Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pokrywę zbudowałem pod akwarium 120 x60 x55h czyli pod mbunarium na WDA  i wygląda z wierzchu tak.

20170518_084407.thumb.jpg.8b5949a63169714ecaa67215a6e691d5.jpg

Jest to plyta poliwęglanowa jednokomorowa przeżroczysta grubości 8mm  oklejona carbonem a wewnątrz komór są :

- 3x  taśma led  RGB na 5050  o długości  odpowiadającej zastosowaniu  58 szt modułów Samsunga RGB z IP68

- 1x taśma LED  W 9000K na 5730 o długości odpowiadającej 20 szt modułów Samsunga białych zimnych

- 1x taśma LED  W 6500K na 7020 o długości 110cm co odpowiada  22 szt modułów IP68 ale jeszcze tak silnych nie ma w handlu w Polsce - świecą jak 2-3 moduły standardowe Samsunga na 5730 . więc powiedzmy że jest ich umownie 44 szt.:D

Łączna moc tego systemu regulowana od 0 - 60W  za pomocą nowego sterownika ręcznego RGBW czterokanałowego po WiFi z pełną regulacją każdego kanału oddzielnie i płynną zmianą natężenia światła.

Od strony świecącej wygląda tak. Wszystkie paski są pochylone pod kątem ok 30st w kierunku tła akwarium. Testuję ponad miesiąc i świeci całe dnie łącznie z nocnym niebieskim  aż do godz 23 - potem widzisz ciemność. Ledwo się grzeje na pełnej mocy.

20170518_084133.thumb.jpg.541a5b061540397d57f73b22bb24b167.jpg

Paski taśmy są naklejone na taśmę aluminiową  szer 1cm kupioną na allegro - 1kg -12 zł i starczy jeszcze na 5 takich oświetleń.

Sterownik kupiony na aliexpress. com za 60 zł https://pl.aliexpress.com/item/DC12-24A-Milight-2-4G-Wireless-Touch-screen-RGBW-LED-Controller-With-RF-remote-control-for/32491637665.html?spm=2114.010208.3.191.JZ013m&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10065_10151_10068_5010018_10136_10157_10137_10060_10138_10155_10062_10156_437_10154_10056_10055_10054_10059_303_100032_100033_100031_10099_10103_10102_10096_10147_10052_10053_10050_10107_10142_10051_5190018_10084_10083_10080_10082_10081_10110_519_10111_10112_10113_10114_10181_10037_10183_10182_10185_10032_10078_10079_10077_10073_10123_142,searchweb201603_2,ppcSwitch_5&btsid=4c30392c-13f9-47e4-8cda-80782737e474&algo_expid=03deabc8-213d-4c7a-807e-90415d8201e5-26&algo_pvid=03deabc8-213d-4c7a-807e-90415d8201e5

Taśmy też z ali  biała 5m na SMD 7020 - 10$/5m  biała na SMD 5730 miałem od dawna i nie pamiętam ceny  RGB na 5050 -  6$/5m  łącznie ok 6$ za taśmy do tego projektu.

Płyta poliwęglanowa z płyty.fabertec.pl  - 60 zł

Okleina carbon samochodowa - mam od dawna

Z zasilaczem , sterownikiem kabelkami oceniam na 170 - 200  zł łączny koszt projektu.

Oczywiście nie obyło się przy pierwszym wykonaniu bez błędów. W zamyśle miało to być takie " świecące szkło nakrywowe" na baniak i ci co przyjdą na WDA sami zobaczą.

Teraz bym robił taki wymiar na całe szkiełko a usztywnił i uszczelnił by ryby nie chlapały wklejając paski spienionego białego pcv4-5mm tuż przy krawędziach szkła .

Pokrywa jest lekka jak piórko , jest cieniutka i leżąc na wzmocnieniach wzdłużnych niemal nie wystaje ponad akwarium i widać szlif trapezowy szyb, a świeci zajechanym światłem.

No świeci jak 120 szt modułów Samsunga IP68.:D Przez dowolność w umieszczeniu taśm można uzyskać dowolny efekt świecenia - tak skupiony po środku z ciemniejszymi bokami jak i bardzo równomierne jednakowe światło w całej objętości wody co chciałem uzyskać ja. Refleksy na poszczególnych komorach daję dodatkowe rozproszenie  światła co świetnie wygląda.

20170518_111313.thumb.jpg.e278e9cda0d0b3506686de19b9403b8f.jpg

Na dole zdjęcia jest przód akwarium i patrząc od dołu ku górze czyli w kierunku tła są kolejno taśmy

W9000K na 5730

RGB 5050

RGB 5050

W 6500K na 7020

RGB 5050

taśma obciekowa wody

 

 

 

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.