Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam szanowne Grono :) jak to w życiu malawisty bywa, nadchodzi czas – z reguły szybciej, niż byśmy się tego spodziewali, kiedy dotychczasowy baniak kurczy się na tyle, że niezbędnie konieczna wydaje się jego zmiana na coś pokaźniejszego. Tak jest i w moim przypadku. Dotychczasowa 240-ka dawała radę i tak stosunkowo długo, bo minęły już 3 lata.

W związku z tym, że większość elementów systemu staram się robić samemu, w tym wątku postanowiłem przedstawić tok prac związanych z budową kolejnych części. Być może ktoś z tego skorzysta, po co uczyć się na swoich błędach, jak można na cudzych :P Nie ukrywam, że liczę również na Waszą pomoc w niektórych kwestiach, ale o tym później.

Przy okazji chciałem podziękować za cierpliwość i cenne porady, które dotychczas uzyskałem,w szczególności: @stan (filtracja), @bakus_44 (wszystko), @harisimi, @Post_Mortem (obsada), @deccorativo (filtracja, woda), Michał W., @egon44, @Pleziorro (oświetlenie), @AndrzejWalb (tło).. jeżeli kogoś pominąłem, to przepraszam ;)

Osobne i szczególne podziękowania należą się również mojej Żonie, która nad wyraz cierpliwie znosi moją pasję i wszelkie związane z tym „niedogodności”.. ;)

 

ETAP I

ZBIORNIK, STELAŻ

Tutaj pójdę na łatwiznę.. ;)

http://forum.klub-malawi.pl/topic/18374-zakup-zbiornika-–-jednopostowe-relacje-forumowiczów-po-zakupie-zbiornika/

Tytułem uzupełnienia.. tak prezentuje się obecnie zbiornik na blacie i stelażu. Blat to sklejone dwie płyty meblowe – razem 36 mm.  Tak gruba podstawa, to nie przejaw stresu związanego z bezpieczeństwem zbiornika, lecz kwestia gustu – moim zdaniem lepiej wygląda grubsza płyta. Wiem, że nawet deska o grubości 12 mm daje radę pod dużo większymi akwariami.. ;)

DSC_0566.thumb.JPG.8c59a58aad0d92154e400c8ac1302a47.JPG

DSC_0572.thumb.JPG.097e5e7045d96cbd0c7015e0cf863ad7.JPG

 

ETAP II

FILTRACJA

W założeniach miało być cicho, dyskretnie (minimum urządzeń wewnątrz zbiornika), funkcjonalnie i wygodnie jeśli chodzi o obsługę. Po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw, wybór padł na narurowca. Po lekturze wątków powiązanych tematycznie i licznych konsultacjach zdecydowałem się  na rury ¾” – 25mm, 3 korpusy w sekcji mechanicznej, 3 w biologicznej, jeden korpus z purolite a520e i pompę IBO 25-60. Nie ukrywam, że przy projektowaniu wzorowałem się na gotowych rozwiązaniach, m.in. kolegi Pawła @Paulstick. Projekt został jednak nieco zmodyfikowany, zmniejszona została liczba zaworów.. głównie z uwagi na oszczędności ;) Pomimo wielu niewątpliwych zalet tego rodzaju filtracji, nie da się ukryć, że koszty jej wykonania są jednak znaczne (szczegółowy kosztorys zamieszczony został w poście nr 40).

Poniżej krótka fotorelacja z budowy.

1.thumb.JPG.84be162ea4deab46c9c335764c306ebe.JPG

20170421_165324.thumb.jpg.f9fbd8d3b6f455e3f7836d921dd7fadc.jpg

20170421_174807.thumb.jpg.626e9f76be29884637921205677c55f3.jpg

96.thumb.jpg.a118c85ea4d85bb12e004414b62613c3.jpg

98.thumb.jpg.46197c21bd23424d2bf0b076958f8142.jpg

20170424_200851.thumb.jpg.8306b3db7eb251ab0a6003fb631d8703.jpg

20170425_205322.thumb.jpg.dd91cd0f04dec8f8e36b1e13522911f2.jpg

20170425_210920.thumb.jpg.66e778eae931699061d30a3d53e1b884.jpg

20170425_210957.thumb.jpg.2dc9480f967bd4280ef36d51777fa4a1.jpg

20170427_182402.thumb.jpg.8b042cd13270478b17af0e518858f23e.jpg

20170502_195053.thumb.jpg.058cf9796d21fe52e21e711c7f50522e.jpg

20170427_183126.thumb.jpg.55bbc7b60d911db23f226cc07f35ac40.jpg

20170427_183608.thumb.jpg.1f93854ffdd69c26d7af948d5ee795bc.jpg

100.thumb.JPG.89afa2b3a393fb138444e484ecdedd87.JPG

 

