Skocz do zawartości

Cykl azotowy - Czy wszystko idzie w dobrym kierunku?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hejka forumowicze :cool:

Może żeby zbytnio nie przynudzać napiszę jak na dzień dzisiejszy wyglądają parametry.

30.04.2017 - Start baniaka      30.04.2017 - Wlanie WA      06.05.2017          08.05.2017

PH - 7.6                                   PH - X                                    PH - X                 PH - X

NH4 - <0.05                             NH4 - 0.8*                             NH4 - 0.5*           NH4 - 0.3*

NO2 - 0.025                             NO2 - X                                 NO2 - 0.1            NO2 - 0.15*

NO3 - <0.5                               NO3 - X                                 NO3 - 0.75*         NO3 - 1*

* - Wartości uśrednione; Kolory były pomiędzy;

Wody wlałem przez ustrojstwo w wersji 2 w ilości 190 litrów.

Woda amoniakalna nieprzeterminowana - 25% zakupiona LM - Boże jak to śmierdzi. :e_confused:

Biorąc pod uwagę, że wody weszło 190 litrów wlałem kroplomierzem 19 kropel. Po jakimś czasie sprawdziłem i test na amoniak wskazał jedynie 0.2. Zatem dolałem jeszcze 5 kropel i wartość podskoczyła do 0.4. Aby za długo nie czekać dolałem jeszcze 10 kropel i kropelkowy JBL pokazał wartość 0.8. Nie chcąc przedobrzyć na takiej ilości kropel tj. 34 pozostałem - wyszedłem z założenia, że jest to wystarczająca ilość pożywki dla bakterii.

Bakterie - Prodibio.

Teraz najważniejsze pytanie. Jak szanowne koleżanki i koledzy oceniacie start? Zmierza to wszystko ku dobremu?

Pozdrawiam :)

Opublikowano

A jak sądzisz?...Nie pytaj się. Jeśli NO3/4 i NO2 spada, a NO3 rośnie, to znaczy, że jest wszystko ok. Ważny jest proces, parametry mogą się różnić. Jeśli NH3/4 i NO2 spadnie Ci prawię do zera, to znaczy, że cykl Ci funkcjonuje i możesz wpuszczać ryby. Poziom NO3 zależy od warunków ogólnych i może się mocno wahać. Jeśli dojdzie do 40-50 musisz podmienić część wody. Z czasem dojdziesz do regularnych wartości.

Opublikowano (edytowane)

Ja sądzę, że coś się ruszyło. Jednak jestem mało obiektywny i może jest coś czego nie widzę lub nie chcę widzieć. Czasami szybki rzut oka kogoś z zewnątrz dostrzeże coś, co ja mogłem pominąć.

Edytowane przez Gość
Opublikowano
2 minuty temu, Jerry_jerry napisał:

Ja sądzę, że coś się ruszyło. Jednak jestem mało obiektywny i może jest coś czego nie widzę lub nie chcę widzieć. Czasami szybki rzut oka kogoś z zewnątrz dostrzeże coś, co ja mogłem pominąć.

Wszystko ruszyło planowo.

Jeszcze :D

- zgaś światło na stałe  i zupełnie nie patrz na wodę

- podkręć temperaturę na 30C

- włącz dowolne napowietrzanie wody jakie masz pod ręką albo wszystkie jakie masz.

no i czekaj cierpliwie.

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, deccorativo napisał:

Wszystko ruszyło planowo. - Miło to słyszeć. :)

Jeszcze :D

- zgaś światło na stałe  i zupełnie nie patrz na wodę - Oświetlenie zdemontowane już na samym początku. Na wodę nie patrzę bo nie ma jak - akwarium przykryte. ;)

- podkręć temperaturę na 30C - Jest od samego początku.

- włącz dowolne napowietrzanie wody jakie masz pod ręką albo wszystkie jakie masz. - Bąblowni brak tzn. jest ale pracuje jak traktor zatem dostałem ultimatum od żony aby coś z tym zrobić bo jak nie to ona zrobi z całym tym majdanem. Woda jest napowietrzana przez wylot z biologa - ustawiony ok. 2cm nad taflą wody.

no i czekaj cierpliwie.

A jeszcze pytanie z innej beczki - jednak w temacie wody. Skąd w szablonie poziom akurat 1 po wlaniu WA? Może gdzieś to już było ale nie znalazłem.

Edytowane przez Gość
Opublikowano
8 minut temu, Jerry_jerry napisał:

Skąd w szablonie poziom akurat 1 po wlaniu WA?

Z doświadczeń i logiki tak wyszło.

