Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak "żem" czuł, że z modułów dupa bedzie a nie światło dla roślin ... Nie chce mi się bawić w diody bo nie mam aż takiego pojęcia na ten temat. Zostaje najprościej zrobić to na świetlówkach i problem z głowy. No chyba, że ktoś się pokusi i pomoże mi krok po kroku albo zrobi za mnie ;D

Opublikowano
16 minut temu, Pumba napisał:

Tak "żem" czuł, że z modułów dupa bedzie a nie światło dla roślin ... Nie chce mi się bawić w diody bo nie mam aż takiego pojęcia na ten temat. Zostaje najprościej zrobić to na świetlówkach i problem z głowy. No chyba, że ktoś się pokusi i pomoże mi krok po kroku albo zrobi za mnie ;D

Za ciebie nie zrobi a ten jeden moduł wodoodporny 50W z linka to chyba potrafisz kupić na ali i przylutować do niego dwa przewody z wtyczką do kontaktu a potem  zalać silikonem 2 punkty lutownicze i wetknąć wtyczkę w kontakt ??

Myślisz że swietlówka to takie  proste podłączenie ?

 

Opublikowano
5 godzin temu, deccorativo napisał:

Z takiego naświetlacza zrobić światełko Full Spektrum Roślinnego Malawi wybarwiające ryby - do tego regulowane płynnie od 0 - 60W i na

Widze, ze kroi się nowe oswietlenie. Jestem za, chetnie cos nowego zrobie bo mi czegos w tych modulach brakuje jakis niedosyt mam?

Opublikowano
9 godzin temu, wojtekr napisał:

Widze, ze kroi się nowe oswietlenie. Jestem za, chetnie cos nowego zrobie bo mi czegos w tych modulach brakuje jakis niedosyt mam?

Pojawiły się diody  Full Spektrum dla Akwarystyki i te nie świecą kolorem biskupim tylko białym dla oka ludzkiego tak powyżej 6000K  więc zbliżonym do tego słonecznego, ale mają spektrum światła od UV aż do IR  przez wszystkie kolory więc świecą jak nasze słoneczko na niebie.

Na dodatek są  o mocach od 3W aż do 100W w takim COB chipie.

Oczywiście tak szerokie spektrum okupione jest mniejszym o 50% strumieniem świetlnym w stosunku do zwykłych białych o temperaturze barwowej powiedzmy 6000-11000K czyli inaczej mówiąc świecą  o połowę słabiej jak te typowe białe,które mają bardzo zdeformowane spektrum światła i nie wybarwiają poza niebieskim innych kolorów.  Technika diod czy modułów RGB ma istotną wadę tworząc aureolę kolorową wokół krawędzi i barwne placki z kropel wody na osłonach.

Z tego tematu wyrażnie wyszło że moduły Samsunga IP68 są po prostu zbyt słabe świetlnie by dać silne przebijające wodę na 60cm w dużych zbiornikach. Oczywiście dla wielu jest to co dają wystarczające i połączenie modułów RGB + 11000K daje zupełnie dobre wybarwianie ryb ale jak to ująłeś - wielu jednak odczuwa niedosyt. Na korzyść ich przemawia jednak prostota ich aplikacji do wykonania przez każdego nawet bez lutownicy.

Możemy więc zacząć nowy temat z nowym światełkiem Full Spektrum dla Akwarystyki ( będę używał skrótu FSA ) w tym Malawi ,Tanganiki i Morskiego z Koralami .

Ja jeszcze nie mam nowych potrzeb bo na razie pozbywam się 2 zbiorników a w to miejsce przewiduję w planach jeden duży i wtedy na coś się zdecyduję ze światełek.

Zapewne będzie to podwodne i zapewne na tych FSA  ponieważ w domu mam stale niskie temperatury i nawet teraz grzałka mi się włącza od czasu do czasu. Chłodzenie wodą profilu w moim przypadku ma więc dwie zalety - podgrzewa wodę i pozwala dać mały profil bo chłodzenie wodą jest bardzo skuteczne.

Napisz mi na PW co byś chciał uzyskać  a zaczniemy nowy temat i zrobisz coś na tych FSA.

Oczywiście nie odpowiem jak to świeci ale uważam że te diody mają potencjał przy niskiej cenie na W mocy.

Temat kolegi Pumby pozostawimy dla jego roślinniaka - być może na coś się zdecyduje bo moduły wodoodporne nie kończą się już wyłącznie na tych Samsunga IP68 RGB + W

 

 

 

Opublikowano

Chwilę mnie nie było i nie miałem jak się wypowiedzieć w temacie.

Henryku, o tym chipie/module czy jak to się nazywa już gdzieś słyszałem. W naświetlaczach wymieniali na coś w tym stylu właśnie.
Pytanie teraz czy te 50W to nie za dużo ? Przykładowo świetlówki 2x24w będzie pobierało tyle samo prądu a przynajmniej pewne, że rośliny dadzą radę.

Opublikowano

My tu z Wojtkiem się na PW umawiamy już na takie Full Spectrum for Aquarium Malawi czyli na FSAM :D

Tu pozostanie temat kolegi z takim biskupim kolorem dla roślin.

Jak znam Wojtka to nie jest gościu co odpuszcza i jak się zaweżmie to migiem to zrobi.

Papier wszystko przyjmie i na papierze wygląda na to na co zawsze czekaliśmy.

Prekursorem takich LED Full Spectrum u nas był kolega @Olobolo   w tym temacie

 

Niestety dostępność tych diod była znikoma, a cena powalająca więc temat się nie przyjął.

Wtedy tak myślałem że Chińczycy nie mają takiego fosforu i takiej technologii jak Japończycy ale nadgonią pakując do COB kilka róznych diod no i to  wreszcie zrobili.

Teraz cena OK, dostęp wspaniały, gama od 3W do 100W  więc tylko odważnych trzeba by byli pierwszymi.

W stosunku do tego tematu z RGB COB 10W to o wiele prostsze wykonanie będzie.

Diody są o 50% słabsze w lumenach od zwykłych białych i te od 20W wymagają zasilacza 32-36V i tu wyszło te moje męczenie Romka o ten jego  sterownik by obsługiwał napięcie do 38V.

Teraz Romek produkuje jedyny sterownik który może sterować takimi diodami FSA., ale te 3-10W można ustawiać pod inne sterowniki.

Czekam aż Wojtek zacznie nowy temat  o FSA dla Malawi bez roślin ale 200W :D- przecież coraz większe baniaki stawiacie - no nie?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.