Tak na chwilę obecną prezentuje się filtracja. Pompę musiałem niestety odesłać do producenta, z uwagi na pewną wadę, czekam na naprawienie i odesłanie. Dotychczas sklejone zostały sekcje biologiczna i mechaniczna. Odejście na purolite nie zostało jeszcze sklejone. I tutaj jest moment na przedstawienie pewnego problemu, który został już wstępnie przywołany w temacie "Blok absorbera azotanów NO3 na Purolite A520E".

W zasadzie kwestia wynikła dosyć późno, prawie pod koniec prac i w dodatku całkiem przypadkiem. Podczas konsultacji z deccorativo nt. zalecanej ilości purolite do mojego baniaka, Henryk w przesłanym komunikacie dotyczącym jakości wody zwrócił uwagę na wysoki poziom siarczanów (100 mg/l), który skutecznie blokuje działanie purolite w zakresie usuwania azotanów. Prawdę mówiąc czytałem o tym problemie wcześniej, że m.in. na Ursynowie jest „jakaś woda”, przy której puro nie działa, ale bez wnikania w szczegóły, bo nie sądziłem, że ten problem może mnie dotyczyć. Niestety okazuje się, że dotyczy jak najbardziej :( Rozwiązaniem wg porady Henryka jest zastosowanie w dwóch korpusach od biologii biopolimeru TMBT. Trzeci korpus wypełniony ceramiką powinien załatwić biologię w 480l brutto. Pytanie co zrobić z korpusem przeznaczonym na purolite, podłączać i zasypywać? Funkcja purolite polegająca na klarowaniu wody działa ponoć niezależnie od poziomu siarczanów, więc byłoby to w pewnym zakresie wykorzystane. Czy nie ma sensu się w to bawić..? A może jakieś inne pomysły, co zrobić w tej sytuacji. Dodam, że żywicę zdążyłem już kupić.. :P Cała odnoga pod puro z korpusem, puszką zasypową, zaworkiem i wężykiem jest też przygotowana do sklejenia i włączenia w system. Jeżeli ktoś byłby skłonny wypowiedzieć się i doradzić coś w tej kwestii, byłbym wdzięczny :)

 

P.S. jeżeli dyskusja na powyższy temat nie będzie się mieścić tematycznie w ramach działu DIY, to poproszę moderatora o wydzielenie osobnego tematu.

c.d. odnośnie pozostałych elementów projektu oczywiście nastąpi.. ;)

 

Edytowane przez marcin73m
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 8
Opublikowano (edytowane)

Bardzo fajny projekt, przymierzam się do niemal bliźniaczego. Jaka Ci wyszła całkowita długość tego narurowca ?  Nie robiłeś spustu wody ?

 

Edit: już widzę więc nie było tematu :)

Edytowane przez kwiq
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

Świetne fotorelacja Marcin. Widać, że się przyłożyłeś- nawet kolanka do zdjęcia równo poukładane :)

Skoro już masz purolite i wszystko przygotowane pod to złoże to co szkodzi spróbować, a nóż zadziała- jeśli nie pozostanie Ci krystalizacja wody- ja jestem z tego najbardziej zadowolony...

Co do alternatywy w postaci TMBT, to myślę, że nikt nie jest bardziej obeznany w temacie takich innowacji od @deccorativo

Sam bym może spróbował takiego biopolimera, ale najbardziej boje się co będzie gdy wyłączą prąd...