WA to amoniak i tylko to jest pożywką dla bakterii nitryfikacyjnych I etapu czyli zamiany NH3+ NH4  -> NO2 .

Jak dawałem więcej to potrafił start się zatrzymać z nadmiaru pożywki na II etapie.

Jak dasz mało pożywki np 0,2-0,4 ppm to szybciej skończy ale biologia jest słabsza a tego byśmy nie chcieli więc po konsultacji z eljotem tak zaleciłem  w temacie startu na WA ale nie jest to jakaś sztywna wartość, ale też nie warto jej przekraczać.

Potem się okazało że ta DragonWA z Leroya często bywa zwietrzała i trzeba lać więcej niż wynika z polecanej dawki 1ml WA na każde 200l wody netto.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź - wszystko jasne.

Zatem czekam na dalszy przebieg wydarzeń.

Pozdrawiam :cool:

Opublikowano (edytowane)

Ja jeszcze spytam o Prodibio. Na start dodałem ale co potem? Czy po dwóch tygodniach od startu baniaka dodać ampułkę? Czy przy podmianach wody również coś dodawać? Jeżeli podmian nie będzie to profilaktycznie gdy baniak będzie już zarybiony co dwa tygodnie jedną ampułkę aplikować?

Edytowane przez Gość
Opublikowano
41 minut temu, Jerry_jerry napisał:

Ja jeszcze spytam o Prodibio. Na start dodałem ale co potem?

Potem masz biologię tak mocną że mało jest  możliwości by bezwiednie ją zabić. Ale każdy producent akwarystyczny ci napisze że tylko jego bakterie dodawać stale i tylko jego - bo najlepsze.

Po starcie co zrobisz albo zaniechasz to będzie dobrze.:D

 

Opublikowano

Ok. Dziękuję. Pewnie profilaktycznie co jakiś czas dodam chociaż jedną ampułkę - jednak bez ciśnienia, że muszę.

Pozdrawiam :cool:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Wody mniej ponieważ tło swoje zajmuje ale powiem tylko jedno słowo - Pięknie 🤩
    • Żółte cały wieczór siedzą w ławicy w jednym rogu. Ciekawe, czy boją się jakiegoś tarłowca, czy coś im innego przeszkadza.
    • Nowa odsłona akwarium 260x55x70h (~1001 litrów) Wody weszło około 670 litrów, czyli około 100 litrów mniej niż w poprzedniej wersji. Tym razem za filtrację odpowiada komin o wymiarach 15x40 cm wypełniony gąbkami 10-30 PPI oraz kształtkami K1. W środku pompa Jebao DCP-2500. Oświetlenie bez zmian, dwie belki LED po 260 cm z modułami RGB i 11.000 k.  Więcej osprzętu nie ma. Całość w szczycie doby to pobór około 30 W. Grzałki nie mam, bo zimą temperatura rzadko spada poniżej 22 stopni. Zrezygnowałem z pokrywy. Akwarium jest przykryte sekcjami szyb nakrywowych, na których w tylnej części położyłem doniczki z roślinami. W przyszłości planuję w rogu hydroponikę. Płótno nad akwarium kupiłem w tym roku nad brzegiem jeziora. Mam szczerą nadzieję, że wykonał go lokalny artysta. Nałożyłem go na ramkę z listewek. Obsada to dalej niewiadoma.
    • Dlatego zastanów się czy faktyczne musisz  zmieniać. Teoretycznie im filtr ma większą wydajność , większy pobór mocy itp. tym będzie bardziej głośny. Ale to tylko teoria  bo może się zdarzyć , że ten o mniejszej mocy itp. może okazać się głośniejszy bo np. wirnik jest źle dopasowany i bije na ośce. Spójrz na to jeszcze z innej strony a mianowicie czy planujesz zmieniać akwa na większe?  Jeżeli tak to bym śmiało brał ten który będzie dedykowany do ewentualnego nowego litrażu.  Nikt Ci nie da 100% gwarancji , że konkretny filtr będzie cichy.  Zasugeruj się opiniami na ich temat ale ryzyko zawsze będzie. Ostatecznie zawsze można wyciszyć szafkę i znajdziesz tutaj kilka tematów o tym jak to zrobić.
    • Witam. W moim akwarium 214 litrów mam JBL-a e901 i ten filtr pracuje już 10 lat. Filtr jest sprawny i nigdy z nim nic złego się nie działo. Chcę go zmienić i pytanie czy przejść na nowszy model JBL e902 czy może zastosować większy JBL e1502 zleży mi też na poziomie głośności aby był cichy bo akwarium stoi w sypialni. 
    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.