Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ponieważ cena 360 zł a pompa wydajność 1400 tylko problem jest taki ze nikt o tym filtrze nie piszę szukam już 4 dzień i zero tylko co napisali w ofercie.

 

Dodam jeszcze że to bedzie do akwarium 270 litrów a jaki kupić do 400 zł ?

żeby kupić filtr to jakaś masakra tu cieknie tamten kapie głowa boli i najlepiej było kupić 20 litrów i jedną rybę:-)

Opublikowano

Akwarium nieduże, więc możesz spróbować zrobić niedrogą i bardzo skuteczną filtrację samodzielnie, taką która nie cieknie :) a jej obsługa to 2 minuty co tydzień, przy podmianie wody, a będzie robić za biologię i mechanika.

Zapraszam do tematu o filtracji kasetowej. Koszt wykonania filtra to kilkadziesiąt złotych 30-40zł + gąbka za kilkanaście złotych i całość napędzana pompą Atman AT306 o realnym przepływie 2k litrów na godzinę.

A za zaoszczędzone 200zł kupisz sobie ładne ryby z dobrego źródła ;)

Opublikowano

@tomekk264

  jak to nie piszą - na tym forum o każdej nowince piszą  - taki filtr Aquael ASAP dostaliśmy od sponsora  do akwarium non-mbuna na WDA ( czytać temat z WDA i obejrzeć fotki ) - jak chcesz szczegółową ocenę tego fliterka  to pisz do @spiochu - 2 x rozsypał złoża albo do koleżanki  @rosa1986  raz na zakończenie imprezy.  Jak Gosia wracała  śmiejąc się - od razu wiedziałem że rozsypała złoże z tego kubła.:D

Jeśli nie widzisz innej opcji poza kubłami -  to  może HW304A  + HW 603A jako prefilitr albo  HW303A + AqC1500 z gąbką  jako mechanik.

Masz jeszcze wiele innych opcji filtracji- jak filtr hamburski, narurowiec, sump - wszystko zależy co dla ciebie jest priorytetem a co stereotypem.;)

 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, tomekk264 napisał:

ponieważ cena 360 zł a pompa wydajność 1400

Warto zaznaczyć że wydajność podana jest bez wkładów filtracyjnych(złóż) a z nimi to już będzie gdzieś około 1000l/h ;) 

1 godzinę temu, tomekk264 napisał:

Dodam jeszcze że to bedzie do akwarium 270 litrów a jaki kupić do 400 zł ?

Czyli akwarium o wymiarach 100 cm szerokość x 60 cm wysokość x 45 cm głębokość?

Co do zakupu filtra to wiesz każdy będzie podawał to co sam używa u siebie i co ważne się sprawdza...Jako biolog ASAP 1250E sprawdzi się,ale wątpię żeby ogarnął tobie filtrację mechaniczną więc musiałbyś pomyśleć o jakimś mechaniku wewnętrznym z gąbką...

Dla przykładu ja posiadam w jednym zbiorniku jako biologa Aquaela MidiKani 800 a w drugim zbiorniku też jako biologa Hw-302...Mimo krążących opinii o cieknących,buczących itp filtrach z serii Hw na mojego złego słowa nie powiem bo spełnia swoje zadanie w 100%...Nawet śmiem stwierdzić że jest cichszy niż MidiKani 800 ;) 

Oczywiście możesz zakupić ten ASAP 1250E a dodatkowy plus tego filtra to to że posiada baypass gdzie przy włączonej pompie możesz go spokojnie odpiąć i wyczyścić wkłady...To samo mam w MidiKani 800 gdzie jest to bardzo praktyczne i wygodne niż np w przypadku Hw-302 którego muszę odłączać z zasilania chcąc wyczyścić wkłady...

Edytowane przez egon44
Opublikowano

Akwarium ma być 120x50x50 to 270 albo 300 litrów już sam nie wiem jak to liczyć :-) a co do tego filtra to jak już te wkłady będą to pompa 1000l/h to dobrze czy mało ?do akwarium ma być jakiś dołączony filtr wewnętrzny ale pewnie to będzie lipa jakaś :-) szkoda że niema bardziej opisanego tego filtra lub że ktoś go nie ma i nie sprawdził tego asapa 1250 E :-( pózniej się okaże że będę trzymał go w

misce :-)wiem że 400 zł to szału nie ma na filtr ale może coś ktoś poleci :-)...

Opublikowano
17 minut temu, tomekk264 napisał:

Akwarium ma być 120x50x50 to 270 albo 300 litrów już sam nie wiem jak to liczyć :-)

To będzie 300l :) 

 

ASAP jako biolog będzie ok...

Dołączony do akwarium filtr wewnętrzny(mechaniczny) jaki będzie miał przepływ?Podaj najlepiej model i firmę tego filtra bo tak to zgadywać będziemy ;) 

Opublikowano

Asap to całkiem ciekawy filtr. Po pierwsze sposób zamknięcia jak nakrętka od słoika, więc żadne zatrzaski się nie połamią i raczej całość będzie dobrze przylegać do siebie.
Po drugie filtr w środku ma coś w rodzaju bypassu - woda na początku środkiem płynie do samego dołu a stamtąd wraca częściowo przez koszyki umieszczone w środku (w oryginale maja chyba średnio gęstą gąbkę plus jakaś wata) a częściowo po zewnętrznej stronie przez rzadką gąbkę koło 10ppi.
Należy tu zauważyć, że w zasadzie jak na tak dużą beczkę to ilość miejsca na złoża nie jest zbyt duża. I dobrze bo nie potrzeba go dużo. A do tego dzięki temu, że część wody płynie tylko przez gąbki to myślę, że filtr ten ma możliwość osiągnięcia parametrów zbliżonych do deklarowanych.

Wysłane z telefonu


Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.