Edytowane przez bakus_44
  • Dziękuję 2
Opublikowano (edytowane)

ok, dzięki @michal_j za cenne uwagi, faktycznie do tematu TMBT podejdę ostrożnie, choć myślę, że przepływ przy tej pompie i równoległym rozmieszczeniu korpusów nie powinien być niższy niż 1000l/h. Co do purolite, co miesiąc regeneracja, to faktycznie dosyć często.. :-/

@kwiq długość całkowita narurowca to ok 150 cm, między rury stelaża wejdzie praktycznie na styk, mimo, że starałem się skracać wszystko maksymalnie. Najwięcej miejsca zabierają te długie pełnoprzelotowe zawory.

dzięki @bakus_44 :) 

Edytowane przez marcin73m
Opublikowano

Bardzo ładnie zrobiona filtracja. Jedyne co bym zmienił to zamiast trzeciego korpusu na biologię dał bypass aby nie tłumić przepływu. W celu porównania proponuję zrobić test z trzema zasypanymi korpusami a później z dwoma zasypanymi a jednym pustym. U siebie mam dwa korpusy biologiczne i bypass i gdy zakręcę bypass (wtedy cała woda idzie przez dwa korpusy - puste) to spadek przepływu jest bardzo widoczny. Nie ma sensu puszczać całej wody przez biologię i tym samym tłumić przepływ.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Seba, na pewno masz rację, że przez dwa korpusy + bypass idzie lepiej, niż tylko przez dwa wypełnione ceramiką, ale tu jest jeszcze równolegle trzeci korpus, co myślę, że może czynić dość znaczną różnicę dla sumarycznego przepływu. Poza tym jest jeszcze kwestia uwzględnienia porady Deccorativo - odnośnie umieszczenia w dwóch korpusach przeznaczonych na biologię TMBT.. przy tym założeniu likwidacja korpusu i zastąpienie go bypassem odpada. :(

Opublikowano
  W dniu 16.05.2017 o 08:39, marcin73m napisał(a):

Seba, na pewno masz rację, że przez dwa korpusy + bypass idzie lepiej, niż tylko przez dwa wypełnione ceramiką, ale tu jest jeszcze równolegle trzeci korpus

Rozwiń  

Nie mam korpusów wypełnionych ceramiką - są puste a mimo to stawiają większy opór niż bypass 3/4 cala. Dlatego uważam, że Twoje 3 wypełnione ceramiką będą bardziej tłumiły przepływ niż moje dwa puste. Zobacz jak działa na III biegu u mnie i będziesz miał ewentualne porównanie:

https://www.youtube.com/watch?v=2Z7Gl8O-diM

 

Opublikowano
  W dniu 16.05.2017 o 08:46, JemioloSeba napisał(a):

Zobacz jak działa na III biegu u mnie i będziesz miał ewentualne porównanie:

https://www.youtube.com/watch?v=2Z7Gl8O-diM

Rozwiń  

Widziałem Twoje filmy wszystkie 3 biegi ;) no bardzo ładnie dmucha już na II. Niestety uruchomienie całości u mnie jest przewidziane na początek lipca, wtedy dopiero będę mógł porównać. Nie wiem jeszcze jaki wpływ na spadek przepływu ma TMBT, czy to jest porównywalne z ceramiką.. Ok, dzięki, przemyślę jeszcze tą kwestię.

Opublikowano

Paweł także wystawiał film z wylotem wody i miał wszystkie korpusy pełne - mechanika + biologia:

https://sendvid.com/inc6zphn

Narurowiec robiony na 1'' - niestety nie znalazłem na jakim biegu ale z tego co pisał to 2 i 3 bieg mu w akwarium 180cm długości piach podmywał.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • 1. Preparaty z aloesu są genotoksyczne/rakotwórcze i zakazane w PL od 2022 r (dla ludzi). Pewnie brak regulacji dla ryb... 2. Boję się też, że jeśli "coś ogranicza rozwój glonów" i zmienia kolor, to jest jakimś barwnikiem/dezynfektantem, a te skuteczniej uszkadza delikatniejsze komórki skrzeli ryb niż komórki glonów.  3. Jeśli na mikrofibrze się dużo zbiera + zielone to wskazuje to na biologiczne pochodzenia zmętnienia. Filtracja zaczyna dojrzewać  
    • Przy okazji moich ostatnich niemiłych przygód po wprowadzeniu ryb do zbiornika nieco czytałem o kuracjach Protosolem i pojawiały się tam opinie, że jest on skuteczny ale przy podawaniu z pokarmem. Podobnie do Twoich Acei u mnie zachowywał się samiec Dimidiochromis Strigatus. Coś tam niby jadł, ale często jedzenie wypluwał.  W związku z tym, że było to w czasie kiedy i tak prowadziłem kurację Protosolem (zgodnie z instrukcją producenta) postanowiłem podawać ten lek rybom przez tydzień również z karmą. Najpierw przegłodziłem je dwa dni. Coś tam jadły tego pokarmu, większość raczej wypluwały. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy faktyczne działanie leku ale po skończonej kuracji pan Dimidio zaczął lepiej jeść a po zakupie pokarmu Aller Futura je już bardzo ładnie i przestał mieć wklęsły brzuch. Mam nadzieję, że tak już mu zostanie.
    • Tutaj nie chodzi o zmianę koloru tylko o "rozwój glonów w zbiorniku zostaje znacznie ograniczony".
    • Od ponad pół roku mam ryby jak w stopce. Z renomowanej hodowli. Mam problem z niektórymi egzemplarzami Acei Itungi. Od samego początku mają problem z przyjmowaniem pokarmu. Płatkami plują spożywając tylko male kawałki. Jakikolwiek granulat odpada. Leczyłem w grudniu Metronidazolem i Protosolem. Było lepiej ale znów widzę, że jakby były chore.  Wrócił brak apetytu. Ryby są blade i lekko wychudzone Leczyłem Protosolem. 2 dni - dawka 20ml/100l. Czyżby za mało? A może to nie wiciowce? Reszta obsady w porządku. Jakieś porady co z tym fantem zrobić?  
    • Jej kolor świadczy o jakimś problemie z glonami. Myślę, że zmiana koloru barwnikiem z soli na dłuższą metę nie rozwiąże problemu. Zresztą już jej używałem i po zastosowaniu dawki zalecanej przez producenta woda wyglądała "mało naturalnie" zbyt mocno niebieska. Ale dla ryb podobno jest dobra.
    • Nieźle zielona. Ja polecam Sanital z Tropicala. Moja woda jest niebieskawa, ale kryształ. Zauważyłem też, że ryby zdecydowanie mniej się ocierają.
    • Po dwóch dniach pracy wkład wyglądał tak: Woda w korpusie zielona, jak ja zdjęciu. W zbiorniku nieznaczna poprawa klarowności. Ale naprawdę subtelna. Założyłem nowy wkład ale pewnie efekt będzie taki sam. Wykwit zielenic? Z czego jak teoretycznie nie mają pokarmu co potwierdzają testy wody...
    • Trochę czasu od startu już minęło, trochę z nowym zbiornikiem się oswoiłem, trochę jego rozmiar w moich oczach się zmniejszył  W końcu mam chwilę żeby co nieco napisać. Zacznę od spraw niezbyt miłych. Z obsady którą zadomowiłem na samym początku straciłem samicę Stigmatochromis Tolae. Niestety dołączył do niej jeden z trzech Exochochromis Anagenys. Najmniejszy z trzech. Na początku winiłem za to pokarm Hikari Vibra Bites i to że go nie namoczyłem. Zachęcony jednak przez kolegów z forum poczytałem co nieco tu i tam o pokarmach granulowanych i po czasie uważam jednak, że namaczenie ich nie ma najmniejszego sensu. Trzeba się po prostu pilnować żeby nie sypnąć go za dużo, o co nie trudno. Profilaktycznie jednak