519_10111_10112_10113_10114_10182_10078_10079_10073_10123_10189_142-10053%2Csearchweb201603_9%2CppcSwitch_5&btsid=76ebed5a-d67f-4c42-b1c9-52a0f453fac2&algo_expid=aa28d14a-b2ef-47fa-9a3e-d90835e90efe-7&algo_pvid=aa28d14a-b2ef-47fa-9a3e-d90835e90efe

zasilacz ten na 16V  od Lenovo

http://allegro.pl/zasilacz-laptopa-lenovo-16v-4-5a-72w-5-5mm-2-5mm-i6709923346.html?bi_s=ads&bi_m=leftpanel&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMTgxODI1NgAyODQ1ODMA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=af11df64-0517-4f0b-b5e6-6bbcb1524c09

no i sterownik Romka schowany w miejsce tego drivera z wyprowadzonym kabelkiem do programowania  - tu niestety 123 zł  ale radocha do końca świata i dłużej.

Nie wiem czy nawet bym tą płytę amelinową wklejał czy zeszlifował tylko obudowę papierem ściernym i kleił diody bezpośrednio do korpusu naświetlacza.

Ale sam pomysł wielce pouczający , wielkie dzięki.

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.