dla spokoju ducha pokarm Hikari wylądował w koszu. Strata niewielka bo była to mała paczka kupiona na próbę a spokój akwarysty nieoceniony  Po dłuższych przemyśleniach sytuacji, która miała miejsce doszedłem do wniosku, że dwa osobniki, które pożegnały się z żywotem musiały gorzej znieść aklimatyzację. Stres związany z transportem i lądowaniem w zbiorniku, a w przypadku najmniejszego Exo stres związany z tym że jest najmniejszy w zbiorniku (duuuużo mniejszy od pozostałych) mógł osłabić układ odpornościowy ryb a na to tylko czekały jakieś pasożyty, które zrobiły swoje. Po tym jak padł Tolae i objawy zauważyłem u Exo zakupiłem dwa preparaty Zooleka. Protosol i Capisol. Niestety zanim do mnie dotarły młody Exo już był na wykończeniu. Mimo wszystko przeprowadziłem tygodniową kurację Protosolem (do słupa wody i do pokarmu) oraz tygodniową kurację Capisolem (do słupa wody). Capisolu do pokarmu już nie podawałem bo ryby w ogóle nie chciały jeść karmy nasączonej lekiem. Nie wiem czy to tylko moje imaginacje czy faktyczny efekt obydwu kuracji ale mam wrażenie, że ryby które i tak wydawały mi się w bardzo dobrej kondycji nabrały jeszcze większego wigoru i od tamtej pory nie zaobserwowałem już nic niepokojącego w życiu zbiornika.  Co do pokarmu to zakupiłem (po kilku pochlebnych opiniach) pokarm Aller Futura. Do tej pory żaden pokarm tak pozytywnie mnie nie zaskoczył. Ryby pożerają go z niesamowitą ochotą. Wody jakoś szczególnie nie brudzi. Cena jest powalająca. Więcej argumentów nie potrzebuję. Następnym razem może tylko wezmę większy rozmiar bo obecnie mam bodajże 0,9-1,6mm. Doszło do tego, że ryby niezbyt chętnie jedzą pokarmy Naturefood Cichlid Premium czy Artemię w płatkach od HS Aqua a jak tylko sypnę Aller Futura to mam wrażenie, że zaraz moje ryby powyskakują ze zbiornika w szaleńczej pogoni za pokarmem   W temacie filtracji. Obecnie filtracja opiera się na kaseciaku i module filtracyjnym. Pompę ustawiłem jednak na 1 bieg ponieważ na biegu 2 po tym jak liście Vallisnerii przyklejały się do wlotu to poziom wody w module wyraźnie spadał. Przy obecnym ustawieniu tego nie obserwuję a pompa "sika" i tak bardzo mocno. Mój kaseciak zaskoczył mnie niesamowicie. Przy jego tworzeniu słyszałem sporo opinii, że przy dwóch 5cm warstwach gąbki PPI30 filtr zapcha się po tygodniu. Przy pierwszej podmianie wody, dwa tygodnie po wprowadzeniu ryb, trochę spanikowałem ponieważ poziom wody w komorze pompy spadł w sposób bardzo wyraźny. Jakieś 8cm w stosunku do komory wlotowej. Otworzyłem przesłonę wlotu na maksa ale nic się nie zmieniło. Pomyślałem, że trzeba będzie gąbki jednak czyścić często i już zacząłem kombinować co zmienić żeby filtr był bardziej "długodystansowy". Ku mojemu zaskoczeniu następnego dnia, pomimo braku jakiejkolwiek interwencji, poziom wody w obydwu komorach się wyrównał. Okazało się, że po podmianie wody gdy poziom wody spada, gąbki w filtrze potrzebują chyba trochę czasu żeby ponownie napełnić się wodą i tym samym nie ograniczać przepływu. Musiałem chyba mieć sporo szczęścia przy doborze gąbek i rozmiaru wlotu ponieważ od początku działania filtra, gąbek w końcu nie czyściłem i do dzisiaj różnica poziomu wody pomiędzy komorą pompy a komorą wlotową to jakieś 0,5cm. Może 1cm.  Przy ostatniej podmianie zdecydowałem się podać profilaktycznie, zgodnie z instrukcją sól akwarystyczną Tropical Sanital. Wydaje mi się, że rybą taki zabieg odpowiadał dlatego chyba co jakiś czas go przeprowadzę. Na pewno nie przy każdej podmianie bo jednak zabarwia wodę dosyć widocznie ale może raz na kwartał... Podjąłem również kroki w celu poniesienia pH wody w zbiorniku. Do tej pory miałem je na poziomie 7,5. Chciałbym osiągnąć jakieś 7,8-8,0. Zacząłem codziennie dodawać sodę oczyszczoną uprzednio rozpuszczoną w wodzie z akwarium. Do tej pory dodałem łącznie 10 łyżek i udało mi się podnieść chyba do 7,6  Piszę "chyba" ponieważ na testach kropelkowych odczyt nie jest aż tak precyzyjny.  Na koniec co nieco odnośnie samych mieszkańców. Chwilowo stan obsady prezentuje się następująco: Stigmatochromis Tolae 2+1, Exochochromis Anagenys 2szt., Protomelas Mbenji Thic Lips 3szt., Nimbochromis Polystigma 6szt. (prawdopodobnie 3+3) oraz Dimidiochromis Strigatus 1+2. Ryby prezentują się doskonale. Na pewno dobrym wyborem był zakup podrośniętych już osobników. Obecnie za króla zbiornika uważam dominującego samca S. Tolae, ale wydaje mi się, że dosyć szybko zostanie zdetronizowany przez któregoś samca N. Polystigma. Obecnie różnica wielkości pomiędzy nimi jest znaczna ale Nimbochromisy rosną jak na drożdżach i już zdarza im się przegonić Tolae jak ten za bardzo się rządzi. Jeden z Protomelasów miał ostatnio białe, spuchnięte oko. Obawiałem się, że to jakaś infekcja ale chyba doznał uszczerbku w jakiejś potyczce. W jego zachowaniu nie zaobserwowałem nic dziwnego a oko szybko zaczęło wracać do normalnego stanu. Udało mi się nawet doczekać młodych D. Strigatus  Wiadomo, że szanse na odchowanie w zbiorniku ogólnym mam mikre ale ciągle obserwuję jednego, dzielnego "komandosa"  Ostatnio nawet zasuwał dzielnie przy samej powierzchni przez cały zbiornik  Będąc przy D. Strigatus. Samiec tego gatunku to największa pierdoła w całym akwarium. Mam wrażenie że boi się własnego cienia. W czasie karmienia buszuje jak szalony a większość czasu spędza w lekkim zacienieniu i udaje, że go nie ma. Mam wrażenie, że nawet ślimak byłby w stanie go zastraszyć. Odmiennie natomiast zachowują się samice tego gatunku. Ciągle się zaczepiają i nie dają sobie w kaszę dmuchać jeśli chodzi o relacje z innymi gatunkami. Exochochromisy ewidentnie potrzebują powiększenia stadka bo jeden jest dominujący i ciągle doskwiera temu drugiemu. Po świętach Wielkanocnych planuję powiększyć obsadę o: 2x Exochochromis Anagenys, 1 samicę Dimidiochromis Strigatus, 1 lub 2 samice Stigmatochromis Tolae i .... chyba zdecyduję się na zakup tylko samca z gatunku Aritochromis Chrystyi  Strasznie chciałem mieć ten gatunek. W zestawie z samicami obawiam się, że byłby zgubny dla obsady w okresie tarła. Liczę, że sam samiec nie będzie zanadto uciążliwy. Miał być koniec ale jeszcze mi się przypomniała jedna sprawa. Otóż planuję zrobić nad zbiornikiem małą hydroponikę. Zakupiłem i przerobiłem do tego celu dwie doniczki balkonowe. Zamierzam je wypełnić gąbkami i zasilać skimmerem Eheim. Na razie mam takie dwa zdjęcia. Jak sprawa się rozwinie to zaktualizuję temat  Nieco się rozpisałem. Ciekawe czy ktoś dotrwa do końca   PS. W najbliższym czasie postaram się wrzucić jakieś fotki lokatorów  
    • Dzięki za poradę  W moim przypadku obsada:  Cynotilapia sp. Jalo Reef  labidochromis caeruleus Kakusa  tzw. yellow Pseudotropheus cyaneorhabdos "maingano" była sprawdzona i poza maingano było OK  wezmę po uwagę ewentualnie Chindongo socolofi  za Twoją poradą choć te "moje 3 gatunki są jakby to powiedzieć inne pod względem i koloru i budowy ciała więc są wg, mnie tworzą bardzo ciekawy układ.  Jeszcze tak myślę o saulosi ale myślę że podobne do yellow samiczki które są żółte i to zły pomysł.
    • Cześć, Szukam 2–3 samic Pseudotropheus crabro, najlepiej z linii F0 lub F1. Mam dorosłego, dominującego samca i chcę zbudować czysty zbiornik jednogatunkowy. Interesują mnie wyłącznie ryby z pewnego źródła, nie sklepowe. Odbiór osobisty (Dolny Śląsk) lub wysyłka.   Z góry dzięki za kontakt! Paweł
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.